Sam Schmidt elismerte, valóban folytatott megbeszéléseket a McLarennel
Az Andretti Autosport hajszálnyira volt attól, hogy a wokingiak kedvéért hátat fordítson a Hondának, de végül nem tették, így még Alexander Rossit is megtarthatták.
Mindeközben az IndyCar legkapósabb versenyzője Colton Herta lett, akinek jelenlegi csapata, a HSR viszont az életben maradásért küzd.
A McLarennél pedig egy életre megtanulták, hogy soha, semmilyen körülmények között ne égessenek fel maguk mögött komplett hidakat, mert az később brutál nagyot üthet vissza.
Folytatódjon tehát a nyár legjobb, IndyCar-vonatkozású szappanoperája.
Néhány napja került ismét terítékre a McLaren tervezett, teljes szezonos IndyCar-projektje.
A hírek szerint Zak Brown a széria számos csapatát megkörnyékezte egy esetleges partnerkapcsolat okán, amelyek közül a legtovább az Andretti Autosporttal és az Arrow Schmidt Peterson Motorsports-cal való tárgyalások jutottak.
Előbbi, Michael Andretti vezette gárda kézenfekvő választásnak tűnhetett, lévén 2017-ben az ő zászlajuk alatt teljesítették az Indianapolis 500-at.
Brown most egy több millió dolláros ajánlatot tett Andrettiéknek, az újabb megállapodást azonban keresztül húzta a Honda, amely gyártó továbbra sem akar hallani arról, hogy ismét együttműködjön a McLarennel.
Ez pedig azt jelenti, hogy jelen állás szerint az IndyCar mezőnynek fele ki van zárva a terítéken lévő projektből.
A wokingiakkal való közösködés tehát csak akkor valósulhatott volna meg, ha az Andretti Autosport Chevrolet-erőforrásra vált, a gárda pedig komolyan fontolgatta is, hogy ennek érdekében visszatér a csokornyakkendős brigádhoz.
A Honda amerikai leányvállalatának elnöke, Ted Klaus azonban sikeresen meggyőzte a csapatot, hogy maradjanak az ő térfelükön, aminek révén az Alexander Rossival való szerződéshosszabbítás is lehetségessé vált.
Az amerikai pilóta régóta a Honda támogatását élvezi, a gyártó pedig úgy tervezi, hogy őt teszi meg az IndyCar új, előreláthatólag 2021-ben érkező új motorjának első számú tesztpilótájává.
„Pocsék érzés lesz látni, ha a McLaren megállapodik egy másik csapattal, mivel keményen dolgoztunk azért, hogy ez velünk valósuljon meg” – nyilatkozta az NBC-nek Michael Andretti. „Zak és én nagyon közel jártunk ahhoz, hogy összerakjuk a dolgot. Ausztráliában [a Supercarsban – a szerk.] már partnerek vagyunk. Furcsa lesz, ha valaki mással tető alá tudják hozni. Még mindig nagyon sok mindennek kell történie ahhoz, hogy a McLaren megérkezzen a szériába, de ők nem azok a fajták, akik könnyen feladják. Az Indianapolisban történtek az eddigieknél is elszántabbá tették őket, ilyen a mentalitásuk. Sajnos nem velünk fognak partnerségre lépni, mivel nem dolgozhatnak együtt a Hondával. Ez azt jelenti, hogy egy Chevy-motoros gárdát kell találniuk.”
James Hinchcliffe és Sam Schmidt
Andrettiékhez hasonlóan az Arrow Schmidt Peterson Motorsports is a Honda miatt nem tudta -legalábbis egyelőre- nyélbe ütni a frigyet a McLarennel.
A csapat társtulajdonosa, Sam Schmidt néhány napja még nem akarta kommentálni az ezzel kapcsolatos pletykákat, most viszont az NBC-nek már hivatalosan megerősítette, tényleg kapcsolatban állnak Brownékkal.
Schmidt természetesen tisztában van vele, hogy a közös program csak akkor jöhet létre, ha Chevrolet-motorra váltanak.
„Még egy évünk van hátra a Hondával érvényben lévő szerződésünkből” – mondta a szakember. „A vállalat kristálytisztán kijelentette, hogy nem akarnak szövetkezni sem Zak Brownnal, sem pedig a McLarennel, tehát ez most ellehetetlenít bennünket.”
Ezzel párhuzamosan a pilótapiac egy versenyzőre összpontosul.
Rossi szerződéshosszabbítása után az IndyCar legnagyobb érdeklődésre számot tartó versenyzője a 19 éves Colton Herta lett. Az idén a COTA-n a széria történetének legifjabb futamgyőztesévé, három hónappal később, Road Americán pedig a valaha volt legfitalabb pole pozíciósává avanzsált amerikai a hírek szerint számos csapat radarján ott szerepel, beleértve a McLarent és Schmidtéket is.
Hertára viszont nem csak az őt jelenleg versenyztető Harding Steinbrenner Racingnek, de magának Michael Andrettinek is opciós joga van.
A HSR jövője azonban egyelőre szponzorációs problémák miatt bizonytalannak számít. A csapat elnöke, Brian Barnhart maga vallotta be, hogy muszáj felhajtaniuk új támogatókat, vagy egy olyan társtulajdonost, aki hajlandó komolyabb összeget fektetni a gárdába, ha jövőre is ott akarnak lenni a rajtrácson.
Herta első pole-ját ünnepli Road Americán
Hardingékon minden erejével igyekszik segíteni a hozzájuk több szálon kötődő Michael Andretti is. A HSR technikai partnere az Andretti Autosport, Colton édesapja, Bryan Herta pedig az AA #98 Dallara-Hondájának egyik társtulajdonosa.
„Van némi ráhatásom Colton szerződésére, de ez egy nagyon összetett helyzet” – mondta Andretti. „Ha családon belül marad, akkor van beleszólásom. Ha viszont a dolog szétesik, akkor mindenki elveszti a kontrollt. A cél tehát, hogy minden ugyanúgy menjen tovább, mint eddig. Sajnálatos módon viszont a szponzorációjuk nem a terveik szerint alakult, ami nagyon nagy nyomást helyez Mike Hardingra. Próbálunk segíteni nekik. Hardingot és a Steinbrennereket a barátaimnak tekintem és szeretném őket a családunkon belül tartani, ahogyan Coltont is.”
Andretti is látja viszont, hogy a tinédzser pilóta rendkívül kapós lett.
„Nagyon sokan érdeklődnek iránta, mint például Sam Schmidt és Ed Carpenter, sőt, még néhány F1-es csapat is. Azért van ez a nagy figyelem, mert a kölyök igazán tehetséges, ez pedig nagyszerű. A mi munkánk viszont az, hogy a családunkban tartsuk.”
Egy biztos, jelenleg Colton lehet a legnyugodtabb.
„Mindig jó, ha vannak, akik érdeklődnek az ember iránt” – kommentálta helyzetét az ifjonc. „Ha valami rossz történik, akkor így megvan a lehetősége annak, hogy valaki más ad nekem ülést. Jelenleg azonban nagyon boldog vagyok a jelenlegi helyemen.”
Az Arrow Schmidt Peterson Motorsports jelenleg a csapatot 2015 óta szolgáló, emellett a Honda kanadai leányvállalatának támogatását élvező James Hinchcliffe-et, valamint az újonc Marcus Ericssont tudhatja a soraiban.
A csapat azonban árgus szemekkel figyeli Hertát is.
„Hallottam, hogy a HSR és Michael Andretti is opcióval bír Coltonra” – mondta el Schmidt. „Ki tudja, hogy mi lesz viszont most, hogy Alexander Rossi szerződése bejelentésre került. Hinchcliffe szerződéséből még hátra van egy év, Ericsson pedig már számtalan alkalommal nyomatékosította, hogy szeretne jövőre is visszatérni hozzánk. Jelenleg vizsgáljuk, hogyan is áll a helyzetünk, mivel a következő szezonban sem indítunk kettőnél több autót. Hardingék minden tőlük telhetőt meg fognak tenni azért, hogy megtartsák Coltont, de rengeteg spekuláció kering.”
Kíváncsian várom a további fejleményeket.
További érdekességekért, információkért, naprakész hírekért az amerikai autóversenyzés világából kövesd az USAracing Facebook-oldalát:
képek: IndyCar
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough