Még mindig várhatóak meglepetések az IndyCar idei rajtrácsán

Még mindig várhatóak meglepetések az IndyCar idei rajtrácsán
credit: IndyCar

A legjobb, teljes szezonos ülések már rég elkeltek az IndyCar 2020-as rajtrácsán.

A kisebb csapatok full, valamint részidőre nevezendő autóinak sorsa viszont még korántsem dőlt el.

A jelen holtszezon pilótakeringőjének hiányzó puzzle-darakáit most Marshall Pruett próbálta meg összerakni.

A RACER veterán szakírója szerint az eddigi főszponzor, az ABC Supply elvesztése óta minden eddiginél nagyobb financiális problémákkal küzdő AJ Foyt Racing egy teljes átalakuláson kénytelen keresztül menni -beleértve a mérnöki részleget is – a fennmaradás érdekében.

Jelen állás szerint a két teljes szezonos autó megmarad, de könnyen előfordulhat, hogy ezeken akár négy különböző versenyző is osztozni fog.

Ezek egyike várhatóan a gárdát 2018 óta szolgáló Tony Kanaan lesz, de egyre több hír szól arról, hogy Foytékhoz csatlakozhat Charlie Kimball is. A kérdés, hogy lesz-e elég pénz teljes, avagy csak részidős szezonra.

A csapat kapcsán felmerült még az IndyCar nevelőszériáit tömörítő Road to Indy programban már igazi veteránnak számító Dalton Kellett neve is. A 26 éves kanadai finoman szólva sem rendelkezik acélos eredményekkel, a hírek szerint viszont jelentős anyagi háttérrel bír.

Szintén kapcsolatba került Foytékkal a Dale Coyne Racingtől novemberben kirúgott Sébastien Bourdais is.

credit: IndyCar

Az IndyCarba 2018-ban belépett Carlin Racing meglehetősen csendben van az idei terveit illetően. Nem meglepő tehát, hogy több híresztelés is felröppent a jövőjüket firtatva. Legutóbb már egyenesen arról suttogtak, hogy a Trevor Carlin által vezett alakulat be akarja fejezni IndyCar-programját, ezért kész eladni az autóikat a komplett felszereléssel együtt.

Ezt a pletykák a RACER szerint a csapat szóvivője a napokban cáfolta, egyúttal pedig azt is megerősítette, hogy a két Dallara-Chevy részt fog venni a széria februári, kollektív tesztsorozatán, továbbá a teljes szezont is végig fogják versenyezni.

A pilóták személyét viszont még homály fedi. A Carlinnal régóta szoros kapcsolatot ápoló, 2017 és 2018-ban a teljes szezonban, 2019-ben pedig saját döntése okán, az Indy 500-at követően már csak road/street pályákon vezető Max Chilton az egyik kézenfekvő opció. A briten kívül azonban egyre gyakrabban említik meg az orosz Szergej Szirotkint is, mint a Carlin esetleges, leendő versenyzője.

A csapat kapcsán a RACER egy további érdekességre is felhívta a figyelmet.

A korábban a Chip Ganassi Racinget is szolgált veterán szerelő, Mitch Davis tavaly nyáron szerződött le Carlinékhoz. A hírek szerint a szakember folyamatosan vizsgálja annak lehetőségét, hogy társtulajdonosként is beszálljon a csapatba, egyúttal pedig a vezetőség tagja legyen.

A Dale Coyne Racing már decemberben hivatalosan bejelentette, hogy Alex Palou vezeti majd jövőre a 18-as számú Dallara-Hondát. A spanyol újonc nem egyedül érkezik az IndyCarba, hiszen vele tart az őt már a japán Super Formulában és Super GT-ben is támogatott Team Goh, mint a 19-es számú gép társtulajdonosa.

Az eddig Bourdais által vezetett, Jimmy Vasser és James Sullivan által is tulajdonolt 18-as Dallara-Hondát Santino Ferrucci vezetheti. A fiatal amerikai tavaly még a 19-essel hajtott pályára.

A DCR felállását illetően tehát az egyetlen kérdőjelnek az Indy 500-ra nevezendő, harmadik autó majdani gazdája számít.

Esetleges jelöltként felmerült James Hinchcliffe neve is, de ez túlságosan nagy hírértékkel nem bír, lévén a 33 éves kanadait már szinte valamennyi, még üresen álló autóval kapcsolatba hozták.

A következő, még hivatalosan versenyző nélkül álló járművet a DragonSpeed tudhatja magáénak. A gárda néhány héttel ezelőtt erősítette meg, hogy 2020-ban is vissza kívánnak térni az IndyCarba, méghozzá legalább hat futam erejéig.

A DS tavaly három versenyen vett rész, az Indy 500-on pedig az egyik legnagyobb meglepetést is ők szolgáltatták, miután valamennyi oddsra fittyet hányva az ováltapasztalat nélküli Ben Hanley simán bekvalifikálta az autót a mezőnybe.

A brit pilóta idén is a DragonSpeed listájának élén áll, de könnyen lehet, hogy az oválokon mégsem kap lehetőséget. A csapat ugyanis immmár az IMSA-programjában tudhatja a korábbi NASCAR-pilóta Colin Braunt. Kézenfekvő, hogy a 31 éves texasi ováltapasztalata miatt nagyobb segítség lenne számukra az IndyCarban. Mint azonban mindig, Braun számára is a kellő anyagi háttér megteremtésén múlik minden.

credit: IndyCar

Most lépjünk tovább a Juncos Racinghez. A kiscsapat tavaly konkrétan világhírnevet szerzett magának, miután pilótájuk, Kyle Kaiser az utolsó pillanatban ütötte ki az Indy 500 rajtrácsáról Fernando Alonsót és a McLaren Racinget.

A gárda azonban május után eltűnt az IndyCar radarjáról. Ez azonban nem azt jelentette, hogy csendben malmoztak volna.

A Ricardo Juncos nevéhez fűződő csapat a hírek szerint tavaly év végén komoly előrelépéseket tett a szponzoráció és egyéb partnerkapcsolatok terén. Ha ezután sem kerül légy a levesükbe, akkor várhatóan ott lesz az autójuk a márciusi, St. Peterburg-i szezonnyitó nevezési listáján – hogy Kaiserrel, vagy mással, az még a jövő zenéje.

A kisebb gárdák körüli kavarodások kétségkívül roppant érdekesek, az igazi figyelem azonban a szupersztárokra irányul.

Michael Andretti a minap megerősítette, hogy rendkívül jól haladnak a tárgyalások Fernando Alonso újbóli, Indianapolis 500-on való indítása kapcsán. Olyannyira, hogy még a Honda sem tiltakozik a spanyol szerződtetése ellen. Az Andretti Autosport tulajdonosa azonban leszögezte, hogy egyelőre csak az Indy 500-ról tárgyaltak a gyártóval. A szakember azonban utalást tett arra, hogy adott esetben Alonso akár még több versenyen is pályára hajthat a gárda egyik autójával.

A másik jól ismert, Indy 500-zal szóba került név a kétszeres NASCAR Cup bajnok Kyle Busch-é.

A 34 éves pilóta régóta pedzegeti, hogy szívesen nekivágna a legendás viadalnak. Eddigi szerződése a NASCAR-ban őt alkalmazó Joe Gibbs Racinggel azonban nem tette lehetővé számára. A most megkötött vadonatúj kontraktusban viszont már ez a kitétel nem szerepel.

A jelenleg a daytonai 24 órás versenyre készülő Busch néhány napja megerősítette, hogy továbbra is élénken érdeklődik az Indy 500 iránt és vizsgálja az esetleges lehetőségeket, ugyanakkor jelen állás szerint nem lát sok esélyt arra, hogy már idén megvalósulhat számára.

Egy dolgot viszont már biztosra vehetünk: Busch nem fogja a Team Penske-vel megejteni debütálását. A csapat elnöke, Tim Cindric ugyanis leszögezte, egyáltalán nincs tervben egy ötödik autó nevezése az amerikai számára.