HIVATALOS: Egyesíti erejét az Andretti Autosport és a Harding Steinbrenner Racing

A fúzió értelmében öt autóssá bővül az AA flottája.
A Harding Steinbrenner Racing az elmúlt hónapok során komoly szponzorációs problémákkal volt kénytelen szembesülni.
Ebből adódóan gyorsan világossá vált, hogy a csapat fennmaradásának érdekében csak az Andretti Autosporttal történő kapcsolat frigyre léptetése lehet a megoldás.
A George Steinbrenner IV és Mike Harding nevével fémjelzett HSR már bő egy éve technikai partnerséget ápol Michael Andrettiékkel, emellett pedig az AA biztosította a Colton Herta által vezetett autó két mérnökét is Nathan O’Rourke, valamint Andy Listes személyében.
Nem meglepő módon a megállapodás értelmében jövőre már Andretti Harding Steinbrenner Autosport néven indítandó 88-as Dallara-Honda volánja mögött 2020-ban is a 19 éves tehetséget láthatjuk viszont.
A HSR bizonytalan jövőjét látva számos konkurens alakulat kivetette hálóját Hertára az elmúlt hetek/hónapok folyamán.
A 19 éves pilóta saját bevallása szerint „több, mint három, de kevesebb, mint tíz” csapattól kapott ajánlatot, végül azonban maradt jelenlegi helyén.
Herta – aki idén márciusban, a COTA-n az IndyCar történetének legfitalabb futamgyőztese lett – már korábban megkötött egy három évre szóló szerződést Andrettiékkel. Az ebben foglaltak eleve úgy voltak lefektetve, hogy adott esetben felülírják a Hardingékkal életben lévő kontraktust, tehát kvázi akár úgy is vehetjük, hogy Colton már 2019-ben is az AA-t szolgálta.
Herta autója 2020-ban is azt a 88-as számot viseli majd már megszokhattunk. A gép mögötti vezetőségben Michael Andrettit, Steinbrenner IV-t és Hardingot jegyzik.
Az Andretti Autosport további négy autójának felállása változatlan marad. A 26-ost jövőre is Zach Veach, a 27-est Alexander Rossi, a 28-ast Ryan Hunter-Reay, a 98-ast pedig Marco Andretti terelgeti majd a teljes szezonban.
Ez utóbbi gép indítása egyébként a HSR-éhez hasonlóan jött létre még 2016-ban, miután Colton édesapjának, Bryan Hertának saját gárdája beolvadt az AA-be. A 98-asnak 2018-tól Marco Andretti személyében egy újabb társtulajdonosa is lett, így a gépet idéntől már Andretti Herta Autosport w/ Marco Andretti & Curb Agajanian néven kellett keresni a nevezési listán.
kép: IndyCar

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough