Schmidték úgy tudták, Marcus Ericsson biztosan versenyezni fog Spában

A svéd pilóta az Alfa Romeo kérésére hagyta ki az IndyCar portlandi futamát, miután a csapat
kilátásban helyezte, hogy indulhat a Belga Nagydíjon. Versenyzés helyett azonban csak a pálya széléről követhette az eseményeket.
Szó szerint az utolsó pillanatban, egy nappal az IndyCar Grand Prix of Portlandjének első szabadedzése előtt futott be hívás az Alfa Romeo Racingtől az Arrow Schmidt Peterson Motorsportshoz, hogy kikérjék a versenyről Marcus Ericssont.
A svéd a teljes szezonos IndyCar- kontraktusa mellett az Alfával is szerződésben áll, mint harmadik számú pilóta.
A gárda pontosan erre hivatkozva kereste meg az ASPM-et, mondván a lábsérüléssel bajlódó Kimi Räikkönen miatt szükség van Ericsson szolgálataira.
A 29 éves pilóta azonban konkrétan két szék közül a pad alá esett, mivel nem csak Portlandet volt kénytelen kihagyni, de végül még F1-es autóba se ülhetett be, miután Räikkönen gond nélkül vezetni tudott.
Az ASPM társtulajdonosa, Sam Schmidt szerint Ericsson nagyon mérges volt a történtek miatt.
„Nem tudom, hogy mi zajlott le valójában odaát az Alfa Romeónál Belgumban, mert nekem azt mondták, hogy Räikkönen teljes egészében kihagyja a hétvégét” – nyilatkozta a csapatvezető az Autosportnak. „Ezért volt szükségük Marcusra, ő odautazott és végül mégsem kapott lehetőséget. Nagyon dühös volt, mivel ott akart lenni, ugyanakkor az utóbbi időben egyre jobban versenyzett, ezért mi is csalódottak voltunk. Szívességet szerettünk volna tenni, ami nem is okozott nagy problémát, mivel csak a tizenhetedik összetettben.”
Egy, azóta már törlésre került tweetben az ASPM egyik partnerének képviselője szintén azt állította, hogy az Alfa helyi idő szerint csütörtök éjjel az IndyCar-oldalon minden érintettet arról tájékoztatott, hogy Ericsson biztosan rajthoz állhat Spában.
Ehhez képest a csapat a belga pályán már teljes mértékben cáfolta a svéd indítását, mondván őt csak készenlétbe állították arra az esetre, ha Räikkönen mégsem tudna vezetni.
Ericsson korábban már többször elmondta, hogy nagyon szeretne 2020-ban is az IndyCarban versenyezni. Erre azonban a jövőre már Arrow McLaren Racing SP néven futó jelenlegi csapatánál vajmi kevés esélye van.
A svéd tizenöt fordulóból mindössze hármat zárt a top 10-ben, egyéni legjobb eredményét pedig a detroiti duplaforduló vasárnapi futamán produkálta, amelyen a másodikként intették le.
Az amerikai open-wheel mellett azonban Ericsson az F1-be való visszatéréséről sem mondott le, ami nagyban közrejátszott abban, hogy Spába utazott, feláldozva ezzel egy IndyCar-futamot.
„Természetesen nem esett jól. Új szerződésért hajtok a jövő évre, ezért természetesen minden egyes alkalom, amikor veresenyezhetek egy lehetőséget képez arra, hogy bizonyíthassak. Nyilván ez a mostani nem alakult optimálisan, ugyanakkor viszont hatalmas esélynek tűnt arra, hogy vezethessek a hétvégén, ezért hoztam meg a döntést, hogy [Spába] menjek. Kimi és a csapat sem volt biztos abban, hogy képes lesz-e autóba ülni. ”
kép: IndyCar

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough