Hinchcliffe lelkesen készül az „átmeneti évére”

James Hinchcliffe-nek a Genesys nevű tech-szolgáltató révén sikerült megtermtenie az Indianapolis Motor Speedway roadján rendezendő IndyCar GP-n, valamint az Indy 500-on való induláshoz szükséges anyagi hátteret.
A kanadai CBC-nek adott legfrissebb interjújában Hinch lerántotta a leplet arról, hogyan került a Genesys látóterébe.
„Küldtek nekem egy privát üzenetet. Nem vicc, a Genesys egyik alkalmazottja rám írt Instagramon nem sokkal azután, hogy elkezdtek cikkezni a helyzetemről. Így kezdődött minden. Nem tudom, hogy ilyesmi most először történik-e a történelemben, velem viszont határozottan igen.”
Az még nem dőlt el, hogy melyik csapattal ejtheti meg visszatérését az IMS-en. Hinchcliffe jelenleg is tárgyalásokat folytat, részleteket viszont egyelőre nem akart elárulni.
Az Arrow McLaren SP által októberben partvonalra tett pilóta kilenc teljes IndyCar- szezont – kivétel ez alól a 2015-ös, amelyet sérülés miatt volt kénytelen idő előtt befejezni – tud maga mögött.
Most viszont arra helyezi a hangsúlyt, hogy az idei évből kihozva a maximumot több más kategóriában is megméresse magát.
„Olyan lesz, mint amikor befejezed a középiskolát és egy éven át csak utazgatsz, mielőtt végképp munkába állnál. Az IndyCar menetrendje és az ehhez kapcsolódó elkötelezettség akkora mértékű, hogy nagyon sok lehetőséggel egyszerűen képtelenség élni teljes szezonos program mellett. Ahogyan viszont az idei évem alakul, kinyílik számomra néhány ajtó és olyan dolgok is elérhetővé válnak, amelyeket jövőre már nem tudnék bevállalni, ha remélhetőleg visszatérek az IndyCarba teljes munkaidőben.”
Hinchcliffe mindenre nyitott.
„Ha négy kereke van és egy motorja, akkor simán bevállalom. Nagyon sok verseny van a bakancslistámon. Az egyik ilyen nyilvánvalóan a Le Mans-i 24 órás. Emellett mindig is ki akartam próbáni magam a stock-carban, mondjuk valamelyik road futamon. Jelenleg is vizsgáljuk ezeket a lehetőségeket.”
A hatszoros IndyCar-futamgyőztesnek már tavaly is esélye lett volna arra, hogy bemutatkozzon a NASCAR nemzeti másodosztályát képező Xfinity Seriesben. A szóban forgó, charlotte-i roval-futam azonban pont egybeesett barátja és volt csapattársa, Robert Wickens esküvőjével, így Hinch végül nem élt a lehetőséggel.
Hinch továbbá lázasan dolgozik azon, hogy a két indianapolisi forduló mellett plusz IndyCar-versenyekkel is bővítse a 2020-as naptárát. Ezen belül a fő célja a hazai futamának számító Honda Indy Toronto.
Ha viszont ez nem jön össze, a 2016-os Indy 500-on pole-t szerezett versenyző akkor sem lesz elkeseredve.
„Függetlenül a versenyzői státuszomtól úgy tervezem, hogy valamilyen formában kulcsszerepet akarok játszani az eseményen. Bármire hajlandó vagyok, ami hasznára válik a versenynek, a városomnak, a sportágamnak. Ha úgy alakul, hogy nem tudok autóba ülni én akkor is minden tőlem telhetőt meg fogok tenni a [futam promótereként jegyzett] Green Savoree-val és az IndyCarral együttműködve.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough