HIVATALOS: ROGER PENSKE FELVÁSÁROLTA AZ INDYCART!!!

Plusz az Indianapolis Motor Speedwayt és valamennyi egyéb, a bajnoksághoz és a pályához köthető leányvállalatot is.
A jelenleg tizenhat IndyCar bajnoki címmel és tizennyolc Indianapolis 500 győzelemmel rendelkező csapattulajdonos, Roger Penske már nem csak uralja az amerikai open-wheel szakágat, hanem birtokolja is.
November 4-én ugyanis derült égből villámcsapásként, hivatalosan bejelentették, hogy a dollármilliárdos üzletember cége, a Penske Entertainment Corporation tokkal, vonóval felvásárolta az IndyCart, az IMS-t és az IMS Productiont.
Merem állítani, hogy ez az adás-vétel az amerikai – ha nem az egyetemes – autósport legjobban őrzött titka volt, lévén egy árva hírmorzsa nem sok, annyi nem látott ennek folyamatáról napvilágot még az olyan bennfentes és előszeretettel pletykálkodó újságírók által sem, mint például Robin Miller.
Az indianapolisi hatalomátvétellel egy korszak ér véget. Az IMS 1945, az IndyCar pedig – az Indy Racing League megszületése, azaz – 1996 óta volt a Hulman & Company tulajdonában. A cég legendás vezetőjének, Tony Hulmannek pedig nem kevesebbet köszönhet a sportág, mint a versenypálya, ezzel együtt pedig az Indianapolis 500 megmentése, majd annak másodvirágzása.
Az elmúlt években számtalan alkalommal röppent fel annak híre, hogy a Hulman & Co. túl akar adni az IndyCaron és az IMS-en, ezeket azonban az érintettek minden esetben rögtön cáfolták is.
Legutóbb akkor merült fel újra ennek lehetősége, amikor idén tavasszal a vállalat bejelentette, eladja a Clabber Girlt a B&G Foodsnak. Ez azért volt jelentős, mert az imént említett sütőpormárka volt az, amivel Hulmanék 1899-ben megalapozták a vagyonukat.
Az ikonikus márkán való túladás ismét előtérbe hozta a kérdést, hogy vajon erre a sorsra jutnak-e az autósporttal kapcsolatos érdekeltségeik is. Ezt akkor szintén cáfolták. Jelen hírek tükrében azonban már kijelenthető, hogy mi sem állt távolabb a valóságtól.
Roger Penske teljes hatalomátvétele várhatóan januárban történik meg, ekkora lesznek véglegesítve ugyanis a szerződések és a szükséges kormányzati hozzájárulások.
„Megkerestük Roger Penske-t és a Penske Corporationt a lehetőség kapcsán és el is kezdtünk dolgozni azon, hogy tető alá hozzuk a megállapodást” – nyilatkozta a Hulman & Co. igazgatótanácsának tagja, egyben az IMS egykori elnöke és az IRL alapítója, Tony George.
„Az Indianapolis Motor Speedway a motorsport középpontja és katedrálisa már 1909 óta. A Hulman-George család büszkén irányította ezt a nagyszerű intézményt több, mint hetven éven át. Most megtiszteltetésnek érezzük, hogy átadhatjuk a stafétát Roger Penske-nek és a Penske Corporationnek, akik az ikonikus Speedway negyedik tulajdonosai lesznek. Senki sem alkalmasabb és felkészültebb Rogernél arra, hogy vezesse az IndyCart, valamint az Indianapolis Motor Speedwayt a jövőben.”
A Penske Corporationnek nagy múltja van a versenypályák vezetése terén, emellett pedig promóterként is több futam megvalósításában oroszlánrészt vállaltak.
„A versenyzés iránti szenvedélyem az Indianapolis Motor Speedwayen kezdődött 1951-ben, amikor nézőként először vettem részt az Indy 500-on az édesapámmal” – mondta a bejelentés kapcsán a Kapitány.
„Rendkívüli mértékben tiszteljük és értékeljük a Speedway, valamint az IndyCar történelmét és tradícióit. Meg szeretném köszönni a Hulman & Companynek a lehetőséget, hogy erre az örökségre építkezhetünk. Megtiszteltetés lesz a Penske Corporationnek, hogy egy új érába vezetheti ezeket a nagyszerű intézményeket.”
kép: IndyCar

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough