SAJTÓ: Mexikói-amerikai párossal vág neki a McLaren a 2020-as IndyCar szezonnak

SAJTÓ: Mexikói-amerikai párossal vág neki a McLaren a 2020-as IndyCar szezonnak

James Hinchcliffe-et azonnali hatállyal kirúgták.

 

A RACER információ szerint az Arrow McLaren SP (AMSP) ezen a héten jelenti be a 2020-as pilótapárosát Patricio O’Ward és Oliver Askew személyében.

A mexikói pilóta érkezését az elmúlt hetek történései alapján már kvázi biztosra lehetett venni.

Mint ismeretes, O’Ward mindössze hat hónap után került ki a Red Bull junior programjából, aminek okaként a Forma-1-es debütáláshoz nélkülözhetetlen szuperlicenc pontok hiányát jelölték meg.

Az amerikai sajtóban megjelent hírek szerint Zak Brownék rögtön le is csaptak a 20 éves tehetségre és felajánlották számára az AMSP egyik autóját, ezzel egy második esélyt adva neki az IndyCarban.

A legnagyobb kérdés azonban az volt, hogy mi lesz a sorsa James Hinchcliffe-nek.

A 32 éves kanadai kontraktusa eredetileg 2020 végéig szólt a „leánykori nevén” Schmidt Peterson Motorsports-cal. Nyár végén azonban a gárda házasságra lépett a McLarennel, aminek egyik alapfeltétele az volt, hogy a Chevrolet motorra kellett váltaniuk.

Ez komoly csapás volt Hinchcliffe számára, lévén a közönségkedvenc versenyző a Honda észak-amerikai leányvállalatával áll exkluzív szerződésben, aminek értelmében többek között ő a márka egyik reklámarca is.

A kanadai alatt csak tovább rezegtette a lécet, hogy a csapat főszponzora, az Arrow enyhén szólva is beregott rá az ESPN Body Issue magazinban megjelent aktfotói miatt.

A cég dühét tökéletesen szemléltette, hogy az ominózus fotósorozat miatt egyenesen fel akarták függeszteni Hinchet a Laguna Seca-i szezonzáróról.

Az 5-ös számú Dallara-Hondát fel is ajánlották a friss Indy Lights bajnokká koronázott Olivier Askew-nak, aki azonban visszautasította, mondván nem ilyen körülmények között képzeli el az IndyCarban történő debütálását.

A szériával exkluzív médiakapcsolatban álló RACER értesülései szerint azonban Askew nem került le az immár a McLaren neve által fémjelzett gárda radarjáról. Olyannyira nem, hogy ő lesz O’Ward csapattársa a teljes 2020-as szezonban.

ask.jpg

A 22 éves floridai nem csak saját magát, de egyben az Indy Lights címével járt egymillió dolláros ösztöndíját is viszi magával, amit három IndyCar-futamon való részvételre használhat fel (ebből az Indianapolis 500 garantált).

A versenyzőpáros hivatalos bejelentése ezen a héten váható.

A McLaren SP várhatóan az Indianapolis 500-on indítani fog egy harmadik autót is. A legendás viadalon ennek volánja várhatóan Fernando Alonsóé lesz, aki a minap újfent megerősítette, hogy vissza kíván térni a Brickyardra.

És, hogy mi lesz Hinchcliffe-fel?

Bár Brown és Sam Schmidt az elmúlt hetekben egyaránt, többször is úgy fogalmazott, hogy számítanak a kanadaira, a színfalak mögött azonban teljesen más játszmák dúltak.

A pletykák szerint Hinch kapcsolata a csapattal valamint/vagy az Arrow-val ráadásul már jóval a McLaren érkezése – ezáltal a Honda elvesztése – és az ominózus aktfotók előtt megromlott.

Egy biztos, a RACER szerint Hinch-csel múlt vasárnap éjjel hivatalosan közölték, hogy nem tartanak igényt a további szolgálataira.

A szaklap meg szerette volna szólaltatni az ügyben a kanadait, aki azonban egyelőre nem reagált.

jr.jpg

Hinchcliffe ezzel nagyon nehéz helyzetbe került, hiszen már kevés, elérhető hely maradt az IndyCar 2020-as rajtrácsán.

A hatszoros futamgyőztes veterán a márkával való kötődése miatt csak Honda-motoros csapatoknál próbálkozhat.
Hinch korábbi gárdája, az Andretti Autosport elve szóba sem jöhet. A Michael Andretti vezetette alakulat jövőre már öt teljes szezonos géppel versenyez, köszönhetően a Harding Steinbrenner Racing és Colton Herta „beolvasztásának”.

A Chip Ganassi Racing néhány hete szerződtette le harmadik autójába Hinch 2019-es csapattársát, Marcus Ericssont. A gárda korábban nem zárta ki egy negyedik gép indítását sem – a hírek szerint a részidős nevezésként Askew-nak szánták –, de ezt végül elvetették.

Az RLL Racing nyitott lenne egy plusz autó hadrendbe állítására Graham Rahal 15-öse és Takuma Sato 30-asa mellett, ennek árfekvése azonban olyan magas, hogy Hinchcliffe szponzorai egyszerűen nem tudják megengedni maguknak.

Az egyetlen még szóba jöhető opció a Dale Coyne Racing lehet. A csapat 18-as Dallara-Hondáját jövőre is Sébastien Bourdais terelgeti, az idén a 19-esben debütált Santino Ferrucci azonban már többször leszögezte, mindenképp szeretné megtartani az ülését.

Pár héttel ezelőtt olyan hírek is felröppentek, miszerint Hinchcliffe saját csapatot alapíthat honfitársa, egyben az Arrow McLaren SP-ben a P-betűt képező Ric Petersonnal együtt. Ezt a pletykát azonban egyik érintett sem kommentálta.

 

 

 

képek: Andersen Promotions, IndyCar