Kanaan biztos benne, hogy jövőre is versenyezni fog az IndyCarban

credit: IndyCar

Az IndyCar korelnöke optimistán tekint a 2020-as szezon elé, noha egyelőre még nincs bebiztosítva a szerződése.

Közel vagyunk ahhoz, hogy véglegesítsük a dolgot” – szögezte le Tony Kanaan. „Jövőre ott leszek az IndyCar mezőnyében. Azt egyelőre nem tudom, hogy teljes szezonban, vagy csak részidősként. Nem titok, hogy a csapatom, az A.J. Foyt Racing még mindig azon dolgozik, hogy megoldást találjon a financiális problémákra, de én visszatérek… Remélhetőleg.”

A december végén már a 45. születésnapját ünneplő brazil 2018-ban szerződött az élő legenda, A.J. Foyt alakulatához. A gárda azonban az elmúlt évek során képtelen volt komolyabb eredményt felmutatni. Ebben többek közt nagy szerepe volt annak, hogy a többi csapathoz viszonyítva jóval kisebb mérnöki és szerelőgárdával voltak kénytelenek dolgozni.

Kanaan harmincnégy, Foytéknál eltöltött verseny alatt mindössze nyolcszor tudott a legjobb tíz között zárni, ebből is a legjobb pozíciót a 2019-es, Gatewayen rendezett futamon hozta egy harmadik hely képében. Foyték küszködését jól mutatja, hogy ez volt a legelső dobogójuk a 2015-ös detroiti duplaforduló vasárnapi napján, még Takuma Sato által szerzett második hely óta.

A csapat másik pilótájának Matheus Leistnek ennél is pocsékabb az eredménylistája. A most 21 éves brazil két év alatt mindössze kétszer ért célba a top 10-ben.

Minden valószínűség szerint a fentiek is közrejátszhattak abban, hogy néhány hónappal ezelőtt addigi főtámogatójuk, az ABC Supply közölte, 2020-ban már nem kívánják szponzorálni a csapatot.

A Foyték életében hosszú idő óta egyetlen biztos pontnak számított cég kiszállása óriás csapás volt, lévén ez a döntés már a teljes működésüket is veszélybe sodorta.

„Azt hiszem, mindannyian úgy érezzük, van még befejezetlen ügyünk itt” – nyilatkozta Foyt az Indianapolis Starnak még a nyár folyamán. „Ez igaz Tonyra is. Azt szeretném, ha a csúcson szállna ki. Nyilvánvalóan ő sem csak köröztetni szeretne a pályán így a karrierje vége felé közeledve. Győzelmeket akar szerezni. Még mindig úgy véljük, hogy van esélyünk megnyerni az Indy 500-at és más versenyeket is.”

Kanaan – aki karrierjét többek között Ayrton Sennának is köszönheti – 1998-ban mutatkozott be a CART mezőnyében. Első Indy 500-át 2002-ben teljesítette, a következő évtől pedig már teljes egészében átigazolt az IRL-be. 2004-ben megszerezte a bajnoki címet, 2013-ban pedig az Indianapolis 500-on sem talált legyőzőre. Ez utóbbi egyébként máig az utolsó futamgyőzelmének is számít.

Ebből kiderül, hogy a brazil idén már a 2. szezonját töltötte az amerikai open-wheel szakág csúcsán. Kanaan emellett a legtöbb, zsinróban teljesített verseny rekordját is magáénak tudhatja, miután a CART 2001-es, portlandi fordulója óta minden egyes futamon elindult, amire csak nevezett.

A példátlanul hosszú pályafutást Kanaan érhető módon nem szeretné búcsú nélkül, a hátsó ajtón távozva lezárni.

„A jövőmmel kapcsolatos bejelentést már az ünnepek előtt meg akartam tenni. Ez az én karácsonyi kívánságom, remélhetőleg hamarosan sort is kertíthetünk rá. Biztosíthatom srácok, hogy itt leszek az IndyCarban, a legnagyobb valószínűség szerint A.J. Foyttal.”



hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy