Befejeződött az IndyCar aeroscreenjének tesztsorozata
Az utolsó tesztnap egyben az Arrow McLaren SP Dallara-Chevyjének legelső bevetése is volt.
Végéhez ért az IndyCar és a Red Bull Advanced Technologies által létrehozott aeroscreen négy felvonásból álló tesztsorozata.
Az Indianapolis Motor Speedway 2.5 mérföldes oválja, a Barber Motorsports Park roadja és a Richmond Raceway rövid oválja után a Sebring Racewayen volt a sor, hogy fogadja a vadonatúj cockpit-védelemmel ellátott autókat.
Az eddigi tesztek kivétel nélkül pozitívan zárultak, az IMS-en pályára hajtott Will Power pedig egyenesen odáig ment, hogy akár már másnap versenyezne az aeroscreennel maga körül.
A korábbiakhoz hasonlóan Sebringen is két csapat pilótái rótták a köröket.
A Dale Coyne Racing with Vasser-Sullivan 18-as Dallara-Hondájával Sébastien Bourdais és Santino Ferrucci kaphatott ízelítőt a szélvédő-glória hibridből, míg az Arrow McLaren SP autóját Patricio O’Ward terelgethette.
Utóbbi gárda szempontjából különösen fontos nap volt ez, hiszen először gördült pályára az immár Chevrolet-erőforrással hajtott Dallarájuk.
Stílszerűen a McLaren papaya-színeit magán viselő, kifejezetten a szezon előtti tesztekre kreált festéssel parádézó gépet vezető O’Ward számára nem volt teljes mértékben idegen a cockpit-védelem, hiszen az elmúlt hónapokban teljesített Super Formula és F2 versenyein már volt alkalma megtapasztalni ennek glória-részét.
A szélvédő jelenléte azonban már egy teljesen új tapasztalatnak számított.
A Sebringen uralkodó forróság miatt a csapatok és az IndyCar szakemberei számára minden lehetőség adatott volt arra, hogy tovább kísérletezzenek a tökéletes levegőáramlás elérése érdekében.
„Már megtaláltuk a megoldást arra, hogy hűtsük a lábamat, azon viszont még mindig dolgoznunk kell, hogy a cockpitben megfelelő legyen a légáramlás a sisakrostélyom magasságában is” – magyarázta O’Ward. „Meleg volt ma, közel olyan viszonyok uralkodtak hőmérséklet és páratartalom terén, mint amilyen valószínűleg St. Petersburgben lesz.”
A 20 éves mexikóinak a látási viszonyokkal azonban már semmi gondja nem volt.
„Szinte észre sem veszed a szélvédőt, mert annyira tiszta. Nyilván a cockpit egy kicsit zártabb így, de mindent ugyanúgy látsz, mint eddig. A szemek alkalmazkodnak a glóriához, úgyhogy igazán észre sem lehet venni. Ha pedig rálépsz a gázra, akkor már nem is igazán látod, hogy ott van az aeroscreen.”
O’Ward autóján az a Will Anderson dolgozott, aki eddig a csapat által az utolsó pillanatban parkolópályára tett James Hinchcliffe versenymérnöke volt.
„Összességében remek nap volt, hatékonyan dolgoztunk” – summázta O’Ward. „Willel máris nagyon jól megértjük egymást.”
A fiatal versenyzőt külön örömmel töltötte el, hogy a vezetési stílusával is sikerült alkalmazkodnia az aeroscreenhez, aminek eredményeként néhány igazán gyors kört is össze tudott rakni.
„Nagyszerű kezdés volt ez az Arrow McLaren SP számára. Minden változtatás, amit végrehajtottunk a szimulátortól kezdve a valódi versenypályáig működőképesnek tűnt. Mindent végrehajtottak, amit az autóban kértem és körről körrel javultunk.”
Sébastien Bourdais összességében szintén jó benyomással zárta a napot.
„Megadom neki a zöld jelzést” – bólintott rá a veterán francia. „A versenyek során törmelékfelhőkön száguldunk át, különösen az oválpályákon, tehát ez egy erőteljes lépés a cockpit-védelem terén. Sokkal biztonságosabb hellyé vált már nekünk, IndyCar-pilótáknak. Szerintem mindenki meg van vele elégedve.”
Az aeroscreen használata a 2020-as szezontól kötelező lesz a mezőny valamennyi autója számára.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough