2020-tól büntetik a pályaelhagyást a COTA-n
A 2019-es szezonban szerepelt először az IndyCar versenynaptárában a Circuit of The Americas (COTA).
A texasi Austinban elterülő roadon végül Colton Herta nyert, aki egyben történelmet is írt, mint a bajnokság valaha volt legfiatalabb futamgyőztese.
Az akkor 18 éves pilóta sikerét azonban elhomályosították azon kritikák, amelyek a pálya túlzott – legfőképpen a 19-es kanyarban tapasztalt – kiszélesítése miatt érték a mezőnyt.
A legfrissebb hírek szerint az IndyCar korábbi ígéretéhez hűen alaposan kivizsgálta a problémát és meg is hozta a döntését.
Ennek megfelelően 2020-tól már komoly következményekkel kell szembenéznie azoknak a versenyzőknek, akik az előírtnál szélesebb ívben veszik a szóban forgó kanyart.
A RACER úgy tudja, hogy az IndyCar már a februári, kollektív teszten lefekteti az új időmérő pontot az érintett területen. Ha egy autó az előzetesen megállapítottnál szélesebben fordul rá a kanyarra, akkor a rendszer rögtön riadóztatja a versenybírákat.
Várhatóan a túlzott kanyarvételt az érintett kör elvételével büntetik majd a kvalifikáción.
A verseny során minden esetet külön vizsgálnak majd, figyelembe véve a pálya kiszélesítésének egzakt körülményeit. Ennek alapján döntik majd el, hogy szükség van-e szankcióra, ha pedig igen, akkor milyen formában.
A 2020-as, AutoNation IndyCar Challenge nevű futamot április 26-án rendezik a COTA-n.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough