Felix Rosenqvist: „Ez az egyik leghülyébb döntés, amit valaha láttam”
A svéd pilóta kibukott az IndyCar versenybíráira és még azt sem zárta ki, hogy a büntetéseket „pofára” osztogatják.
Felix Rosenqvist nagy reményekkel vágott neki a széria idei utolsó, Laguna Secán rendezendő kvalifikációjának. A Chip Ganassi Racing újonca a péntek délutáni szabadedzést a második pozícióban zárta, a harmadik, szombati gyakorlást pedig már egyenesen az élen.
A svéd rögtön az időmérő legelső, csoportkörös szakaszában megfutott egy remek időt, a 6-os kanyarból kijövet azonban letért a pályáról, majd megpördült, közvetlenül az érkező James Hinchcliffe #5 Dallara-Hondája előtt.
Az incidenst látva a versenybírák szigorú büntetést róttak ki Rosenqvistre és azon melegében törölték a két legjobb idejét. Ennek köszönhetően a 27 éves pilóta búcsút mondhatott a továbbjutásnak, így csak a tizennegyedik helyről kezdheti meg a versenyt.
Az ítéletet látva Rosenqvist – aki még csak piros zászlót sem idézett elő – rendkívül dühös lett.
„Nem tudom, hogy mit gondoltak” – fakadt ki az NBCSN kamerái előtt a versenyző. „Az a kör senkinek nem jelentett semmit. Megforogtam, erre azt mondták, hogy közben blokkoltam valakit. A második olyan kör volt, amin a fekete abroncsokon voltunk kint, ami nem jelent semmit. Három napja ezért a pillanatért dolgoztunk, miénk volt a legjobb idő, a srácok leírhatatlan munkát végeztek. Tisztességtelen volt, hogy elvették tőlünk, őszintén szólva, ez az egyik lehülyébb döntés, amit valaha láttam.”
This was a brutal moment for @Frosenqvist � After showing top speeds all weekend, he went off track during qualifying.
Since the spin interfered with another car’s run, he was not allowed to advance to the #FirestoneFast6 �#FirestoneGP // #INDYCAR pic.twitter.com/e14KxDfo9Q
— NTT IndyCar Series (@IndyCar) 2019. szeptember 21.
Rosenqvist nem akart reklamálni a stewardoknak.
„Úgysem számítana semmit. Tönkretették a napunkat… Talán valakinek valami baja van velem, vagy azt akarják, hogy Colton [Herta] nyerje meg az újoncok bajnokságát, mindegy….”
A svéd a kvalifikációt követően Twitterén is kiírta magából dühét.
„Sokkolt és csalódással töltött el az IndyCar döntése, hogy törölték a két leggyorsabb körömet, mivel sárga zászlót idéztem elő a kvalifikáció azon részében, amikor még senki sem volt piros abroncsokon. Valaki biztosan utál engem odafent.”
>>>>> Colton Herta szerezte meg a 2019-es IndyCar-szezon legutolsó pole-ját
Az NBCSN kérdésére az IndyCar egyik szóvívője azzal magyarázta a büntetést, hogy Rosenqvist befolyásolta Hinchcliffe gyors körét, mivel a kiforgás miatt lassítania kellett. A meg nem nevezett tisztviselő a szabálykönyv 8.3.5.1-es pontjára hivatkozott, ami úgy szól: „ha egy autó befolyásolja egy másik kvalifikációs kísérletét, akkor a két legjobb mért körét elutasítják, az autó pedig nem jut tovább”.
Arra a kérdésre, hogy Rosenqvist számíthat-e valamilyen büntetésre amiért kivételezéssel vádolta meg az IndyCar versenybíráit, a szóvivő nemleges választ adott.
Az újoncok pontversenyét a szezonzáró előtt Rosenqvist vezeti 365 ponttal. A második helyen Santino Ferrucci áll 339-cel, a harmadikon Herta 317-tel, míg a negyedikként Marcus Ericssont jegyzik 252-vel. Utóbbi svédnek azonban már matematikai esélye sincs arra, hogy az év újoncává váljon.
További érdekességekért, információkért, naprakész hírekért az amerikai autóversenyzés világából kövesd az USAracing Facebook-oldalát:
kép: IndyCar
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough