Alonso: Az Indianapolis 500 megnyerése a legfontosabb számomra

Fernando Alonso már a nyár folyamán megerősítette, hogy mindenképp neki akar vágni újra a legendás ötszáz mérföldes viadalnak. A projekt azóta is rendületlenül terítéken van számára, az egyetlen kérdőjelet pedig jelenleg csak az képezi, hogy melyik csapat kötelékében tér vissza.
Lehetséges opcióként ott szerepel a jövőre már az Arrow SPM-mel való fúziója révén tejes szezonos IndyCar-programot futó McLaren, emellett viszont azt is tudni lehet egy ideje, hogy a spanyol az Andretti Autosporttal is folytatott megbeszéléseket.
A Michael Andretti vezette gárda szívesen látná ismét soraiban a 38 éves szupersztárt, ehhez azonban a hírek szerint az AA-t motorokkal ellátó Hondát is meg kell győzni. A márka amerikai leányvállalata boldogan biztosítana erőforrást Alonsónak, a japán anyacégben azonban továbbra is ott a tüske azon nyilvános kritikák miatt, amiket a félresiklott, legutóbbi F1-es programjuk során kaptak nem csak a McLarentől, de magától a spanyoltól is.
Egy biztos, az autósport tripla koronájára hajtó Alonso a lehető legversenyképesebb autóval akar harmadszorra is belevágni az indianapolisi kalandba.
„Nyilvánvalóan most a Dakarra összpontosítok, így nem is fektetek jelenleg túl sok energiát abba, hogy mindent összerakjak az Indy 500 érdekében” – nyilatkozta a klasszis az FIA díjátadó gáláján. „A szándékom viszont az, hogy jövőre ott legyek az Indy 500-on. Ez az, amit most a leginkább meg akarok nyerni, az Indianapolis 500 a fő prioritás számomra.”
Alonso 2017-ben debütált a világ legnagyobb múltú oválfutamán. Az Andretti Autosporthoz kvázi szponzorként betársult McLaren égisze alatt indított 29-es Dallara-Hondával az ötödök rajthelyet szerezte meg, huszonhét körön át az élre is tudott állni, a potenciális jó eredménynek azonban mégis búcsút mondhatott a hajrában történt motorhiba miatt.
>>>>> Első Indy-tesztje előtt a McLarennek még kormánya sem volt – És ez még semmi!
A kétszeres F1-es világbajnok 2019-ben újra megpróbálkozott az 500-zal. Az ekkor már teljesen önálló alakulatként nevező McLaren Racing programja azonban dicsőség helyett az utóbbi évtizedek talán legkínosabb eseménysorozatát prezentálta amatőr hibák sokaságát felvonultatva. Bár a kvalifikáción több csapat is segítségükre sietett – köztük Andrettiékkel –, a lemaradásuk olyan mértékű volt, hogy Alonso nem is tudta beverekedni magát a mezőnybe.
„A tőlem telhető legjobban fel akarok készülni erre a futamra. A 2019-es Indy 500 a szezon árnyoldala volt. A legjobb lehetőséget kell keresnem, hogy versenyképes lehessek. Szomorú volt idén nem versenyképesnek és felkészületlennek lenni. Mindent megtettünk, amit csak tudtunk. Kicsit későn vágtunk neki a felkészülésnek, kifutottunk az időből, de ennek ellenére bíztunk abban, hogy labdába rúghatunk. Az edzések hetében és a kvalifikáción viszont rengeteg problémával szembesültünk, a szerdai napon balesetem is volt, szóval folyton visszavetett bennünket valami. Remélhetőleg jövőre már sokkal jobb lesz ennél.”
Alonsónak azért nem lehet oka panaszra az elmúlt esztendőt tekintve. Januárban, a 10-es számú Konica Minolta Cadillac-kel megnyerte a daytonai 24 órást Jordan Taylor, Renger van der Zande és Kamui Kobayashi oldalán, júniusban pedig behúzta pályafutása második Le Mans-i győzelmét. A WEC-et tekintve ráadásul a „szuperszezon” végén világbajnoki címet is ünnepelhetett a Toyota Gazoo Racing 8-as autóján vele osztozó Sebastien Buemivel és Kazuki Nakajimával együtt.
„Az idei év tökéletes volt, mivel minden egyes versenyt ahol indultam meg is nyertem” – summázta Alonso. „Az Indy 500-on végül el sem rajtoltam, szóval nincs hatással a rekordra.”
Az ovideói az év végén motorsport-történelmet is írt, miután ő lett az első versenyző, akit kétszer is beválasztottak az FIA Hírességek Csarnokába. Korábban a Forma 1-es sikerei, most pedig a WEC világbajnoki titulusa révén érdemelte ki ezt a megtiszteltetést.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough