Power figyelmeztette az ámokfutó iIndyCar-pilótákat: „Ha valaki idiótán vezet, az szóvá lesz téve”
Will Power híres arról, hogy ha valakivel problémája van, akkor azt köntörfalazás nélkül meg is mondja.
A Team Penske 39 éves versenyzője nyolc esztendővel ezelőtt, New Hampshire-ben mémmé is vált, miután a kamerák kereszttüzében, duplán bemutatott az IndyCar versenyigazgatójának, amiért életveszélyes körülmények között engedte elrajtolni a mezőnyt.
Az „ami a szívén, az a száján” mentalitás máig megmaradt az ausztrálban.
Power mikrofonját az április 11-én, a Barber Motorsports Park virutális roadján rendezett futam közben az iRacing már konkrétan elnémította, mivel a versenyző egy nem épp szalonképes kifejezéssel illette Scott Dixont.
A 2014-es IndyCar-bajnoknak, egyben a 2018-as Indianapolis 500 győztesének az IndyCar iRacing Challenge soron következő, Motegin lebonyolított fordulója is bőven volt oka arra, hogy kikeljen magából.
A verseny hajrájában Power a vezető pozícióért csatázott csapattársával, Scott McLaughlinnal. A körhátrányban lévő Arrow McLaren SP újonca, Oliver Askew azonban megjelent előttük és ahelyett, hogy engedte volna a két Penske-pilótát, inkább védekezni kezdett.
A végkifejlett azonban az lett, hogy a 22 éves amerikai Powerrel és McLaughlinnal egyaránt ütközött, utóbbi ráadásul a falban végezte.
„Ha úgy vezetsz, mint egy idióta, akkor az szóvá lesz téve” – nyilatkozta az Indy Starnak Power, aki a versenyt követően üzenetet is küldött Askew-nak.
„Három tapsolós emoji után azt írtam neki, hogy ‘Kiütni az első két helyezettett néhány körrel a vége előtt óriási tiszteletlenség. Azok a versenyzők végig keményen dolgoztak azért, hogy a győzelemért mehessenek a végén.”
Powerrel egyetért csapattársa, a futamot végül megnyert Simon Pagenaud is.
„Nem hiszem, hogy néhányan az új versenyzők közül tudják, hogyan kellene viselkedniük. Ők nagyszerű pióták, de még nem volt esélyük arra, hogy a pályán lehessenek [versenykörülmények között] a többiekkel. Az iRacing segíthet abban, hogy ezek az érzelmek csituljanak majd és talán tanulni lehet belőlük.”
A 2019-es Indy 500-at behúzott francia saját bevallása szerint naponta órákat tölt a házi szimulátorában gyakorlással, tekintélyes „valódi” versenyzői múltja ellenére pedig rengeteget tanul még a mérnökével, spotterével való kommunikáció terén is.
Jelen tervek szerint az éles IndyCar-szezon június 6-án kezdődhet el a Texas Motor Speedway oválján.
Az ötszörös bajnok Scott Dixon reméli, a valódi pályán már senki sem fogja azt a viselkedési formát tanúsítani, mint ami egyesek részéről az iRacingben most megfigyelhető.
„A következmények nagyon rosszak lennének” – mondta az új-zélandi.
A michigani forduló után Askew Twitterén kért bocsánatot a manőveréért.
„Borzalmasan érzem magam Will Power és Scott McLaughlin miatt, amiért összeütközben velük, miközben a vezető helyért csatáztak. Megpróbáltam körön belülre kerülni, sárgában reménykedtem. Azt kívánom, bárcsak másként kezeltem volna a helyzetet, de azért hálás vagyok, hogy képes vagyok ebből okulni egy szimulátoros verseny által, nem pedig a való életben.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough