A McLaren máris érdeklődik a Red Bulltól kitett Patricio O’Ward iránt?
Újabb fejlemények érkeztek a mexikói és az energiaitalosok szakítása kapcsán.
Patricio O’Wardot idén májusban szerződtette le a Red Bull saját tehetséggondozó programjába, aminek elején még azt is kilátásba helyezték, hogy következő lépésként már a Forma 1-ben mutatkozhat be.
Az RB utasítására O’Ward fel is függesztette oválpályás karrierjét és bejelentette, hogy a világbajnoki sorozatra tréningezve már csak road/street pályákon versenyez az IndyCarban.
Az energiaitalosok azonban leszögezték, hogy az amerikai bajnokságban nem szponzorálják őt, ehelyett lehetőséget kapott az F2 osztrák hétvégéjén, emellett pedig elküldték a Super Formulába is edződni.
Ironikus módon Japánban annak a Dan Ticktumnak a helyét vette át a Team Mugennél, akit korábban szintén F1-es debütálással kecsegtettek, végül azonban nyár elején a brit csak egy utilaput kapott a Red Bulltól.
O’Ward tesztlehetőség nélkül, rögtön éles versenyhétvége keretein belül mutatkozott be a Super Formulában, első két futamát egyaránt a 14. helyen zárta, szeptember végén, Okayamán viszont már a 6. lett, ezzel 3 bajnoki pontot szerezve.
Egy héttel a szezonzáró előtt azonban váratlanul kitették a mexikóit a csapattól.
Mint most kiderült, ez egyben a junior programos karrierjének végét is jelentette.
A történek oka O’Ward szerint az, hogy nem a várakozásokkal ellentétben nem kapta meg a szuperlicencet, így az F1-es reményeire keresztet vethetett.
Eredetileg úgy tűnt, hogy O’Ward a 2018-as Indy Lights bajnoki címe által kiegészült pontjaival megkaphatja az áhított engedélyt. Az alacsony autószám miatt azonban ezeket az egységeket végül lecsökkentették, így a mexikói mégsem lett jogosult a licencre, ami alapjaiban írta át a Red Bull által számára megtervezett programot.
O’Ward a RACER-nek azonban optimistán nyilatkozott, mondván jó dolgok várhatóak a jövőjét tekintve.
„Az FIA lökött bennünket a busz alá” – mondta a 20 éves versenyző. „Ha nem jutok el az F1-be, akkor az IndyCarban akarok lenni. Dr. [Helmut] Marko, aki ‘Potatónak’ hív engem, nemrég azzal hívott fel, hogy ‘Potato, nagyon nehéz a helyzet, mivel nincsenek szuperlicenc-pontjaid’, olyan forgatókönyv pedig nem volt, amivel szerezni tudtam volna. Semmit nem tudok csinálni licenc nélkül. Ezért lettem szerződtetve, aztán minden kisiklott. […] A Red Bull novemberben enged el, Dr. Marko pedig azt mondta, ‘vannak lehetőségeid az IndyCarban, élj velük, ez a jövőd’.”
Amerikai sajtóinformációk szerint Patóra az Arrow McLaren Racing SP máris kivetette a hálóját. Ennek kapcsán a RACER kérdésére a csapat szóvivője kitérő választ adott, mondván egyelőre nem kívánják kommentálni a versenyzői felállással kapcsolatos híreket.
Egy biztos, az Arrow McLaren SP külön delegációt küld az F1 Mexikói és Amerikai Nagydíjára. Azt viszont egyelőre tagadják, hogy bármilyen, a pilótákat érintő bejelentésre készülnének.
O’Ward az IndyCar 2018-as idényzáróján, Sonomán debütált a Harding Steinbrenner Racing jóvoltából és az 5. helyről rajtolva végül a 9.-ként ért célba.
Az eredeti tervek szerint a teljes 2019-es idényt a HSR színiben versenyezte volna végig, a kapcsolatnak azonban botrányos körülmények között vége szakadt még a szezonnyitó előtt.
O’Ward a Carlintól kapott mentőövet, akikkel végül nyolc futamot teljesített, az Indianapolis 500-ra azonban nem tudta kvalifikálni magát.
képek: IndyCar
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough