Három teljes szezonos autója is lehet jövőre a McLarennek

Legelső teljes IndyCar-szezonjára készül idén az újonnan formálódott Arrow McLaren SP.
A csapat két Dallara-Chevyjét Oliver Askew és Patricio O’Ward vezeti a naptár tizenhét fordulóján, míg a harmadik, részidős autót Fernando Alonso kapja meg. A spanyol pilóta szerződése egyelőre csak az Indianapolis 500-ra szól, nem kizárt viszont, hogy akár további futamokkal is bővülhet a programja.
Alonso versenymérnöke a veterán, rendkívül nagyra tartott Craig Hampson lesz.
A szakember idén még csak az ötvenedik életévét tölti be, de az IndyCaron belül már huszonhat éves tapasztalattal bír. Karrierjét az amerikai open-wheel csúcsán 1994-ben, a Newman Haas Racingnél kezdte meg, ahol nem kisebb név autója mellett dolgozhatott, mint Nigel Mansell.
A későbbiekben komoly szerepet játszott többek között Sébastien Bourdais 2004-2007 között szerzett, zsinórban négy Champ Car bajnoki címében, valamint futamgyőzelmeket ünnepelhetett James Hinchcliffe-fel is az Andretti Autosportnál.
A tavalyi idény végén a Dale Coyne Racingtől átigazolt Hampson egyik kiemelt idei feladatai közé tartozik, hogy tető alá hozza a McLaren harmadik autós programját 2021-re, méghozzá minimum egy részidős nevezés formájában.
Ő azonban mindenképpen azt szeretné, ha a majdani gépet a komplett idényben versenyeztetni tudnák.
„Őszintén remélem, hogy jövőre már lesz harmadik, teljes szezonos autó is az Arrow McLaren SP-nél, mert ez az, amiért idejöttem” – nyilatkozta az NBC-nek Hampson, aki ebben az évben folyamatfejlesztő mérnökként tevékenykedik a csapatnál.
„Furcsa érzés volt részt venni a teszteken úgy, hogy nem volt a pályán olyan gép, amelyért én felelek. Bízom benne, hogy képesek leszünk három autóssá bővülni. Jelen pillanatban arra összpontosítok, hogy segítsem Pato O’Wardot és Oliver Askew-t, továbbá biztosra menjünk, hogy mindhárom nevezésünket gyorssá tegyük májusban.”
A 2021-es, harmadik gépes projekt egyik potenciális jelöltje nem más, mint a NASCAR-ból az idei szezon végén visszavonuló Jimmie Johnson.
A hétszeres bajnok élő legenda nagyon jó kapcsolatot ápol a McLarennel, különösen azóta, hogy 2018 novemberében, az Alonsóval megejtett bahreini autócserén vezethette a wokingiak F1-es gépét.
Johnson – aki abból a szempontból is passzol a csapathoz, hogy komplett NASCAR-karrierjét Chevy-motoros autókkal versenyezte végig – számtalanszor elmondta már, a stock-car karrierje befejeztével szívesen kipróbálná magát az IndyCarban is néhány road/street futamon.
A 44 éves veterán a széria februári, COTA-n rendezett tesztjén is személyesen megjelent, méghozzá Zak Brown vendégeként, ami természetesen be is indította a pletykagépezetet.
„Személy szerint semmit nem tudok arról, hogy Jimmie Johnson vezetni fog-e a csapatunknak az IndyCarban” – szögezte le Hampson. „Nyilvánvaló, hogy ő egy extrémen tehetséges srác. A NASCAR-ban elért eredményei magukért beszélnek. Nagyon klassznak tartom, hogy a visszavonulása után más lehetőségek után érdeklődik. Jelenleg viszont még nagyon messze vagyunk attól, hogy Jimmie egy teljes road-szezont fusson az IndyCarban.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough