Megérkezett az IndyCar 2020-as versenynaptára
![Megérkezett az IndyCar 2020-as versenynaptára Megérkezett az IndyCar 2020-as versenynaptára](;https://m.blog.hu/us/usaracing///45_1.jpg)
Búcsúzik a ‘Trükkös Háromszög’, visszatér viszont ‘Amerika elsőosztályú rövidoválja’.
Ahogyan arra számítani lehetett, a menetrend nem tartogat túl sok megelepetést és lényegében ugyanazokat a versenyeket tartalmazza, mint a 2019-es.
Az egyetlen változás az idei szezonhoz képest, hogy az IndyCar hét év után ismét búcsúzik a Pocono Racewaytől.
Az elmúlt hetek hírei alapján nem hat a meglepetés erejével, hogy a pennsylvaniai pálya és a széria nem jutott megegyezésre a folytatást illetően, így triovál 2020-ban újfent kikerül a naptárból.
Ez azonban nem jelenti azt, hogy egy ovállal kevesebb lesz, hiszen érkezik helyette nagy visszatérőként a Richmond Raceway.
A virginia létesítmény rögtön megnyitásának évében, 1946-ban fogadta az IndyCar elődjének számított AAA Championship Car autóit, méghozzá két versennyel is.
Ezt követően azonban az open-wheel szakág ászai ötvennégy éven át távol maradtak a pályától, Ricmond pedig szépen, lassan a NASCAR felségterületévé vált.
Az amerikai ow végül 2001-ben tette tiszteletét újfent a pályán az Indy Racing Leauge (IRL) jóvoltából. A mezőny ekkor már az 1988-ban létrehozott, D-alakú, négy kanyarból álló, 0.75 mérföldes ovált használta. A vonalvezetés a 2008-ban és 2009-ben is megmaradt az ekkor már újra egységes IndyCar menetrendjében, 2010-ben azonban anyagi okok miatt már nem sikerült tovább folyatni az együttműködést.
Tíz év után távollét után viszont, 2020-ban újra felbőgnek a bajnokság motorjai Richmondon, méghozzá június 27-én.
A jövő évi IndyCar-versenynaptár tehát megint csak tizenhat helyszínből és tizenhét fordulóból fog állni. Pályatípusra levetítve mindez hét épített és öt ovál, valamint (a detroiti duplafordulóval számolva) öt utcai viadalt takar.
A kizárólag balkanyarokat tartalmazó helyszínek közül ráadásul hármat (Texas, Iowa, Gateway) szombat este, villanyfényes körülmények között rendeznek majd.
Földrajzilag nézve az amerikai open-wheel versenyzés csúcskategóriája jövőre is csak egyetlen, USA-n kívüli helyszínre látogat el a már megszokottnak számító Toronto képében.
A hét hónapot felölelő bajnokság március , a floridai St. Petersburg utcáin rajtol el március 15-én amely helyszín már 2009 óta – a 2010-es év kivételével – funkcionál szezonnyitó versenyként és a 2019-es szezonhoz hasonlóan Laguna Secán fog véget érni szeptember 20-án.
A naptár egyetlen duplafordulójának jövőre is a detroiti Belle Isle Park ideiglenes, utcai pályája szolgál majd szokás szerint az Indianapolis 500-at követő hétvégén, amely ezúttal június esik majd.
Ebből pedig rögtön ki is derült, hogy a bajnokság legnagyobb ékköve, a 104. Indy 500 május 24-én kapja meg a zöld zászlót.
kép: IndyCar
![](https://www.usaracing.hu/wp-content/uploads/2024/03/ava.jpeg)
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough