Sajtó: A teljes IndyCar-szezonra készülő McLaren egy tinire feni a fogát
Zak Brownék a színfalak mögött lázasan szervezik új IndyCar-programjukat, közben pedig nagy valószínűséggel ezerszer megbánták a Hondával való csörtéjüket.
Néhány nappal ezelőtt, a Forma-1 Német Nagydíjának helyszínén röppent fel először a hír, miszerint a McLaren a világraszóló indianapolisi bukta után sem tett le arról, hogy már jövőre egy teljes szezonos IndyCar-programot hozzanak tető alá.
A wokingiak első embere, Zak Brown azonban leszögezte, az Indy 500-on történtekből tanulva már nem önálló gárdaként, hanem egy meglévő, veterán alakulat partnereiként szeretnének megérkezni a bajnokságba.
A találgatások persze rögtön megindultak, hogy vajon mely csapatok jöhetnek számításba.
Az egyik legkézenfekvőbbnek az Andretti Autosport számított, akik zászlaja alatt a 2017-es Indianapolis 500-at teljesítették, a jó kapcsolat pedig a felek között azóta is töretlennek számít.
Mára kiderült, hogy az esetleges, újbóli összebútorozásról szóló pletykáknak volt alapjuk.
Brown egy több millió dolláros ajánlatot tett Michael Andrettinek a potenciális partnerség nyélbe ütésére, a végső szót azonban nem ők, hanem a Honda mondta ki.
A cég továbbra sem hajlandó fátylat borítani a McLaren azon negatív megjegyzéseire, amiket még a 2015-18-as, katasztrofális F1-es közös projektjük során tettek a nyilvánosság előtt.
A japánok emiatt hallani sem akarnak arról, hogy ők lássák el erőforrásokkal a McLarent az IndyCarban, ami jelentős mértékben megnehezíti a tervük valósággá váltását.
„Volt néhány felületes megbeszélés arról, hogy indítunk egy McLren-autót” – ismerte el az Andretti Autosport ügyvezetője, Rob Edwards. „A probléma még mindig a McLaren és a Honda között keresendő. Ezek a tárgyalások a McLarennel folytak, de szó sem volt McLaren-Chevyről. Próbálunk megoldást találni arra, hogy a McLarent és a Hondát összehozzuk, de véleményem szerint ez még nagyon korai. Viszont soha ne mondd, hogy soha.”
A másik komoly, McLaren partner-jelöltnek az ironikus módon szintén a Honda táborát erősítő Arrow Schmidt Peterson Motorsports tekinthető.
A Sam Schmidt és Ric Peterson tulajdonában lévő csapat névadó szponzora, az Arrow Electronics a Május Hónap során már a McLaren 66-os gépén is megjelent támogatóként. Ezen megállapodás létrejöttében nem más segített Brownéknak, mint maga Schmidt.
Az pedig már csak extra adalék, hogy az ASPM elnöke, Jon Flock korábban a Brown által alapított Just Marketingnél látott el vezető pozíciót, a két szakember közti jó kapcsolat azóta is él.
A McLaren Racing #66 Dallara-Chevyje a volán mögött Fernando Alonsóval nem látta meg a 103. Indy 500 zöld zászlaját
Brown a hírek szerint az IndyCar-paddock szinte összes csapatát megkörnyékezte, az Indy Star értesülései szerint a tárgyalások valóban az ASPM-mel jutottak eddig a legtovább.
Az eseteleges közösködésről szóló pletykák már Indianapolisban felröppentek, az ASPM illetékesei azonban akkor vehemensen tagadták a dolgot.
Most, hogy a téma újra terítékre került, a sajtó képviselői az IndyCar július végi, Mid-Ohió-i futamának helyszínén ismét lerohanták Schmidtet, aki viszont immár egyáltalán nem akarta kommentálni a McLarennel való szövetkezésükről szóló híreket.
A wokingiak képviselője is szűk szavúan csak annyit fűzött hozzá, hogy „továbbra is vizsgálják az IndyCarba való belépésük lehetőségeit, a pletykákhoz, spekulációkhoz viszont nem kívánnak semmit hozzáfűzni”.
Belső forrásaira hivatkozva azonban az Indy Star arról is írt, hogy Schmidték közel állnak a megállapodáshoz, aminek érdekében a McLaren az ASPM kvázi szatelitcsapataként két autót is csatasorba állítana 2020-ban.
A jól értesültek pedig már azt is tudni vélik, hogy Brownék melyik pilótát környékezték meg egy igencsak tetszetős ajánlattal.
A jelölt nem más, mint az idén a COTA-n az IndyCar történetének valaha volt legifjabb futamgyőztesévé avanzsált Colton Herta.
A 19 éves amerikai neve azt követően került a lista élére, hogy nem sikerült megszerezniük Alexander Rossit, akire a McLaren mellett számos más csapat is fente a fogát. A kaliforniai azonban végül maradt eddigi helyén, az Andretti Autosportnál, méghozzá egy több évre szóló szerződéssel.
George Steinbrenner IV és Colton Herta a történelmi győzelem után
„Most, hogy Alex elkötelezte magát Andrettinél, mindenki úgy van vele, hogy ‘oké, akkor ki elérhető még?‘” – nyilatkozta a Hertát versenyeztető Harding Steinbrenner Racing társtulajdonosa, George Steinbrenner IV. „Colton egy nyilvánvaló választás lenne sokak számára, minél jobb versenyző lesz belőle, annál többen odafigyelnek rá, ami azzal jár, hogy záporozni kezdenek felé a szerződés-ajánlatok.”
A szponzorációs problémákkal küzdő HSR jövője egyelőre kérdéses, Steinbrenner azonban biztos abban, hogy ő maga valamilyen formában ott lesz a paddockban.
Vissztérve az ASPM-re, a csapatnál egyelőre csak James Hinchcliffe rendelkezik kontraktussal 2020-ra, az újonc Marcus Ericssonnal kötött jelenlegi megállapodás csak az idei szezonra szól.
A gárda McLarennel megkötendő frigyének azonban momentán van egy akadálya. Schmidték autóit ugyanis jelenleg a Honda látja el motorokkal.
Az ASPM jelenlegi szerződése a gyártóval 2020 végéig van érvényben. Bár az ebben foglaltak részletei nem ismertek, de adott esetben – pláne, ha 2021-től már átállnának a Chevy térfelére – az sem lenne kizárt, hogy a csapat a saját neve alatt indítaná Brownék autóját (vagy akár autóit), a McLarent pedig csak partnerként jelölnék meg. Ezzel úgymond kijátszhatanák a Hondát, hiszen a motorokat továbbra is az ASPM-nek biztosítanák.
Az Indy Star – amely egyébként idén februárban elsőként szellőztette meg a McLaren Indy 500-ra létesített partnerségét is a Carlinnal – szerint a wokingiak radarján egy másik név is ott világít.
Az illető pedig nem akárki, hanem az ötszörös bajnok Scott Dixon.
A most 39 éves versenyző a hírek szerint már tavaly is azért húzta el a szerződésének meghosszabbítását a Chip Ganassi Racinggel, mert akkor terítéken volt a McLaren esetleges 2019-es érkezése.
Ez végül nem valósult meg, Dixon pedig nyáron alá is írta új, – meg nem erősített információk szerint 2020 végéig szóló – szerződését addigi munkaadójával.
A klasszis pilóta azonban már akkor leszögezte, hogy egy napon szívesen vezetne a wokingiaknak gyerekkori hőse, példaképe, egyben honfitársa, Bruce McLaren miatt.
Ami pedig Fernando Alonsót illeti, a 38 éves klasszis többször nyomatékosította, hogy nem mutat érdeklődést egy teljes szezonos IndyCar-kaland iránt. Ezzel kapcsolatban azonban a minap Zak Brown már úgy fogalmazott, hogy reméli, a nyári szünete alatt a spanyol átgondolja a dolgot. Ha pedig úgy dönt, mégis belevág, akkor természetesen az övé lesz az [egyik?] autó.
További érdekességekért, információkért, naprakész hírekért az amerikai autóversenyzés világából kövesd az USAracing Facebook-oldalát:
képek: IndyCar
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough