
A királykategória rájátszásának utolsó szakasza a megszokott módon már csak egyetlen versenyből, nevezetesen a szezonzáróból állt, amelyen a szabályoknak megfelelően négy pilótának maradt lehetősége arra, hogy megszerezze a bajnoki címet.
Az esélyt a Joe Gibbs Racing triója – Kyle Busch, Denny Hamlin, Martin Truex Jr.,- valamint a Stewart-Haas Racinget képviseló Kevin Harvick harcolta ki magának. Ezen kvartettből egyedül csak Hamlin nem rendelkezett már bajnoki címmel, míg ellenfelei mindannyian egy-egy titulussal büszkélkedhettek.
A Ford EcoBoost 400 névre keresztelt verseny két szempontból is egy korszak végét jelentette.
A mindent eldöntő futamot most utoljára bonyolították le a másfél mérföldes Homstead-Miami Speedwayen, miután jövőre már az arizonai ISM Raceway egymérföldes vonalvezetésén ér véget a szezon.
Emellett ezen futam volt a Monster Energy NASCAR Cup korszak fináléja is. A szervezet 2020-tól vadonatúj üzleti modellt léptet életbe, aminek következtében szakítanak az eddigi, teljes szezont felölelő főszponzori tisztséggel, amit az elmúlt három évben az energiaital-gyártó töltött be.
A változás révén jövőre a főkategóriát már csak NASCAR Cup Series-nek fogják hívni.
Egyelőre ennyit a zöld asztal mögötti ténykedésekről és térjünk át Kyle Busch-ra, aki négy év hiátus után ismét elfoglalhatta a Cup trónját.
A 34 éves amerikai stilszerűen győzelemmel zárta a szezonzárót, behúzva ezzel idei ötödik elsőségét, egyben véget vetve egy huszonegy futamon át tartó nyeretlenségi sorozatnak is.
Busch a futam 170. körében történt restart után állt az élre és innentől fogva már a maradék 97 körön át ki sem adta a kezéből a vezetést.
„Fantasztikus csapatunk van, egy nagyszerű tulajdonosunk és a sportban fellelhető legjobb szponzorainak” – nyilatkozta a Rowdy becenévre is hallgató amerikai a leintést követően.
„Köszönöm mindenkinek ezt a lehetőséget. Én vagyok ugyan az a srác, aki a levegőbe emeli a trófeát, de ezt lehetetlen lett volna véghez vinnem az autómat felkészítő csapat főnöke, Adam Stewens és a gárda tulajdonosai, Joe Gibbs edző, Coy Gibbs és az egész család nélkül. A Toyota motor elképeszt ő volt ma. Sőt, egész évben az volt, hiszen csak egyetlen meghibásodással kellett szembesülünk. Mindig ott vannak azok, akik kételkednek benned, ahogyan az utálóid is. De tudják mit? Ez a bajnoki cím a Rowdy Nationé [Busch rajongótábora – a szerk.], mert ők a legjobbak!”
Mint ahogyan már fentebb említettük, ifjabbik Busch 2015-ben húzta be legelső Cup bajnoki címét, méghozzá úgy, hogy a daytonai Xfintiy-futamon történt balesete során szerzett lábtörése miatt csak a május végén rendezett, charlotte-i Coca-Cola 600-on tudta megkezdeni a Cup-szezont. Az alapszakasz hátralévő részében azonban szerzett négy győzelmet, valamint a NASCAR különleges engedélye révén részt vehetett a rájátszásban, amit végül a tabella élén is zárt.
Busch eddigi karrierje során rekordot rekordra halmozott a NASCAR-ban.
Ezek közül is legnagyobb visszhangot az idén márciusi, fontanai Cup futam váltotta ki, ahol megszerezte pályafutása 200., nemzeti szintű győzelmét, beérve ezzel az élő legendát, Richard Pettyt. A történet egyetlen szépséghibája, hogy míg a Király valamennyi győzelmét a NASCAR legmagasabban számon tartott szériájában aratta, addig ifjabbik Busch ezt a számot a szervezet mindhárom nemzeti kategóriáját együttvéve érte el.
Rowdy számára azonban nem volt megállás és a szezon további részében még hét győzelmet aratott kombinálva a harmadosztályt képező Trucksban, a másodosztálynak számító Xfintiy Seriesben, valamint a legnagyobb között, a Cupban.
Ezzel Busch már 208 elsőséget tudhat a neve mellett, amivel rekordernek számít a NASCAR nemzeti szintjén.
A 2019-es NASCAR Cup szezont Truex Jr. zárta a második helyen, míg Harvick a harmadik, Hamlin pedig a negyedik lett.
Az év újonca a Richard Childress Racing 8-as Chevyjét vezető Daniel Hemric lett.
Busch újabb trónralépése pedig egyben azt is jelenti, hogy már nem Jimmie Johnson az egyetlen, többszörös bajnoka a NASCAR királykategóriájának.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough