Will Power nyerte az IndyCar kaotikus versenyét Poconón

Will Power nyerte az IndyCar kaotikus versenyét Poconón

A Team Penske ausztráljának győzelmével ért véget az időjárás miatt idő előtt leintett ABC Supply 500. A legnagyobb figyelmet azonban nem a végeredmény, hanem az első körben történt tömegbaleset kapta. 

Az IndyCar közössége egy nappal Robert Wickens tavalyi horrorbukásának első évfordulója után látogatott el ismét a Pocono Racewayre. A triovál, múltját tekintve – 2015-ben itt vesztette életét Justin Wilson is egy meglehetősen szerencsétlen balesetben – sokan keserű szájízzel várták a mostani versenyt egy újabb komoly incidensről tartva.

Nos, a félelmük beigazolódott, miután rögtön az első körben, egy horrorisztikus jelenetsor közben öt pilóta is a falban találta magát.

A dominót Takuma Sato indította el, aki a rajtot követően nagy igyekezetében összeakadt a mellette haladó Alexander Rossi #27 Dallara-Hondájával. Az ezt követő láncreakció James Hinchcliffe-et és Ryan Hunter-Reayt is magával rántotta, aki a pálya külső falán állt meg, autóján fejjel lefelé lógva Sato 30-as gépével.

A leghajmeresztőbb mutatványt azonban Felix Rosenqvist prezentálta, miután felemelkedett és a kerítés aljának vágódott.

Az incidens Wickens tavalyi balesetének helyszínéhez kísértetiesen közel, a 2-es kanyarnál történt, a végkimenetel azonban szerencsére jóval kedvezőbben alakult.

Mind az öt pilóta sértetlen maradt, bár Rosenqvistet elővigyázatosságból a helyi kórházba szállították. Néhány órával később viszont a Chip Ganassi Racing újonca is elhagyhatta az intézményt.

p2_1.png

„Képtelen vagyok megérteni, hogy azok után, ami tavaly történt, hogyan gondolhatta Takuma azt, hogy ez a fajta versenyzés elfogadható” – fakadt ki Rossi, akinek hátránya az összetettben 35 pontra nőtt az élen álló Josef Newgardennel szemben. „Ekkora sebességgel két autót támadni abban a kanyarban, egy ötszáz mérföldes verseny elején egyszerűen gyalázatos, idegesítő és valószínűleg a bajnoki címünkbe került.”

Hunter-Reayt különösen érzékenyen érintették történtek, tekintve, hogy az elmúlt évben Wickens pontosan az ő autóján kapott gellert, ami végül a kerítésbe repítette.

„Ötszáz mérföld, elhiszik ezt?” – fakadt ki az amerikai az NBC-nek. „Szerintem ez nevetséges. Hála Istennek senki sem sérült meg. Az hittem, hogy tavaly mindenki megtanulta a leckét. Tisztán versenyeztem Rossival, már egy háromnegyed autóval előtte is voltam, amikor hirtelen arra eszméltem, hogy hátrafelé vagyok, majd nekivágódtam a falnak és láttam, hogy a mezőny felém tart. Nagyon rossz vége lehetett volna.”

A versenyzőtársak egyértelműen Satót tették meg hibásnak, a vehemensebb rajongók pedig már egyenesen az eltiltását követelték. Az RLL Racing veteránja azonban nem ért ezzel egyet.

„Sajnálom a bajnokságért küzdő srácokat. Nem előztem túlzottan agresszíven. Az embereknek vissza kellene nézniük az esetet és csak azután ítélkezniük. Azt hittem, hogy tisztán mehetek előre, egyenesen fogtam a kormányt, de végül ütköztünk. Hármas sorban, közel haladtunk, aztán Alexszel összeértünk.”

Az IndyCar elkerülhető baleset okán vizsgálat alá helyezte Satót, az esetleges büntetést pedig a későbbiekben hozzák meg.

A baleset után egy bő egy órás piros zászlós szünet állt be a törmelékek eltakarítása, valamint a kerítés javítása miatt.

A restartot követően már bizonyossá vált az is, hogy minimális esély maradt a teljes táv teljesítésére. A pálya felé vészesen közeledtek ugyanis a viharfelhők és hiába reménykedtünk abban, hogy valami csoda folytán mégis elkerülik a 2.5 mérföldes ovált, az égiek nem álltak az IndyCar pártján.

A 200 körösre tervezett futamot végül a 128.-ban szakították meg végleg, így a győzelmet az ekkor élen állt Will Power kaparintotta meg.

A katasztrofális szezont teljesítő ausztrál ezzel idei legelső elsőségét ünnepelhette.

„El vagyok ragadtatva” – örvendezett Power, aki ezt megelőzően utoljára közel egy évvel ezelőtt, Gatewayen tudott nyerni.

A 38 éves ausztrál az elmúlt négy poconói futamból immár a harmadikat húzta be, egyúttal pedig azt is elmondhatja magáról, hogy tizenhárom éve – tehát a 2007-es Champ Car szezontól – egyetlen idényt sem fejezett be nyeretlenül.

A verseny kvalifikációját elmosta az eső, így a rajtsorrendet a bajnoki tabella alapján határozták meg, aminek megfelelően Power az ötödik helyről indulhatott.

A startot követően rögtön két helyet javított, a Sato-féle tömegbaleset után azonban mégsem tudta a harmadik pozícióból várni a restartot, mivel a sárga alatti (újra)melegítő körök alatt kénytelen volt egy pitkiállást beiktatni nem megfelelő abroncsnyomás miatt.

Emiatt az új rajtnak csak a mezőny hátsó szakaszából vághatott neki.

Az első, tervezett kiállasakor azonban a szerencse mellé szegődött. Mialatt ugyanis Power a pitben ácsorgott, az Ed Carpenter Racinget szolgáló Spencer Pigot odacsapta az autóját az 1-es kanyar falának. Az emiatt életbe lépett sárga zászló nagy segítségére volt az ausztrálnak abban, hogy a mezőny második pozíciójába térjen vissza.

p3.png

A következő pitlátogatása után viszont visszaesett a hetedik pozícióba. Az új abroncsokon azonban villámgyorsan az élre tudta tornászni magát, amit aztán a vihar előfutáraként megjelent villámok érkezéséig, ezzel együtt pedig a verseny végét is jelentett piros zászló belengetéséig – egy újabb kiállás idejét leszámítva – meg is tudott őrizni.

„Akadt pár problémám a verseny során, de keményen küzdöttünk. Minden érdem a csapaté. Egyszerűen csak nyerni akartam egy versenyt. Az autómon dolgozó srácok a belüket kidolgozzák egész évben én viszont eddig nem tudtam ezt egy jó eredménnyel meghálálni.”

A második helyen Dixon zárt a Chip Ganassi Racing színeiben, míg harmadikként Power csapattársát, a Team Penske #22 Dallara-Chevyjét vezető Simon Pagenaud-t érte a kockás zászló.

A verseny legjobb újonca a negyedikként célba ért Santino Ferrucci lett a Dale Coyne Racing nagy örömére, míg a bajnokságot vezető Josef Newgarden az ötödikként fejezte be a napot.

Az első körös tömegkarambol, valamint Spencer Pigot falazásán kívül még egy baleset borzolta a kedélyeket. A 74. körben Colton Herta csapta oda a Harding Steinbrenner Racing #88 Dallara-Chevyjét a 2-es kanyarban, de szerencsére neki sem görbült a haja szála sem.

Az IndyCar idei szezonjából már csak három verseny van határa. A széria következő bevetésére augusztus 24-én, Gatewayen kerül sor.

 

pres.png