Őrült versennyel rajtolt el az éles NASCAR-szezon

A Gander Outdoors Truck Series most sem hazudtolta meg önmagát és egy rendkívül intenzív, látványos futammal indította el a 2020-as NASCAR-szezont.
A stock-car szervezet nemzeti harmadosztályát képező széria a daytonai hétvége legelső, bajnoki pontversenybe is beszámító viadalaként funkcionált, a mezőny pedig rendesen ki is tett magáért.
Volt ugyanis itt minden, mint a búcsúban: tömegbalesetek, ijesztő borulás, egy lángoló autót telibe trafáló „tűzoltókocsi”, létrejött a valaha volt legszorosabb befutó, sőt, még sporttörténelmet is sikerült írni.
A Daytona International Speedway 2.5 mérföldes oválján rendezett, 100 körösre kiírt – az overtime miatt viszont 106-ra nyúlt – verseny első, komolyabb incidensére öt körrel az egyes számú szakasz leintése előtt került sor.
A számos autót magával rántó baleset legdurvább pillanatát a Niece Motorsports 45-ös számú Chevyjét vezető Ty Majeski prezentálta egy látványos bukfenc képében.
A jármű fejjel lefelé állt meg a pálya kellős közepén, ami miatt a NASCAR-nak nem volt más választása, mint piros zászlóval megszakítani a versenyt addig, amíg újra négy kerékre állították az autót.
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy Majeski sértetlenül megúszta a bukást.
A második szakasz viszonylag nyugodtabban zajlott le, a harmadikban azonban minden addiginál jobban felpörögtek az események.
A 65. körben újabb többszereplős baleset történt, az érintett autók között pedig ott volt a mezőny egyik hölgytagja, az utolsó helyről rajtolt Angela Ruch is.
A Reaume Brothers Racing #00 Chevrolet Silveradóját vezető amerikai a verseny hajrája felé közeledve már a top 10-ben autózott, tapasztalatlansága ellenére jól tartva a ritmust a szoros packben csatázó élmezőnnyel.
Harmincöt körrel a kockás zászló előtt azonban Ruch keresztet vethetett addigi teljesítményére, miután elvesztette uralmát munkaeszköze felett és a falban találta magát.
Az eset tömegkarambolba torkollott, amely végül a nap legbizarrabb pillanatát is felvonultatta.
A láncreakció során a Young’s Motorsports újoncának, Tate Foglemannak autója kigyulladt, az FDNY Racing 28-as Chevyjével érkező Brian Dauzat pedig istenesen telibe is találta.
Kapcsolódó: FDNY Racing – A csapat, amelynek nem a győzelem a fontos
A szó szerint meleg helyzetet a pilóták megúszták ép bőrrel, kettejük csattanása viszont egyértelműen a futam legelképesztőbb, sőt, mondjuk ki, legviccesebb jelenetévé vált.
Gondoljunk csak bele, kell annál ironikusabb pillanat, mint amikor egy, a tűzoltók támogatására alapuló csapat autója megtorpedózza a már eleve lángoló ellenfelét?
Egy biztos, az élet zseniális forgatókönyvíró, ami olykor paródiába hajló mozzanatokat tud kreálni.

A hajrában ismét egy tömeges bukás borzolta a kedélyeket. Személyi sérülés ezúttal sem történt, a takarítási munkálatok miatt azonban életbe lépett az overtime szakasz.
A hosszabbításban már nem történt baleset, az őrült, egy pillanatra sem leülő verseny pedig végül Grant Enfinger győzelmét hozta.
A ThorSport Racing pilótája az overtime-ban 0.1 másodpercet vert Jordan Andersonra, aminek köszönhetően megszületett a Trucks eddigi fennállásának legszorosabb befutója.
A 35 éves alabamai karrierje harmadik elsőségét ünnepelhette. Ezzel a sikerrel ráadásul pontot tett a 2018 szeptembere óta tartott nyeretlenségi sorozatára, egyúttal pedig leszállította a Ford századik győzelmét is a NASCAR nemzeti harmadosztályában.
Enfinger és Anderson mögött harmadikként Codie Rohrbaugh zárt, a negyedik pozícióban Derek Kraust érte a kockás zászló, míg ötödikként Natalie Decker végzett.
Utóbbi pilóta ezzel a Trucks történetének valaha volt legjobb, hölgyversenyző által elért eredményét produkálta.
A VERSENY TELJES VÉGEREDMÉNYE:


“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough