Power zárta az élen az IndyCar idei első, kollektív tesztjét
Huszonöt autó és huszonhét versenyző részvételével lezajlott az NTT IndyCar Series idei legelső, kollektív tesztje.
Az austini Circuit of the Americason rendezett körözést eredetileg február 11-12-re írták ki, a rendkívül hideg időjárás miatt azonban érdemi munkát csak a második napon tudtak végezni.
A körülmények azonban szerdán sem voltak tökéletesek. A hőmérséklet továbbra is alacsonynak bizonyult, az esős, ködös viszonyok közepette pedig hol száraz, hol pedig nyirkos/nedves pályán kellett a versenyzőknek vezetni.
A tabella élén végül a Will Power által vezetett #12 Dallara-Chevy zárt.
A Team Penske veteránja legjobb körében 01:46.7603-at préselt ki az aeroscreennel felvértezett autójából.
„Mindig jó érzés az élen végezni” – summázta napját az ausztrál az NBC-nek adott interjújában. „Az autómon dolgozó srácoknak is klassz látni, hogy megvan a sebességünk és annyi dolgot próbáltunk ki, amennyit csak tudtunk. A vége felé eléggé sietőssé vált a helyzet a piros zászlók miatt, ezért nem tudtunk mindent végrehajtani, amit szerettünk volna, de a lényegeseket azért sikerült.”
Power mögött a második helyen, 0.2396 másodperces lemaradásban Alexander Rossi fejezte be a napot az Andretti Autosport #27 Dallara-Hondájával, míg harmadikként egy újabb Penske-fiút, az újonc Scott McLaughlint jegyezték.
A kétszeres Supercars-bajnok teljesítménye azt figyelembe véve csak még lenyűgözőbb, hogy most vezetett életében másodszor IndyCar-autót. Sőt, általánosságban véve a nyitott kerekes gépekkel sincs nagy tapasztalata, leszámítva egy alacsonyan jegyzett, regionális kategóriát, még tíz évvel ezelőttről.
„Nagyon gyors az autó, hatalmas a tapadás” – magyarázta a 26 éves tehetség, aki májusban, az IMS roadján rendezendő versenyen fog bemutatkozni élesben is az IndyCarban. „A nyakad és az egész tested megérzi, de keményen edzettem, hogy készen álljak rá. Lényeges volt, hogy hozzászokjak az aerodinamikához is. Ehhez hasonlót még sosem csináltam, az egyetlen open-wheel gép, amit eddig vezettem egy Formula Ford volt [még 2010-ben – a szerk.]. Nagyon örülök az autónak, kényelmesen éreztem magam benne. Az üléspozícióm és minden ehhez hasonló dolog tökéletes volt, ami azért is fontos, mert nem sok időt fogok már benne tölteni az Indy GP előtt. Boldog vagyok, nagyon jól éreztem magam, az álmaimat élem!”
Az új-zélandi mögött bő egy tizednyi lemaradásban egy újabb Penske-pilótát rejt az eredménylista a regnáló bajnok Josef Newgarden képében.
A top 5 sorrendjét a tavalyi austini futamot megnyert Colton Herta zárta az Andretti Harding Steinbrenner Racing 88-as Dallara-Hondájával.
A keddi nap kiesése miatt az IndyCar meghosszabbította a szerdai programot, így a mezőny egészen este hatig körözhetett a pályán.
Ennek hála, a naplemente küszöbén az aeroscreen is egy újabb vizsgán eshetett át.
Bár a versenyzők tapasztaltak egy kis torzulást a fényviszonyok változása közepette, de általánosságban véve a visszajelzések jók voltak.
„Némi fényvisszaverődést leszámítva nem voltak komolyabb problémák az aeroscreennel” – nyilatkozta Rossi. „Ezen javítani kell, de összességében pozitívan értékelem.”
Most térjünk vissza az újoncokra, mivel nem McLaughlin volt az egyetlen közülük, aki odatette magát.
Az Arrow McLaren SP-t képviselő Oliver Askew a hetedik leggyorsabb időt futotta meg, a Dale Coyne Racinggel bemutatkozó Alex Palou pedig a kilencedikként zárt.
A Carlin és az AJ Foyt Racing egyaránt két-két versenyzőt osztott be az egyik autójára.
Előbbi gárda 31-es számú Dallara-Chevyjén Felipe Nasr és Sette Camara osztozott, míg Foyték 14-es gépében Sébastien Bourdais, valamint Dalton Kellett váltották egymást.
A komoly open-wheel tapasztalattal rendelkező Nasr a tabella utolsó előtti helyén landolt. Mielőtt azonban pálcát törne valaki a teljesítménye felett, el kell árulni, hogy a brazil pont a nap leghidegebb részében körözött a COTA-n.
Camara – aki életében először most vezetett IndyCar-gépet – a huszonegyedik pozícióban tett pontot a tesztre.
Az AJ Foyt Racing debütánsa, Kellett produkciója azonban már igencsak kiábrándító volt. A kanadai egyéni legjobb ideje több, mint 4 másodperccel elmaradt Powerétől, noha szinte teljesen egy időben tartózkodtak a pályán. Ebből adódóan ezt a hatalmas különbséget még az időjárási körülményekre sem lehetett fogni.
A tesztet több piros zászlós periódus is megszakította, de ezek csak megforgások, lefulladások, vagy kisebb technikai problémákra voltak visszavezethetőek.
Komolyabb incidens, baleset szerencsére nem történt.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough