Ricky Stenhouse Jr. indulhat a pole-ból a Daytona 500-on
A lehető legrosszabb véget ért Ricky Stenhouse Jr. számára a 2019-es NASCAR Cup szezon, miután élő szerződése ellenére, egyik pillanatról a másikra kirúgta addigi csapata, a Roush Fenway Racing.
A 32 éves tennessee-i azonban szerencsére nem búslakodott sokáig, mivel alig néhány héttel az RFR-től történt menesztése után máris leigazolta őt a JTG Daugherty Racing.
Stenhouse Jr. nem is maradt sokáig adós a belé vetett bizalomért és a 2020-as szezon legelső kvalifikációján máris leszállította a gárdának a Daytona 500 pole-pozícióját.
A „nagy amerikai verseny” rajtrácsa a hagyományoknak megfelelően rendhagyó formátum szerint kerül megállapításra.
A futamot megelőző vasárnapon a nevezőknek egyetlen mért kör állt rendelkezésére a Daytona International Speedway 2.5 mérföldes oválján. Ekkor még csak a pole-,valamint a második hely tulajdonosa dől el, a harmadik pozíciótól lefelé pedig a következő hét csütörtökén megrendezésre kerülő kvalifikációs futamok végeredménye alapján alakul ki a mezőny.
Stenhouse Jr. és Alex Bowman azonban már nyugodtan tekinthet az ötszáz mérföldes viadal elé.
Előbbi pilóta 194.582 mph-s átlagsebességgel száguldott körbe a DIS-en, amivel teljes főkategóriás NASCAR-karrierje harmadik rajtelsőségét ünnepelhette.
A JTG Daugherty Racing szempontjából viszont ez a bravúr fennállásának legelső, oválos pole-ját is takarja.
Stenhouse Jr. sikere továbbá azt is jelentette, hogy megszakadt Hendrickék öt éven át tartó, Daytona 500-as pole-sorozata.
A csapatnak azonban nem kell nagyon elkeserednie, hiszen Bowmannek köszönhetően még mindig ott virít egy autójuk a rajtrács első sorában.
A 26 éves pilóta 194.363 mph-s átlagot préselt ki a versenygépéből, ennek révén pedig elmondhatja magáról, hogy az utóbbi három év valamennyi Daytona 500-át a legelső sorból kezdhette meg, beleértve a 2018-as pole-ját is.
A teljes rajtrácsot eldöntő kvalifikációs versenyek február 13-án kapják meg a zöld zászlót. A két, egyenként 150 mérföldes futam beosztása az egykörös időmérő páros, valamint páratlan helyezései alapján kerül meghatározásra.
A szabályok szerint a 36 teljes szezonos, charterrel rendelkező autók biztos résztvevőnek számítanak a Daytona 500-on, a maradék hét nevező közül azonban hárman búcsúzni fognak.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough