Alonso-botrány: Andretti szerint a Honda teljesen ártatlan
Az utóbbi hetek legforróbb, motorsport-vonatkozású témájának számított, hogy a Honda a legutolsó pillanatban megvétózta Fernando Alonso Indy 500-as részvételét az Andretti Autosport színeiben.
A hírt az IndyCarral exkluzív médiakapcsolatban álló, bennfentes RACER hozta le elsőként.
A magazin információi szerint a spanyol versenyző szerződése már a véglegesítés fázisában állt, összeállt az autó körüli csapat, valamint a szponzorációs háttér is, amikor váratlanul a Honda japán leányvállalata közbelépett, mondván nem óhajtanak motort adni ahhoz a géphez, amit Alonso vezet.
A RACER veterán szakírója, a mindig jól értesült Marshall Pruett saját podcastjében pedig azt is elhintette, hogy Andrettiék a Japánba történő kiutazást is fontolóra vették annak érdekében, hogy személyesen bírják rá a Honda vezetőségét álláspontja megváltoztatására.
A történet azonban most 180 fokos fordulatot vett, miután Michael Andretti nem kevesebbet állított, mint, hogy a Hondának valójában az égvilágon semmi köze ahhoz, hogy kútba esett az Alonsóval való projekt, aminek következtében a spanyolnak szánt 29-es Dallara-Hondát végül James Hinchcliffe kapta meg.
„[Az Alonsóval közös program] azért nem valósult meg, mert nem sikerült megállapodni” – nyilatkozta Andretti. „A szerződésünk lehetővé teszi, hogy azt versenyeztessünk, akit szeretnénk. Nem a Hondát kell hibáztatni. Senki sem tehető felelőssé. Egyszerűen csak nem jött össze.”
A RACER anyagi okokat firtató kérdésére a csapattulajdonos csak annyit válaszolt:
„Nem minden a pénzről szól.”
Andretti egy másik, már az Indy Starnak adott nyilatkozatában azt is elhintette, Alonso volt az, aki végül leállította a tárgyalásokat.
„Mindig is két szerződésen dolgozunk egyszerre, mivel nem tudhatod előre, hogy melyik jön össze. Keményen hajtottunk azért, hogy megszerezzük Fernandót, de nem tudtunk megegyezésre jutni. Végül olyasminél kötött ki, amiről úgy érezte, jobban passzol hozzá és inkább ebbe az irányba indult el. Ne higgyenek el mindent, amit olvasnak.”
A nagy kérdés tehát, melyik gárdával indul Alonso.
Ha a Honda valóban nem kizáró ok, akkor adja magát a másik, alájuk tartozó nagy csapat, vagyis a Chip Ganassi Racing.
„Egyáltalán nem folytattunk megbeszéléseket Fernandóval, vagy az embereivel, sőt, még a Honda sem keresett meg bennünket” – válaszolta Mike Hull, a CGR ügyvezetője a RACER-nek. „Egy kicsit meg is lepődtünk, hogy senki nem vette fel velünk a kapcsolatot.”
A szakember ugyanakkor leszögezte, hogy egy negyedik autó hadrendbe állítása eleve nehéz feladat lenne számukra.
„Nagyszerű egy olyan embert versenyeztetni, mint Alonso, de csak akkor, ha megfelelően is tudod csinálni. Nálunk azonban soha nem szerepelt az asztalon. Ugyanolyan bámészkodók vagyunk ebben az ügyben, mint mindenki más.”
A mezőny autóinak többsége már gazdára talált, emellett pedig azt sem szabad elfelejteni, hogy Alonso csakis győzelemre esélyes gépbe hajlandó beülni.
Ezt biztosítani tudná a Team Penske és az Ed Carpenter Racing is, akik viszont nyomatékosan kijelentették, nem indítanak plusz autót, továbbá egy már meglévő versenyzőjüket sem állítják fel a spanyol kedvéért.
Az egyetlen, reális opciónak már csak az Arrow McLaren SP tűnhet.
„Nekem semmilyen megállapodásom sincs Alonsóval, de ez még nem jelenti azt, hogy Zak [Brown] sem beszél vele” – mondta a RACER-nek a gárda társtulajdonosa, Sam Schmidt. „Meggyőződéssel ismételgetem már nyolc hónapja, hogy Fernando egy F1-es világbajnok és semmi sem lenne jobb az Indy 500-nak, valamint a bajnokságnak, mint öt itt tudni. Óriási lenne. Muszáj, hogy ott legyen az Indy 500-on.”
A lap felvette a kapcsolatot Brownnal is, aki arra a kérdésre, hogy beültethetik-e Alonsót a harmadik, csak az Indy 500-ra szánt autójukba, így válaszolt:
„Még semmi sincs összeállva. Jelenleg is vizsgálódunk.”
Brown az Indy Star megkeresésére viszont már bővebben reagált.
„Mindent azért csinálunk, hogy versenyképesek legyünk. Bármiről is legyen szó. Van két fiatal, teljes szezonos pilótánk [Patricio O’Ward és Oliver Askew], számunkra ők élveznek prioritást. Ezért muszáj teljesen megbizonyosodnunk arról, hogy ha indítunk egy harmadik autót, akkor az hozzátesz-e annyit a csapat egészéhez, amiből a későbbiekben is profitálhatunk. Nem fogunk csak azért nevezni még egy gépet, hogy ott legyen. Korábban Alonso nem szerepelt a listánkon, most viszont már igen. Ő nyilvánvalóan egy szupersztár és óriási tehetség, aki máris maga mögött tudhat egy Indy 500-at. Szóval most megint oda kanyarodunk vissza, hogy biztosra kell mennünk, amit csinálunk az a két fiatal srácunk javára válik.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough