Miles: Teljes mértékben Indyre összpontosítunk
A világ túlnyomó részéhez hasonlóan jelenleg az IndyCar is csak sötétben tapogatózik azt illetően, hogy vajon mikor tér vissza minden a rendes kerékvágásba.
Annyi bizonyos, hogy a koronavírus-járvány miatt a szezon első négy versenye törlésre került – legalábbis a széria által kiadott hivatalos sajtóközlemény szóhasználatával élve.
Az idénynyitónak szánt St. Petersburg-i futamot egészen biztosan nem pótolják be idén, mivel az ideigelens utcai pálya újbóli kialakítása lényegében kivitelezhetetlen lenne.
Az alabamai Barber Motorsports Park, valamint a COTA nem tekinthető teljes mértékben kizártnak, lévén önálló létesítményként valamivel könnyebb lenne itt új dátumot találni. Ezen fordulók bepótlásának esélye azonban még így is minimálisnak tűnik.
Az utcai pályák Indy 500-aként is számon tartott Grand Prix of Long Beach átütemezése St. Pete-hez hasonlóan ugyancsak hatalmas, insfrastruktúrát érintő vállalkozásnak számít. Ennek ellenére a verseny promótere, Jim Michaelian továbbra is egy új, késő nyári, vagy kora őszi időpontért kampányol.
A helyzet azonban rendkívül drámai jelenleg és csak az vehető biztosra, hogy az IndyCar májusnál hamarabb nem fogja megkezdeni a szezont.
A széria vezérigazgatója, Mark Miles az idény felfüggesztését követő sajtótájékoztatón leszögezte, a cél az, hogy a lehető legtöbb versenyt megtartsák az eredetileg tizenhét állomásosra tervezett naptárból.
Long Beach-csel azonban – mondjon Michaelian bármit is – már egyáltalán nem számol.
„A lehető legteljesebb szezont szeretnénk” – nyilatkozta Miles. „Minden egyes városunkban versenyezni akarunk. Long Beach kapcsán viszont azt mondom, nem látok esélyt arra, hogy meg lehessen rendezni az év későbbi részében. Ugyanakkor fontos leszögezni, hogy egyelőre fogalmunk sincs arról, mi lehetséges és mikor. Fáradhatatlanul követjük a helyzet alakulását, folyamatosan kapcsolatban vagyunk a promótereinkkel és minden egyes IndyCar tisztviselőnkkel a szezon májusi rajtjára összpontosítunk. A mi szemszögünkből nézve abban reménykedünk és úgy is tervezzük, hogy májusban újraindítjuk az idényt a maximumot kihozva belőle.”
Ha minden az elképzelések szerint alakul, akkor a 2020-as szezon az Indianapolis Motor Speedway road vonalvezetésén esedékes GMR Grand Prix-vel indult május 9-én, ezt követően pedig elkezdődhet a 104. Indy 500 programsorozata.
„Teljes mértékben májusra fókuszálunk. Doug Bolesszal [az IMS elnöke – a szerk.] együtt most hazamegyünk és folytatjuk a munkát. Abszolút készen fogunk állni. Nyilvánvalóan napról napra, óráról órára vizsgálunk mindent. Ha mégis muszáj, változtatásokat is eszközölni fogunk.”
Az egyik lehetséges opció a szezon maradék részének kitöltésére a július közepétől augusztus közepéig tartó, egy hónapos nyári szünet. Ezt az időszakot eredetileg a tokiói olimpia miatt hagyták üresen. A nyári játékok megrendezése azonban szintén a levegőben lóg, így akár még az is reális lehetőség lehet, hogy ha a május kútba esik, akkor ezekben a hetekben bonyolítsák le az indianapolisi futamokat.
„Szerintem ezekre a kérdésekre még nem lehet választ adni” – mondta Miles. „Mindent megmozgatunk azért, hogy az Indianapolis 500-at és előtte az Indy GP-t májusban rendezzük meg. Ha viszont ez nem megvalósítható, akkor más lehetőségek után nézünk. Senki nem tudja, hogy mi lesz, beleértve az olimpia sorsát is.”
A szezon maradék része kapcsán felmerült, hogy az IndyCar duplafordulókkal duzzaszthatná fel a versenyek számát.
„Ez is egy olyan ötlet, amit figyelembe fogunk venni. Minden egyes szempontot megvizsgálunk a folytatás megtervezése során. Mi az, amit a tévécsatornák közvetíteni tudnak? Mit tudnak tenni a promóterek? Mi lehet működőképes a Hondának, a Chevynek és a többi beszállítónknak? Egyet garantálok, mi mindent meg fogunk tenni azért, hogy a lehető legteljesebb szezont fussunk idén.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough