Hinchcliffe-et indítja Alonso helyett az Andretti Autosport Indyben

Hinchcliffe-et indítja Alonso helyett az Andretti Autosport Indyben

Az Andretti Autosport hivatalosan bejelentette, hogy James Hinchcliffe három futam erejéig már egészen biztosan visszatér hozzájuk a 2020-as szezonban.

A 33 éves pilóta az Indianapolis Motor Speedway road vonalvezetésén rendezendő, május 9-ei versenyen kap először lehetőséget, majd ezt követően megkísérli kvalifikálni magát a 104. Indy 500-ra, továbbá júniusban, a Texas Motor Speedway oválján is pályára hajthat.

Hinchcliffe azt a 29-es számú Dallara-Hondát kapja meg, amelyet Andrettiék eredetileg Fernando Alonsónak szántak.

A kanadai 2012-2014 között már versenyzett az Andretti Autosportnak, ezidő alatt három győzelmet szerezve.

Érdekesség, hogy Hinchcliffe eddigi IndyCar-karrierje kétszer került kilátástalan helyzetbe és végül mindkét alkalommal Andrettiékénél kötött ki, méghozzá egy eredetileg nem is neki szánt autóval.

A torontói pilóta élő szerződéssel rendelkezett 2012-re, mígnem akkori csapata, a Newman Haas Racing az utolsó pillanatban bejelentette, mégsem vesznek rész a szezonban.

Ekkor úgy tűnt, Hinch ülés nélkül marad, egy tragédia révén azonban mégis szerződéshez jutott.

Michael Andretti 2011 őszén már megállapodott Dan Wheldonnal, aminek értelmében ő vezette volna a NASCAR-ba igazolt Danica Patrick megüresedett autóját. A brit pilóta azonban a szezonzáró Las Vegas-i futamon halálos balesetet szenvedett, a helyét pedig Hinchcliffe-nek ajánlották fel.

A kanadai 2019 októberében újra a partvonalon találta magát, lévén az Arrow McLaren SP úgy döntött, élő szerződése ellenére mégsem ad neki versenyzési lehetőséget.

Hinchnek nem sikerült full szezonos helyet találni magának más csapatnál, sőt, anyagi okok miatt még az Indy 500-as indulása is kérdőjelessé vált.

Januárban azonban szponzorációs szerződést kötött a Genesys nevű tech-céggel.

A versenyző több csapattal is tárgyalt – az RLL Racinggel ráadásul a hírek szerint már a végső simításoknál tarottak –, a befutó végül mégis az Alonsót elvesztett Andretti Autosport lett.

Mostanra pedig az is hivatalossá vált, hogy a Genesys korábbi terveivel ellentétben nem csak a két indianapolisi futamon, de még a texasi fordulón is támogatni fogja.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy James visszatér hozzánk” – nyilatkozta Michael Andretti. „Kapott már néhány nagy pofont ettől a sporttól, így az, hogy segíthetünk neki igazán különlegessé teszi ezt a kihívást. Sok jó pillanatunk volt együtt, sikereket értünk el közösen, amikor a csapatunk része volt. Várakozással tölt el bennünket, hogy ott folytassuk, ahol korábban abbahagytuk.”

Hinchcliffe április 30-án, az indianapolisi oválon esedékes nyílt teszten ülhet be először az aeroscreennel felszerelt Dallara-Hondába.

Az IndyCar mezőnyének egyik legnépszerűbb versenyzője május végén már nyolcadik alkalommal veselkedhet neki az Indy 500-nak.

Egy biztos, az IMS eddig nem volt túl kegyes hozzá. A 2014-es road futam egyik pace car fázisában sisakon találta a néhai Justin Wilson autójáról származó alkatrészdarab közepesen súlyos agyrázkódást okozva, egy évvel később pedig az Indy 500 edzésén szó szerint felnyársalta autójának felfüggesztése, aminek következtében életveszélyes állapotban szállították kórházba.

2016-ban viszont már a 100. Indianapolis 500 pole-jával ünnepelhette a nagy visszatérését.

Két esztendővel később azonban a pálya újra a kegyetlen arcát fordította felé, miután a kvalifikáción nem tudta beverekedni magát a 33 fős mezőnybe.

Ami pedig Fernando Alonsót illeti, a 38 éves versenyző továbbra is szentül állítja, hogy ott lesz az 500 nevezői között idén. Jelen állás szerint viszont az egyetlen opciónak már csak az Arrow McLaren SP harmadik autója tűnik számára.

A pletykák szerint ezen program előkészületei már meg is kezdődtek.