NAP KÉPE: Kurt Busch 1300 lóerős gépszörnye

Mindössze három olyan pilóta van a NASCAR eddigi történetében, akik a gyorsulási szakágban is próbára tették magukat.
Richard Petty és John Andretti mellett jelenleg csak Kurt Busch mondhatja el magáról, hogy megízlelte az NHRA fékezőernyőinek világát.
A 2004-es Cup-bajnok 2010 végén kezdett el gyakorolni a veterán Pro Stock-pilóta Allen Johnsonnal, a következő év januárjában pedig megszerezte az NHRA versenyzői engedélyét.
A Las Vegas-i sztár két hónappal később be is adta nevezését a gainesville-i Tire Kingdom Gatornationalsre. Buschnak sikerült kvalifikálnia magát a versenyre, öröme azonban nem tartott sokáig, miután rögtön az első fordulóban kikapott Erica Enders-Stevenstől.
Kurtnek azonban egyáltalán nem lehetett oka a szégyenkezésre az 1300 lóerós autó volánja mögött.
A rajt pillanatában a reakcióideje 0.049 volt, míg a későbbi kétszeres bajnok versenyzőnő 0.021-et produkált.
Ez a negyedmérföldes táv végén 0.004 másodperc mínuszt jelentett Enders-Stevens javára.

„Folyamatosan csak tanultam, úgy éreztem magam, mint a legelső Cup-szezonomban” – nyilatkozta Busch az elvesztett párbaj után. „Bár rögtön az elején kiestem, mégis úgy érzem, hogy jól csináltam. A célom az volt, hogy 0.02-es reakcióidőm legyen, de szerintem azért a 0.049 sem rossz. Az volt a gond, hogy Erica viszont simán hozta a 0.02-t. Összességében ez egy nagyszerű tapasztalat volt. Azt akartuk, hogy győzelemre esélyes pozícióba kerljünk, ami meg is történt. Az autó jól fel volt készítve én pedig a legjobb futásomat produkáltam az összes tesztemet, valamint a kvalifikációt is beleszámítva. Nincs okom szégyenkezni, emelt fővel távoztam a pályáról.”
Busch három évvel később újabb kiruccanást tett egy olyan szakágba, amelyet mindaddig csak külső szemlélőként követett.
Ha pedig már lúd, akkor legyen kövér alapon open-wheel debütálásának helyszínéül nem kisebb versenyt választot, mint az Indianapolis 500-at.
Itt már jóval nagyobb sikerélményt könyvelhetett el, miután a hatodikként látta meg a kockás zászlót az Andretti Autosport #26 Dallara-Hondájával, aminek köszönhetően ő lett a verseny legjobb újonca is.
Pár órával a leintés után pedig már a NASCAR Cup Coca-Cola 600-án körözött, amivel ő lett az ötödik – és máig az utolsó – pilóta, aki nekivágott a dupla kihívásnak.
A charlotte-i futam viszont már idejekorán befejeződött számára köszönhetően egy motorhibának.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough