Carlin: A topcsapatok növekedése sokat árthat az IndyCarnak
A csapatvezető szerint a széria már rövidtávon megérezheti a negatív hatását annak, ha továbbra is tétlenül nézik a nagycsapatok terjeszedését.
A 2020-as IndyCar szezonnak az Andretti Autosport immár öt, teljes munkaidős autóval vág neki, köszönhetően a Harding-Steinbrenner Racinggel való összebútorozásnak. Ez az AA számára plusz egy full idényes nevezést jelent a 2019-es évhez viszonyítva, a HSR képében viszont a mezőny elveszít egy önálló alakulatot.
Nem csak a Michael Andretti vezette gárda bővül, hiszen az elmúlt két évben csak két autóval pályára hajtott Chip Ganassi Racing jövőre már biztosan indít egy harmadik gépet is, emellett pedig jelenleg is lázasan zajlanak a tárgyalások egy negyedik kapcsán is.
A topgárdák bővülését az IndyCarba 2018-ban beszállt Carlin tulajdonosa, Trevor Carlin aggodalommal figyeli, mivel attól tart, hogy ha a széria hagyja ezt a tendenciát tovább folytatódni, akkor azzal teljesen ellehetetleníthetik a kisebb csapatokat.
„Beszéltem erről Jay Frye-jal [az IndyCar elnöke – a szerk.] Laguna Secán” – nyilatkozta az üzletember a Motorsportnak. „Mondtam neki, hogy ha nem elég óvatosak, akkor könnyedén megvalósulhat egy olyan forgatókönyv, amelyben mindössze három csapata lesz a bajnokságnak. Az ok, amiért az IndyCarba jöttem az volt, hogy itt mindig van esélye a jó eredményre egy kisebb gárdának is. Ez továbbra is így van, ha azonban odáig jutunk, hogy lesz egy hét autós Andretti-csapat, egy négyes Penske és egy négyes Ganassi, akkor nagyon szerencsésnek kell lenni ahhoz, hogy egy kiscsapat bejusson akár a legjobb 15-be. Ebből adódóan az olyan kisebb gárdáknak, mint amilyenek mi is vagyunk, szinte lehetetlenné válik a nagy áttörés és ekkor jön el az az idő, amikor nagy valószínűséggel összepakolunk és távozunk.”
Carlin a saját alakulatára nem tekint a szó szoros értelmében vett kiscsapatként. A célja, hogy felérjen az Andretti-Penske-Ganassi nevével fémjelzett nagy trió szintjére. Ehhez azonban befektetők, szponzorok kellenek, akiket jó eredmények által lehet bevonzani. A topcsapatok kontrolláltatlanul bővülése mellett azonban erre egyre kisebb esélyük van.
„Muszáj támogatókat találni ahhoz, hogy elérjünk a következő szintre, ahol már azokkal a srácokkal [vagyisa topgárdákkal] versenyezhetünk. Sokkal nehezebb viszont oda eljutni, ha akkora monopólim alakul ki az élmezőnyben, hogy minden erőfeszítésünk ellenére képtelenek leszünk kiemelkedő eredményt hozni. Ezen a ponton az IndyCar már veszíteni fog a vonzerejéből.”
kép: IndyCar
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough