McLaughlin imádta élete első IndyCar-ováltesztjét

McLaughlin imádta élete első IndyCar-ováltesztjét
credit: Texas Motor Speedway

Két nappal azt követően, hogy a harmadik legjobb idővel zárta az IndyCar COTA-n rendezett kollektív tesztjét, Scott McLaughlin máris ízelítőt kapott az oválpályák világából is.

A kétszeres Supercars-bajnok február 14-én, pénteken a Texas Motor Speedwayen vihette pályára a Team Penske 2-es számú Dallara-Chevyjét.

A 26 éves pilóta mindeddig semmilyen ováltapasztalattal nem rendelkezett, úgyhogy értelemszerűen izgatottan várta, hogy megismerje ezt a pályatípust is.

Az élmény pedig minden addigi várakozását felülmúlta.

„Már a kivezető körömön is gyorsabban mentem, mint azelőtt valaha” – nyilatkozta McLaughlin. „Több, mint 150 kört tette meg és átléptem a 222 mph-s tempót, az meghaladja a 350 km/h-t is! Imádtam! Csak elképzelni tudom, milyen lehet akkor, ha huszonöt másik autó is van körülöttem. Nagyon óvatosnak kellett lennem, a csapat viszont remekül viszonyult hozzám. Már az első köreim előtt is nyugodt voltam, mivel tudtam, hogy nagyon biztonságos beállításokkal küldtek ki az alkalmazkodásom érdekében. Egy kicsit azért mégis tartottam a teszttől, mivel tudtam, hogy itt nincs helye hibának. Szerintem pontosan emiatt számítanak az IndyCar-pilóták annyira jónak. Leírhatatlanul tisztelek mindenkit, akik ilyen hatalmas sebességek mellett versenyeznek egymáshoz rendkívül közel.”


McLaughlin elmondta, hogy felkészülésként végignézte csapattársa, Josef Newgarden fedélzeti kamerájának felvételeit a tavalyi, texasi versenyről.

A fiatal pilóta szerint ez sokkal nagyobb segítség volt számára a szimulátorozásnál.

„A szimulátor is jó volt, de ott egyáltalán nincs kockázat, úgyhogy rögtön fel lehet venni a tempót. Szívesebben tanulmányoztam Josefet, mivel ő nagyon sok rizikót vállalt és bőven volt veszteni valója. Az onboard felvételek azért is nagyszerűek, mert látni lehet a versenyzők kezét és, hogy mi az, amin vezetés közben változtatnak.”

A legnagyobb nehézséget McLaughlin számára a pitkiállások jelentették.

„Muszáj dolgoznom a ráforduláson, mivel minden alkalommal egy kicsit keresztben álltam be, ami miatt a pályára való visszatérés is nehezebb volt, de tanulok.”

Az új-zélandi május 9-én, az IMS road vonalvezetésén ejti meg éles debütálását az IndyCarban.
Arra azonban már most figyelmeztet, hogy a teszteken mutatott formája ellenére ő még mindig abszolút újoncnak számít, így csodát ne várjanak tőle.

„Az IndyCar versenyzői nagyon jók, a köridők pedig rendkívül szorosak. Sokat kell még tanulnom, annak viszont örülök, hogy olyan autót kaptam, amelyben otthonosan érzem magam.”

McLaughlin texasi teljesítménye révén megkapta a zöld jelzést arra, hogy a jövőben oválon is bemutatkozhasson az IndyCarban.

A kérdés az, hogy erre mikor fog sor kerülni. Az új-zélandi idén is a Supercars mezőnyét erősíti a teljes szezonban, úgyhogy az amerikai programját is ehhez kell igazítani.

„Nagy köszönettel tartozom mindenkinek a Team Penske-nél, különösképpen Roger Penske-nek, amiért hisz bennem. Most hazafelé veszem az irányt, hogy a Supercars adelaide-i versenyén megkezdjem a címvédésért folyó harcomat.”