Sporttörténeti összefogás: Az IMSA autói is ott lesznek a Le Mans-i 24 óráson!

Sporttörténeti összefogás: Az IMSA autói is ott lesznek a Le Mans-i 24 óráson!

Az ACO és az IMSA egyesíti erejét, aminek köszönhetően hamarosan az amerikai endurance bajnokság topkategóriájának autói is ott lehetnek többek között legendás Le Mans-i 24 órás viadalon.

A hírt egy, a Daytona International Speedwayen rendezett nagyszabású sajtótájékoztatón közölték a nyilvánossággal. Az eseményen tiszteletét tette többek között az LM24-et irányító Automobile Club de l’Ouest (ACO) elnöke, Pierre Fillon, valamint az IMSA első embere, Jim France is.

A motorsport-történeti jelentőségű frigy során a két bajnokság protoípusai közös platformra kerülnek, amely az LMDh (Le Mans Daytona hybrid néven fut majd. Ezek a gépek a Balance of Performance (BoP) segítségével, egyazon kategóriában fognak versenyezni a WEC szeptemberben rajtoló 2020-21-es szezonjában debütáló, LMP1-et felváltó hypercarokkal.

Az LMDh alá tartozó gépek az egységesítésnek köszönhetően változtatások nélkül, egyaránt pályára hajthatnak a WEC-ben, valamint a WeatherTech SportsCar Championship legmagasabb géposztályának ikonikus versenyein, mint pl. a Daytona 24, a Sebring 12, a spái 6 órás, vagy épp a már említett LM24.

Az egységes, KERS-alapú hibrid rendszerrel is felvértezett autókat a jelenlegi négy LMP2-es konstrüktőr valamelyike (Ligier, Dallara, Multimatic és ORECA) építi majd.

„Ez a platform jól szemlélteti a két szervezet közötti összefogást, ami egy nagyszerű sikertörténet az endurance versenyzésben” – mondta a sajtótájékoztatón Fillon. „A gyártók hamarosan már képesek lesznek arra, hogy két topbajnokságban, a WEC-ben és a WeatherTech Sports Car Championshipben is megméressék magukat. Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy hosszútávon mekkora lehetőségek nyílnak meg így sport- és marketing szempontok terén egyaránt.”

France szintén nagy reményeket fűz az LMDh-programhoz.

„Az apám, Bill France Sr. 1962-ben, először hozta el a Daytona Continental gépeit ide a Daytona International Speedwayre. Az volt a célja, hogy összehozza a sportautózásban érdekelt versenyzőket, csapatokat és gyártókat a világ minden tájáról. A mostani bejelentés egy újabb szintre emeli az ő elképzeléseit.”

Az elmúlt években már számos alkalommal szóba került egy új, egységes protoípus-rendszer. A programot többek között olyan gyártók is sürgették, mint a Ford, a Lexus, vagy épp a McLaren.

„A célunk az volt, hogy közös terepet adjunk a kiemelt szintű prototípus-versenyzésnek” – magyarázta az IMSA-vezér, John Doonan. „Ezt szorgalmazták már évek óta a felügyelő szervezetek, a gyártók, és ami a legfontosabb, a rajongók is. Most büszkén jelenthetjük ki, hogy a lehetőség végre megérkezett.”

Az LMDh részletes, technikai jellemzőit várhatóan márciusban, Sebringen fogják ismertetni.

A vadonatúj program gépei a WEC 2021-22-es idényének nyitóversenyén, a szeptemberben rendezendő silverstone-i 6 óráson debütálnak élesben, a következő év januárjában pedig már a WeatherTech SportsCar Championship szezonkezdő viadalán, a legendás daytonai 24 óráson is pályára hajtanak.


nyitóképen: A 2020-as Daytona 24 mezőnye (credit: IMSA)