Sajtó: Fernando Alonso szakított a McLarennel

McLarenhez közeli forrásokra hivatkozva az olasz FormulaPassion számolt be arról, hogy Fernando Alonso nem hosszabbította meg a gárdával december 31-én lejárt szerződését.
Az élete első Dakarját múlt héten teljesített spanyol már többször is kijelentette, hogy innentől fogva csakis az Indianapolis 500-ra való visszatérésére koncentrál.
A legendás verseny kapcsán hetek óta tudni lehet, hogy Alonso az Andretti Autosporttal folytat aktív tárgyalásokat, ez pedig már önmagában véve kizárta a McLarennel való folytatást.
A most 38 éves klasszis a botrányos 2007-es Forma-1-es idényt követően 2015-ben szerződött le újra a wokingiakkal. A közös kapcsolat második fejezete azonban finoman szólva sem a várt eredményeket hozta a világbajnoki sorozatban.
Pozitív hozadékként viszont az ekkor már Zak Brown vezette csapatnak is köszönhette, hogy 2017-ben megejthette Indy 500-as debütálását a McLaren támogatását élvezett, ámde az Andretti Autosport által indított 29-es Dallara-Honda volánja mögött.
Alonso élete első oválfutamán az ötödik helyről indulhatott, a verseny során vezető pozícióba is került, a jó helyezéstől azonban egy motorhiba megfosztotta.
Az ekkor már a Toyota révén a WEC-ben is vitézkedő Alonso 2018 végén búcsúzott – de szándékai szerint nem örökre – az F1-től, a következő idényben, a Wayne Taylor Racinggel pedig megnyerte a daytonai 24 órást, majd májusban ismét nekivágott az Indianapolis 500-nak is, immár a teljesen önállóan nevezett McLaren Racing színeiben.
A program azonban a verseny utóbbi évtizedének legnagyobb bukásaként maradt emlékezetes a csapat részéről. A McLaren által prezentált amatőr hibák sokaságának köszönhetően a spanyol még kvalifikálni sem tudta a 66-os számmal jelölt Dallara-Chevyt a tradicionálisan 33 fős rajtrácsra.
Az indianapolisi csalódást feledtette Alonsóval az egy hónappal később behúzott második Le Mans-i 24 órás győzelme, valamint a WEC világbajnoki címe.
A szupersztár – akit a McLaren márkanagyköveteként is jegyeztek – utoljára tavaly áprilisban, a bahreini teszten vezetett F1-es autót. Brown viszont már ekkor leszögezte, hogy versenyzőként a jövőben már nem számítanak rá a királykategóriában.
A McLaren 2019. augusztusában jelentette be hivatalosan, hogy frigyre lépnek az IndyCarban szereplő Arrow Schmidt Peterson Motorsports-cal és a következő évől már Arrow McLaren SP néven vágnak neki a teljes szezonnak. Brown ennek kapcsán azt is elmondta, hogy ha Alonso azt szeretné, akkor rendelkezésére tudnak bocsátani egy harmadik autót az Indy 500-ra.
Az oviedói pilóta azonban nem kívánt ezzel élni és inkább Michael Andrettiékkel kezdett aktív egyeztetésekbe a nagy verseny kapcsán, amely az autósport tripla koronájának egyetlen, hiányzó pillérét képezi számára.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough