McLaughlin már idén versenyzési lehetőséget kaphat az IndyCarban

McLaughlin már idén versenyzési lehetőséget kaphat az IndyCarban

A kétszeres Supercars-bajnok Scott McLaughlin január 13-án, Sebringen teljesítette élete első IndyCar-tesztjét.

A 26 éves versenyző rendkívül meggyőző teljesítményt nyújtott a nap folyamán a Team Penske aeroscreennel felvértezett Dallara-Chevyjének volánja mögött.

McLaughlin produkciójával nem csak maga a pilóta, de a csapat is maximálisan elégedett volt.

A teszt végén az új-zélandi sztár még eléggé szűkszavúan nyilatkozott egy esetleges, IndyCar-versenyen való részvétel lehetősége kapcsán.

A Team Penske elnöke, Tim Cindric azonban már a Motorsportnak adott interjújában úgy fogalmazott, vizsgálják annak eshetőségét, hogy McLaughlint akár idén nevezhetik egy, vagy akár több IndyCar-futamra is.

Cindric elmondása szerint tervben van, hogy a fiatal pilótát a februári, COTA-n rendezendő kollektív teszten is autóba ültetik a gárda teljes szezonos triója, azaz Will Power, Simon Pagenaud és Josef Newgarden oldalán.

„Még nincs eldöntve teljesen, hogy képesek leszünk-e Scottot bevetni a COTA-n, de dolgozunk rajta” – mondta Cindric. „Az IndyCar nem engedi meg, hogy egy nyílt teszten részt vegyen valaki úgy, hogy nincs mögötte elköteleződés továbbiak iránt. Ez az egész tehát attól függ, hogy össze tudunk-e rakni időben valamit. Jelenleg is vizsgáljuk a lehetőségeket.”

Az egyik potenciális verseny McLaughlin számára az Indianapolis Motor Speedway road vonalvezetésére kiírt, május 9-ei IndyCar Grand Prix lehet.

Itt viszont feltétlen meg kell jegyezni, hogy elvileg erre a futamra a Team Penske-nek már van egy negyedik autója, amit a tavalyi évhez hasonlóan az Indy 500-ra is visszatérő Helio Castroneves kap meg.
Az információt az Indianapolis Starnak január elején a csapat egyik szóvivője erősítette meg, az AP hírügynökséggel pedig maga a legfőbb érintett, azaz a brazil pilóta közölte. Castroneves jelenlétét ráadásul nem csak a két indianapolisi viadalon, de a COTA-n rendezendő teszten is már teljesen biztosra vették.

Maga a Team Penske viszont még nem adott ki hivatalos sajtóközleményt a háromszoros Indy 500-győztes idei programjáról, tehát jelen állás szerint ez akár még változhat is.

McLaughlinra visszatérve, a versenyzőt korábban a NASCAR-ral hozták összefüggésbe, amitől Roger Penske sem zárkózott el.

A tervek azonban most már inkább az IndyCar felé tolódtak el.

Beszélgettünk Scottal az amerikai versenyzésről, már jóval azelőtt, hogy egyáltalán komolyabban dolgozni kezdtünk rajta” – magyarázta Cindric. „Akkor megmondtam neki, hogy először meg kell nyernünk a Supercars bajnoki címét és a Bathurst 1000-et. Ezen kívül megkérdeztük tőle, hogy mit szeretne kipróbálni, az ő válasza pedig az volt, hogy boldogon belevágna bármibe. Összevetettük az IndyCar és a Supercars naptárát, valamint azt az időt, amennyire az IndyCarban és a NASCAR-ban szükség van ahhoz, hogy valakiből élmenő váljon. Ezek alapján az open-wheel vonzóbb lehetőséggé vált. Mindannyiunk számára érdekes volt, mivel így több opció áll rendelkezésre egy párhuzamos programhoz.”

Cindric többek véleményét is kikérte.

„Szintén beszélgettem erről Dario Franchittivel, mivel ő megjárta a DTM-et, aztán átment az IndyCarba és megpróbálkozott a NASCAR-ral is. Ha valaki, ő tényleg átlátja, milyen potenciális karrierútja lehet egy túraautós háttérrel rendelkező srácnak. Dario és mások is egyetértettek abban, hogy egy Scott-kaliberű versenyző számára jobb lenne, ha rögtön az IndyCarba menne. Mint tudják, nagyon sok pilóta próbált már meg beugrani a NASCAR-ba, sikeressé válni, de nehézségekkel szembesültek. Természetesen Scottnak szintén át kell gondolnia, tényleg változtatni akar-e a karrierjén. Ha adódik egy lehetőség, hogy kipróbálja ezt, vagy azt a bajnokságot anélkül, hogy teljes egészében elkötelezné magát, az sokkal jobb forgatókönyv, mint egyből beugrani a mély vízbe.”