Magára varratja fontanai győzelmét Alex Bowman

Magára varratja fontanai győzelmét Alex Bowman
credit:NASCAR

Alex Bowman magabiztos versenyzéssel, a 200 körből 110-et az élen töltve húzta be a NASCAR Cup Auto Club 400-át Fontanán.

A Hendrick Motorsports 88-as Chevyjét vezető pilóta sikere egyben azt is jelenti, hogy a szezon harmadik fordulója után már a bajnokságban szereplő valamennyi gyártó eljutott a Victory Lane-re (a Toyota a Daytonán, a Ford pedig Las Vegasban nyert).

Bowman karrierje második főkategóriás győzelmét aratta, ezzel együtt pedig jelentős lépést tett annak irányába is, hogy a csapat meghosszabbítsa vele a szezon végén lejáró szerződését.

A 26 éves tehetségnek azonban hamarosan egy fájdalmasabb procedúrán is át kell esnie a győzelme miatt.

„Megígértem a haveromnak, Aaronnak, hogy ha nyerek, akkor mindketten magunkra varratjuk a 88-as számot, úgyhogy most már muszáj lesz tetováltatni mennem” – vallotta be az arizonai pilóta, aki tavaly, a Chicagoland Speedwayen ünnepelhetette első Cup-győzelmét.

A második helyen a kétszeres bajnok, egyben címvédő Kyle Busch ért célba bátyja, Kurt Busch előtt.

A testvérpár tagjai idén először tudtak a legjobb tíz között zárni.

A top 5-be befért még Chase Elliott, valamint Brad Keselowski.



Az év végén NASCAR-karrierjére pontot tevő Jimmie Johnsonnak az Auto Club Speedway nem csak a hazai pályája, de egyben első Cup-győzelmének (2002) a helyszíne is.

A szervező ki is tettek magukért a szupersztár előtti búcsúval.

A rajt előtt egy tiszteletkört ejtett meg az ötautós sorokba rendeződött mezőny a hétszeres bajnok mögött, míg a futam tiszteletbeli starterének Johnson feleségét, valamint két lányát kérték fel.

A tökéletes forgatókönyv egy győzelem lett volna, JJ-nek azonban végül be kellett érnie a hetedik hellyel.

Nem fejeződött be jól a verseny Ryan Blaney-nek sem. A Team Penske pilótája megnyerte a második szakaszt, Bowman után ő töltötte az élen a legtöbb kört, a hajrában pedig minden esélye megvolt arra, hogy megkaparintsa a második helyet. Abroncsproblémák miatt azonban három körrel a leintés előtt kénytelen volt kihajtani a pitbe, így végül csak a tizenkilencedikként végzett.

Minden bizonnyal szintén gyorsan el akarja felejteni ezt a versenyt Kyle Larson is. A Chip Ganassi Racinget szolgáló kaliforniai még az első szakaszban, Denny Hamlin közreműködésében létesített az ajánlottnál intimebb randevút a fallal.

Az incidens következtében a 42-es Chevrolet nem szenvedett komolyabb kárt, a kényszerű pitkiállás után azonban két környi hátrányban tért vissza a pályára, a későbbiekben pedig már egyáltalán nem volt tényező a versenyen.