Lehengerlő hajrában lett meg Scott Dixon idei második győzelme
A Mid-Ohio Sports Car Course fennállásának legszorosabb, egyben az IndyCar történetének eddigi harmadik legkisebb különbséggel zárult épített/utcai pályás futamát prezentálta a Honda Indy 200.
A 2019-es IndyCar-szezon talán legizgalmasabb versenyét futotta a mezőny az ohiói Lexingtonbn lévő, 2.258 mérföld hosszú, 13 kanyarból álló roadon.
Mint azonban minden futam esetében, ezúttal is csak egyetlen pilóta látogathatott el a Victory Lane-re, aki most nem más lett, mint Scott Dixon.
A Chip Ganassi Racing nyíltan kijelentette, hogy egyáltalán nem alkalmaznak csapatutasítást, aminek köszönhetően egy igazán epikus befutónak lehettünk szemtanúi az ötszörös bajnok és az újonc Felix Rosenqvist főszereplésével.
A hajrában Dixon már komolyan küzdött az egyre inkább kopó, piros abroncsokkal, ez pedig nagy szerepet játszott abban, hogy a svéd fel tudott zárkózni rá. Rosenqvistnek az utolsó körökben a lekörözöttekkel is meggyűlt a baja, de ennek ellenére a verseny legvégén még képes volt előzési pozícióba kerülni veterán csapattársával szemben. Dixon azonban sikerrel védekezett és elsőként haladt át a kockás zászló alatt, 0.0934 másodpercet verve a 28 éves svédre.
Ez a különbség nem csak a Mid-Ohio Sports Car Course történetének valaha volt legszorosabb befutóját jelentette, de az IndyCar fennállása során is mindössze csak két alkalommal fordult elő ennél kisebb külöbséggel szerzett győzelem épített/utcai pályán.
„Őrület volt!” – kommentálta sikerét Dixon, aki főkategóriás karrierje 46. győzelmét (ebből idei másodikat, Mid-Ohión pedig egyenesen a hatodikat) aratta, így már csak hat futamot kell nyernie ahhoz, hogy az örökranglista második helyén beérje a legendás Mario Andrettit.
Az első körös helyezkedés (a háttérben a füvön James Hinchcliffe)
Ennek az eredménynek hála a Chip Ganassi Racing lett az első csapat, amely kettős győzelmet tudott aratni a 2019-es szezonban.
A nagy párharcban azonban csak egy hajszálon múlt, hogy a két autójuk nem ütötte ki egymást.
„Chip engedett bennünket versenyezni és ez volt a helyes” – nyilatkozta Rosenqvist, aki idén már a tizennegyedik, pódiumot érő befutót produkált pilóta lett a szériában. „Mondjanak, amit akarnak, de mi így versenyzünk, át kellett hámozni magamat a forgalmon, hogy elérjem Scottot. Azt hittem, hogy több helyet ad nekem és el tudok menni mellette, mert látványosan lassú volt az elhasznált piros gumikon és üzemanyagot is spórolt. Az utolsó pillanatban viszont hirtelen irányt változtatott. Ez egy kis félreértés volt, picit össze is értünk, de összességében véve nagyszerű verseny volt. Örülök az első IndyCar-dobogómnak!”
A pódium harmadik fokára Ryan Hunter-Reay állhatott fel az Andretti Autosport színeiben.
A nap nagy vesztese Josef Newgarden lett, aki az utolsó körben elkövetett hibája következtében egy biztos top 5-ös helyet dobott el.
A Team Penske sztárja Hunter-Reay-jel csatázott a harmadik pozícióért, az előzési kísérlete során azonban hibázott és a pálya mellett kötött ki. Newgardennek így be kellett érnie végül a tizennegyedik hellyel, a bajnoki pontversenyben való előnye pedig huszonkilenc pontról tizenhatra apadt az őt üldöző Alexander Rossival szemben.
Newgarden azonban még ennél is jobban verheti a fejét a falba, hiszen ha nem támadta volna olyan agresszíven RHR-t és inkább megelégszik a fix negyedik hellyel, akkor most harmincnégy egységgel vezetne összetettben.
Az 1 óra 45 perces verseny számos kerék a kerék elleni csatát tartogatott a teljes mezőnyben, csodával határos módon azonban egyszer sem volt szükség a pace car pályára küldésére.
A legneccesebb pillanatra közvetlenül a rajt után került sor, amikor is a nagy helyezkedés közepette Takuma Sato (RLL Racing) meglökte az Arrow Schmidt Peterson Motorsports Marcus Ericsson által vezetett #7 Dallara-Hondáját. A svéd újonc ennek hatására összeütközött tulajdon csapattársával, James Hinchcliffe-fel, aki le is futott a pályáról.
Az incidens után mindhárom pilótának ki kellett hajtani a pitbe. A legrosszabbul Ericsson járt, mivel neki ezen a ponton véget is ért a futam. Sato és Hinchcliffe vissza tudtak ugyan térni a versenybe, de a jó eredményre keresztet vethettek; a japán a 19. lett egy kör hátrányban, a kanadai pedig 22.-ként zárt három kör lemaradásban.
A mezőnynek volt egy visszatérője is RC Enerson személyében. A még mindig csak 22 éves amerikai utoljára 2016-ban teljesített három futamot a Dale Coyne Racing színeiben, most pedig a Carlin jóvoltából pattanhatott újra a volán mögé az IndyCarban.
Enerson a 22. helyről indulva végül a 17.-ként ért célba.
Az IndyCar idei szezonjából már csak négy verseny maradt hátra. Az összetettet Newgarden vezeti 504 ponttal a 488 egységen álló Rossi előtt. A harmadikként Simon Pagenaud-t jegyzik 457, a negyedikként Dixont 442, ötödikként pedig Will Powert 356 ponttal.
A széria következő versenyére augusztus 18-án, a Pocono Racewayen kerül sor.
További érdekességekért, információkért, naprakész hírekért az amerikai autóversenyzés világából kövesd az USAracing Facebook-oldalát:
képek: IndyCar
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough