Spanyol média: Az Alonso-Honda saga még koránt sincs lefutva
Február másodikán a RACER robbantotta a bombát, miszerint a Honda japán anyacége megálljt parancsolt Fernando Alonso és az Andretti Autosport közötti, már a véglegesítés fázisában járó megállapodásának.
Ennek értelmében az IndyCarral exkluzív médiakapcsolatban álló szaklap már kész tényként állította, hogy a 38 éves versenyzőnek csakis egy Chevrolet-motoros gárdával lehet esélye az Indy 500-ra való visszatérésre.
A spanyol Mundo Deportivo legfrissebb információi szerint azonban az utolsó szót még nem mondta ki a Honda, egyelőre pusztán az időt húzzák a végső döntésük meghozatalára.
A RACER cikkét követően az MD kisebb nyomozásba kezdett, aminek során arról értesültek, hogy a felek jelenleg várakozó állásponton vannak és még semmi nincs lezárva.
A lap szerint mindössze annyi történt, hogy a Honda váratlanul leállította az Alonso programjával kapcsolatos tárgyalásokat, a pontot azonban a mondat végére még egyáltalán nem tették ki.
Andrettiék a Honda amerikai képviselőivel folyamatosan dolgoznak azon, hogy megegyezésre jussanak a japán vezérkarral, azt viszont az MD sem tagadja, hogy a helyzet már sokkal komplikáltabbá vált az elmúlt hetekhez képest.
Egy biztos, Alonso már számtalanszor leszögezte, hogy csakis kizárólag olyan csapattal hajlandó visszatérni az Indianapolis 500-ra, amellyel esélyes lehet a győzelemre.
Ha a Honda végül mégis úgy dönt, hogy nemet mond, akkor a spanyolnak rendkívül nehéz dolga lesz a vágyott visszatérés megvalósítására.
A verseny megnyerésére legesélyesebbnek tartott, Chevy-motoros csapatoknál – mint amilyen a Team Penske és az Ed Carpenter Racing – már elkeltek az autók. Kérdés azonban, hogy – különösen az ECR kapcsán –, hogy vajon hajlandóak lennének-e az utolsó pillanatban változtatást eszközölni a felállásukon, ha Alonso menedzsmentje kapcsolatba lépne velük egy kecsegtető ajánlattal.
Erre 2017-ben már született példa. Akkor az Andretti Autosporttal szerződésben álló Stefan Wilsont állították fel az autóból annak érdekében, hogy helyet biztosítsanak a McLaren támogatásával bekopogtatott Alonsónak.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough