Sajtó: Fernando Alonso az Andretti Autosporttal tárgyal
A bökkenőt azonban a Honda jelentheti.
Fernando Alonso jelenleg lázasan készül élete első Dakar rallyjára, azt azonban már korábban leszögezte, hogy 2020-ban vissza szeretne térni az Indianapolis 500-ra is, hogy újabb esélyt adjon magának a Tripla Korona beteljesítésére.
Ezzel kapcsolatban a nagy kérdés, hogy melyik csapat kötelékében vághat neki újra a 38 éves klasszis a Május Hónapnak.
Alonso szerződése a McLarennel év végén lejár, Zak Brown pedig már többször is a harmadik számú, csak a legendás futamra tervezett autójuk első számú jelöltjeként aposztrofálta őt.
Ez viszont egyelőre csak elméleti síkon létezik, lévén a következő szezont illetően még le sem ültek tárgyalni.
A spanyol AS azonban most a szituációt közelről ismerő forrására hivatkozva arról számolt be, hogy a szupersztárt máris megbeszélésket folytat az Andretti Autosporttal, amelynek kötelékében a McLarennel együtt 2017-ben először hajthatott pályára az IMS 2.5 mérföldes oválján, négy hónappal később pedig a roadra felkészített autójukat is tesztelhette Barberen.
A lap szerint azonban akadályként ott tornyosul előttük a tény, hogy a Michael Andretti vezette gárda Honda erőforrást használ, amelynek japán anyavállalata nem igazán örülne Alonso visszatérésének.
Ez abból a szempontból érdekes, hogy az eddigi hírek szerint a vállalatnak elsősorban nem a spanyollal van problémája a Forma-1-es időszakban történt csörték miatt, hanem Zak Brownnal és McLarennel. Ez vezetett többek között odáig is, hogy a wokingiak és a Schmidt Peterson Motorsports házasságából létrejött Arrow McLaren SP-nek muszáj volt Chevrolet erőforrásra váltania.
A Honda szempontjából további problémát jelenthet a tény, hogy Alonso a WEC-ben és most, a tereprallyban is a rivális Toyotát képviseli, beleértve a kötelező médiamegjelenéseket és promóciókat is.
A gyártónak az IndyCaron belül nincs beleszólása ugyan a csapat versenyzőket érintő döntéseibe, ez azonban nem jelenti azt, hogy a háttérből ne helyezhetne nyomást az érintett csapatra, jelen esetben az Andretti Autosportra.
Az AA 2020-ban már öt teljes szezonos gépet indít. A 28-asban Ryan Hunter-Reay, a 27-esben Alexander Rossi, a 26-osban pedig Zach Veach rója továbbra is a köröket. A 98-as számmal fémjelzett Dallara-Honda Marco Andrettié, aki Bryan Hertával együtt az autó társtulajdonosa is, míg a csapat flottájának legújabb tagjaként a Harding-Steinbrenner Racing beolvadása révén csatlakozott 88-ast üdvözölhetik Colton Hertával a volán mögött.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough