Visszatér a 2019-es Indy 500 meglepetéscsapata
A DragonSpeed hivatalosan megerősítette hat futamra szóló, jövő évi programját.
A 81-es számú Dallara-Chevy ennek megfelelően ott lesz a St. Petersburg-i szezonnyitón, az utcai pályák ékkövének számító Grand Prix of Long Beachen, a két indianapolisi viadalon (az IMS roadján rendezendő IndyCar GP-n, majd az Indy 500-on), a Texas Motor Speedwayre kiírt Texas Indy 600-on, a Mid-Ohiói Honda Indy 200-on, valamint a Laguna Secán esedékes idényzárón.
A versenyző (vagy versenyzők) személyét, valamint a szponzorok megnevezését januárra ígérik.
Az Elton Julian vezette alakulat már a 2019-es, debütáló IndyCar-szezonját is hat futamosra tervezte, de ebből csak három valósult meg.
A sportautózás világából jól ismert DragonSpeed autójában a WEC-ben és az ELMS-ben is a gárdát szolgált Ben Hanley kapott lehetőséget.
Az open-wheelben teljesen kezdőnek számító alakulat St. Petersburg utcáin egy tizennyolcadik hellyel debütált, majd a Barber Motorsports Park roadján a huszonegyedikként zárt.
A legnagyobb figyelmet azonban kétségkívül a 103. Indianapolis 500-on vonták magukra.
A DragonSpeedet és vele együtt a szintén ováltapasztalat nélküli Hanleyt sokán már jó előre elkönyvelték, mint azon három nevező egyikét, amelyek nem tudják kivívni a versenyen való indulás jogát.
Erre aztán az akkor 33 éves újonc rendesen rácáfolt, miután rögtön a kvalifikáció első napján sikeresen beverekedte magát a mezőnybe, megszerezve a 27. rajthelyet.
Az Indy 500-at – amelyet végül műszaki hiba miatt a 31.-ként fejeztek be – követően azonban a DragonSpeed eltűnt az IndyCar vérkeringéséből. A programjuk idő előtti befejezésének okaként később a csapat vízumproblémákat jelölt meg.
Julianék 2020-ban Észak-Amerikára helyezik a fő hangsúlyt, a részidős IndyCar-szereplés mellett immár teljes szezont futva az IMSA WeatherTech SportsCar Championship LMP2-es kategóriájában (amelyet a 2019-es Daytona 24-en egyébként meg is nyertek).
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough