Az IndyCar már nem tekinti prioritásnak a nemzetközi versenyeket

Az IndyCar már nem tekinti prioritásnak a nemzetközi versenyeket

credit: IndyCar

Mark Miles 2012-ben vette át az IndyCar vezérigazgatói posztját, azóta pedig kiemelt prioritást élvezett, hogy a széria naptárát újfent kiterjesszék Észak-Amerikán kívülre is.

A próbálkozásokat azonban nem koronázta sok siker. A 2012-es menetrendben hivatalosan is helyett kapott, még a korábbi főnök Randy Bernard nevéhez fűződő, a kínai Quingdaóban kiírt versenyt alig pár héttel a tervezett rajt előtt törölték, miután a helyiek inkább egy sörfesztivál megrendezését preferálták. Három évvel később pedig a szezonnyitónak szánt nagy brazíliai visszatérés is csúfosan meghiúsult.

Ötletekből viszont továbbra sem volt hiány.

Az elmúlt négy évben szó esett többek között egy újabb, kínai próbálkozásról, ezúttal már Peking utcáira megálmodva, ebből viszont – ahogyan jósolható volt – semmi sem materializálódott, továbbá a sokak által várt ausztráliai és mexikói visszatérés is minden hype ellenére megmaradt elméleti síkon.

Miles azonban nem adta fel és töretlenül kutatott olyan potenciális, nemzetközi versenyhelyszínek után, amelyek alkalmasak lehettek volna arra, hogy bajnokságon kívüli fordulókként már februárban beindítsák a szezont.

A radaron számos pálya szerepelt Európában, Ázsiában, Közép-Amerikában és Ausztráliában, sőt, még Dél-Afrikában is.

A valóságban viszont az IndyCar naptárát 2014 óta csak egyetlen, USA-n kívüli verseny színesíti a kanadai Torontóban lévő Exhibition Place képében.

Ez pedig úgy fest, jó ideig nem is fog változni.

Azzal ugyanis, hogy az IndyCar Roger Penske tulajdonába került a fontossági sorrend is alapvetően módosult.

A Kapitány már évek óta a nemzetközi törekvések egyik hangos ellenzője volt, mondván a bajnokságot elsőként Észak-Amerikában kell megerősíteni.

Nem meglepő tehát, hogy a kormányzást átvéve Penske megálljt parancsolt a külföldi futamoknak.

A Sports Business Journal riportere, Adam Stern a Twitteren erősítette meg, hogy az IndyCar már nem tekinti prioritásnak a nemzetközi terjeszkedést.

“Nem tudom, hogy az ajtók teljesen bezárultak-e” – idézte Stern Mark Milest. “Jelenleg az üzlet és a rajongótábor észak-amerikai növekedésére összpontosítunk.”



Kommentek

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy