Andretti: Lázasan dolgozunk Alonso szerződtetésén

Andretti: Lázasan dolgozunk Alonso szerződtetésén
credit: IndyCar

Egyre inkább biztosnak tűnik, hogy Fernando Alonso az Andretti Autosporttal térhet vissza az Indianapolis 500-ra.

A csapat tulajdonosa, Michael Andretti a RACER kérdésére megerősítette, jelenleg is lázasan munkálkodnak azon, hogy a spanyol szupersztár ismét az ő zászlajuk alatt vághasson neki a legendás versenynek.

„Még nincs a dolog véglegesítve, de a helyzet nagyon jól fest” – nyilatkozta Andretti. „Mi nagyon szeretnénk, ha sikerülne tető alá hozni, csak azt kell kitalálnom, hogy miként álljon össze az anyagi háttér. Szerintem tudunk hozzá szponzort szerezni… Ugyanakkor hazárdírozzak és szerződtessem le [Alonsót], reménykedve, hogy a financiális rész is megoldódik? Én igazán élvezem a munkát ezzel a sráccal és azt szeretném, ha valósággá válna [az újabb közös Indy 500].

Alonso 2017-ben, az Andretti Autosport 29-es számú, a McLaren által is támogatott Dallara-Hondáját vezetve debütált az IMS 2.5 mérföldes oválján. Az edzéseken, majd a kvalifikáción is remekül szerepelt, a versenyen való jó eredménytől azonban megfosztotta egy motorhiba.

A spanyol négy hónappal később Andrettiék roadra felkészített autóját is tesztelhette Barberen.

Két esztendő múltán, 2019-ben Alonso már a teljesen önálló alakulatként nevező McLaren Racinggel érkezett meg az IMS-re. A várt siker helyett azonban az utóbbi évtizedek legnagyobb blamáját tudhatták magukénak, Benny Hill Show-ba illő hibák felsorakoztatása mellett.

Mindezek odáig vezettek, hogy Alonso nem is tudta kvalifikálni az autót az Indy 500-ra.

A McLaren lelkesedését mindez nem vette el. Olyannyira nem, hogy három hónappal a világraszóló fiaskó után bejelentették, összebútoroznak az Arrow Schmidt Peterson Motorsports-cal és immár Arrow McLaren SP néven versenyeznek tovább, méghozzá a teljes IndyCar-szezonban.

Zak Brown nem mulasztotta el leszögezni, hogy ha Alonso szeretné, akkor biztosítani tudnak számára egy extra autót az Indy 500-ra. Maga az érintett azonban nem kívánt élni ezzel.

Michael Andretti a hírek szerint már tavaly október óta folytat megbeszéléseket a 38 éves klasszissal. Óriási akadályként azonban ott tornyosult előttük a Honda.

A gyártó a mai napig neheztel a McLarenre és Zak Brownra a legutóbbi, F1-es időszakban történt nyilvános csörte miatt, ami odáig vezetett, hogy az Arrow McLaren SP-nek át is kellett állnia Chevrolet motorokra.

Andretti és Alonso 2017-ben

A történet Alonsót érintő részéről vegyesek az információk. A spanyol anno szintén élesen kritizálta a Hondát, de ennek ellenére ő végig azt állította, hogy nincs rossz viszonyban a céggel.

Ez sokak szerint finoman szólva sem fedi a valóságot. Helmut Marko például egyenesen úgy fogalmazott, hogy a Hondánál már Alonso neve hallatán megfájdul az emberek feje.

Egy biztos, Andretti több tárgyaláson is túl van már a Honda képviselőivel, komolyabb ellenállást pedig egyelőre nem tapasztalt a részükről. A csapattulajdonos azonban hozzátette, csakis az Indy 500-ról esett szó Alonso kapcsán, további futamokról nem.

„Beszéltünk róla és lehetséges is, de semmi másról nincs szó Indianapolis előtt. Nem akarok semmi olyasmit tenni, ami árthat a csapatunk többi programjának. Ugyanakkor [Alonso versenyeztetése] nagyszerű lenne az IndyCarra nézve.”

Zak Brown a RACER-nek elmondta, bíztak abban, hogy Alonso velük vág neki a Május Hónapnak. Ha azonban a spanyol úgy dönt, inkább Andrettiéket választja, akkor a McLaren-vezér az áldását adja rá.

Alonso érkezése az Andretti Autosport szempontjából azt is jelentené, hogy hét autósra bővül az indianapolisi flottájuk.

A csapathoz fűződő, eddig bejelentett nevezések: Zach Veach, Ryan Hunter-Reay, Alexander Rossi (Andretti Autosport); Marco Andretti (Andretti Herta Autosport w/Marco Andretti & Curb-Agajanian), Colton Herta (Andretti Harding Steinbrenner Autosport) és Jack Harvey (Meyer Shank Racing – az Andretti Autosport technikai támogatásával).