Csapatmunkából jelesre vizsgázott a McLaren újonca
„Az autósportban tizennyolc éve tartó karrierem során még soha nem volt segítségemre egy versenyző a pit lebontásában.„
Ez az idézet az Arrow McLaren SP igazgatójának, Nick Snydernek szájából hangzott el múlt pénteken, néhány órával azt követően, hogy az IndyCar hivatalosan is lefújta a bajnokság első négy fordulóját.
A döntés lényegében az utolsó utáni pillanatban született meg. Az előzetes terv még az volt, hogy a koronavírus-járvány miatt zárt kapuk mögött, de megrendezik az IndyCar St. Petersburg-i szezonnyitóját.
Az ideiglenes utcai pálya készen állt, valamennyi csapat a helyszínen tartózkodott, az Andretti Autosport ráadásul még extra erőforrások mozgósítására is rákényszerült annak érdekében, hogy az útközben kigyulladt szállítókamionjukban megsérült 88-as autót újra versenyzésre kész állapotba hozzák.
A gárda – kiegészülve néhány konkurens alakulat embereivel is – végül sikeresen kikalapálta a Colton Herta által vezetendő Dallara-Hondát.
Pár órával később viszont világossá vált, hogy hiába.
A futamot törölték, a versenyzők pedig egymás után hagyták a pályát.
Kivéve az Arrow McLaren SP újoncát, a 7-es számú Dallara-Chevyt vezető Oliver Askew-t, aki önként és dalolva a helyszínen maradt, hogy a tőle telhető legtöbbet segítsen a csapatának lebontani a pitet.
A 23 éves amerikait mindenki megbámulta, ami nem is csoda, hiszen – ahogyan Snyder is említette – valódi kuriózumnak számított, hogy egy versenyző gondolkodás nélkül bevállal egy ilyen cseppet sem hálás, „piszkos” munkát.
„Az, hogy Oliver segített összepakolni a pitfelszerelést St. Pete-en megmutatja, milyen ember is ő” – nyilatkozta a RACER-nek Askew versenymérnöke, Blair Perschbacher. „Bármire hajlandó azért, hogy a csapat még jobbá váljon. Ő volt a legelső, aki üzenetet küldött a 7-es autó gárdájának, hogy elmondja, mennyire sajnálja a futam törlését, ami miatt nem tudtuk megmutatni, mennyire jók is lennénk ebben az évben. Oliver ugyanilyen hozzáállást mutat a kettőnk közötti, versenyző-mérnök viszonyban is. Minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy a lehető legjobbá tegye az autót és saját magát is, legyen szó tesztekről, szimulátoros programról, vagy a saját edzőtermi munkájáról. Rendkívül frissítő látni,mennyire keményen hajt mindkét versenyzőnk [a #5 Dallara-Hondát terelgető Patricio O’Warddal együtt] annak érdekében, hogy a szezont sikeressé tegyék. Alig várom, hogy végre el is kezdhessük.”
Askew munkamorálja láttán az ASPM ügyvezetője, Taylor Kiel biztos benne, hogy egy leendő klasszissal van dolguk.
„Oliver a belét is kidolgozza és ez az, ami majd a csúcsra repíti.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough