Wickens: Ez egy nagyon jó nap volt!

Wickens: Ez egy nagyon jó nap volt!
credit:IndyCar

Robert Wickens egy nappal az iRacing IndyCar Challenge barberi fordulója előtt még rendkívül leértékelte magát.

A kanadai versenyző csak csütörtök éjjel próbálhatta ki először a speciális, teljes kézi vezérlésű kormánykerékkel felvértezett szimulátort. A teljesítménye akkor saját elmondása szerint kiábrándító volt és öt-hat körnél többet képtelen volt megtenni kipördülés nélkül.

Wickens emiatt egyenesen úgy fogalmazott, hogy nem érzi magát teljesen készen a versenyzésre.

A 31 éves pilóta érhetően volt frusztrált, hiszen a virutális futam képében a legelső megmérettetésére készült az IndyCar 2018-as, poconói versenyén elszenvedett horrorbukása óta.

Wickens számára az időmérő sem alakult jól, mivel egy hiba miatt a legutolsó rajthelyet szerezte csak meg.

A végül Scott McLaughlin által megnyert verseny azonban már egy teljesen más tésztának bizonyult Robert számára, méghozzá pozitív értelemben.

A Barber Motorsports Park vonalvezetésén rendezett, 45 körös viadalon magabiztosan küzdötte fel magát a mezőnyben, egy rövid ideig pedig még a harmadik helyen is autózott.

Végül a nyolcadik helyen zárt, ami lehetett volna akár még jobb is, ha a hajrában nem ütközik össze egy másik autóval.

„Az IndyCar-visszatérésem pont úgy alakult, ahogyan elképzeltem… az alagsorban” – nyilatkozta a kanadai a leintés után az NBC-nek. „Csak viccelek! A kvalifikáció után nagyon dühös voltam magamra. A köröm jó volt, aztán az utolsó kanyarban megpördültem, ami tönkrevágta az egészet. Ennek köszönhetően az utolsóként rajtoltam.”

Az üzemanyag-stratégiának is köszönhetően végül Wickens top 10-es eredménnyel ünnepelhette visszatérő – virtuális – versenyét.

„Végig kapcsolatban voltam az Arrow McLaren SP mérnökével, úgyhogy csapatmunka volt. Ebből a szempontból teljesen valósághűnek bizonyult. A szemeim viszont égnek. Muszáj leszek beszerezni valamilyet azokból a kékfény-szűrős szemüvegekből.”

Wickens számára a Max Papis tulajdonában lévő MPI is készített egy kormánykereket. Ez azonban későn érkezett meg a versenyzőhöz, így Barberen még egy Fanatec McLaren-alapú eszközzel mérette meg magát.

Nem lehetek elég hálás a SimCraftnak a felszerelésért. Úgy érzem, én egy kicsit előnyben is vagyok a többiekhez képest az otthoni szimulátorom minősége miatt. Alig várom, hogy kipróbáljam Max Papisék kormányát is. Annyira izgatott vagyok! A top 10-ben végeztem, ez egy nagyon jó nap volt!”