William Byron összetörte a Next Gent

Tesztsorozatának negyedik felvonásán túlesett egy, az ajánlottnál intimebb, fallal való liezonon is a NASCAR Cup 2021-ben debütáló, hetedik generációs versenygépe.
Az „elkövető” a Hendrick Motorsportsot szolgáló William Byron volt, aki az Auto Club Speedway 2-es kanyarjában csapta oda a Next Gen fantázianévre keresztelt autót.
A kétmérföldes ovál a leghosszabb pályának számít azok közül, amelyeken eddig a vadonatúj jármű megfordult.
A kétnapos teszt eseményeit árgus szemekkel követte többek között a NASCAR fejlesztésekért felelős alelnöke, John Probst, valamint a fiatal versenyző által Hendrickéknél vezetett 24-es Chevy felkészítő csapatának vezetője, Chad Knaus is.
„Nagyon izgatott voltam, amiért lehetőséget kaptam arra, hogy tesztelhessem az autót és megtapasztaljam, milyen vezetni” – mondta Byron, aki végül több, mint háromszáz mérföldet tett meg a volánja mögött.
„Az Auto Club Speedway nagyszerű pálya a teszthez, pláne, hogy múlt vasárnap még itt versenyeztünk. Természetesen arra voltam a legkíváncsibb, hogy miben különbözik a mostani autótól. Annyit próbáltunk tanulni, amennyit csak lehet a két nap folyamán. Eleinte nehéz volt pályán tartani, muszáj volt adaptálódni a ritmusához. Időbe fog telni, mire teljesen ráérzek a Next Gen minden rezdülésére, ezért türelmesnek kell lenni. A szekvenciális váltó is nagyon klassz. Még a karrierem legelején vezettem ilyennel, de azóta egyáltalán nem, úgyhogy mondhatni újszerű élmény volt. Határozottan javunkra fog válni a restartoknál, valamint a road pályákon is. Összességében jól éreztem magam, minél több kört tettem meg, annál stabilabb lett az autó.”
Byron már hétfőn kis híján falhoz vágta a NextGent, kedden viszont már ténylegesen meg is tette.
A csattanás következtében nem keletkezett katasztrofális kár a járműben, arra viszont elegendő volt, hogy idő előtt belengesse a teszt kockás zászlaját.
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a tervezett program legfontosabb feladatait ekkorra már elvégezték a pályán.
Byron benyomásai alátámasztoták a Next Gent előtte vezetett kollégái – Austin Dillon /Richmond Raceway/, Joey Logano /Phoenix Raceway/ és Erik Jones /Homestead/ – szavait, miszerint az autó sokkal kevésbé megbocsátó a hibákkal szemben a jelenlegi géphez képest.
„Körülbelül a huszonöt körös etapunk hat, vagy hetedik körében lehettem. A falazás előtt közvetlenül egy kicsit túlkormányzottá vált az autó, ekkor még azt hittem, képes vagyok korrigálni, de aztán kiderült, hogy mégsem. A vasárnapi futamon több ilyen pillanatban is részem volt, de mindig tudtam menteni, ezért a mostani eset váratlanul ért. Ez is a teszt része viszont, hogy megtanuljuk, hol vannak az új versenygép határai.”
Chad Knaus szintén összegezte tapasztalatait.
„Tetszik az autó, szerintem nagyon menő. Határozottan egy nagy lépés a helyes irányba a modern motorsportban. Még nagyon sokat kell tanulnunk arról szervezeti szinten is, hogy mire képes teljes egészében. Elismeréssel tartozom a NASCAR, valamint a Richard Childress Racing felé [utóbbi csapat építette a teszten használt gépet – a szerk.], mert fantasztikus munkát végeztek. A Next Gen jelentős mértékben különbözik a mostani autónktól. Ha különbséget akarunk tenni, akkor olyan, mintha egy mai utcai autóval és egy 70-es, vagy 80-as években készült modellel való munkát hasonlítanánk össze. Egy vadonatúj alapanyagról van szó, tehát mindig tanulunk róla új dolgokat, miközben próbálunk rájönni, hogy mire kell a legjobban odafigyelni. Egy biztos, a Next Gen is csak egy versenyautó és dolgozunk rajta.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough