A McLaren továbbra sem tett le a 2020-as IndyCar-szereplésről

A McLaren továbbra sem tett le a 2020-as IndyCar-szereplésről

Zak Brown elmondása szerint nagyobb esély van a teljes szezonos nevezésre, mint egy újabb, kizárólag az Indianapolis 500-ra korlátozódó próbálkozásra. 

A 2017-es, az Andretti Autosporttal közösen megejtett Indy 500-részvétel óta folyamatosan visszatérő téma, hogy a wokingiak mikor vágnak bele egy teljes idényt lefedő programba.

A korábban ígéretesnek tűnt projektre azonban sötét árnyékként vetült az idei indianapolisi szereplésük, amelyen az immár önálló alakulatként – de a Carlinnal technikai partnerségben – megjelent McLaren Racing amatőr hibák sorozatát produkálva végül képtelen volt bejuttatni a mezőnybe a Fernando Alonso által vezetett #66 Dallara-Chevyt.

A világraszóló bukás után a gárda vezére, Zak Brown még teljesen valószínűtlennek tartotta, hogy a McLaren 2020-ban bevállalna egy komplett szezont az IndyCarban.

Azóta viszont sok víz lefolyt a Dunán és a szakbember most már megint reálisnak tartja, hogy jövőre megjelenhetnek az amerikai open-wheel szakág csúcsán.

„Az ezzel kapcsolatos munka továbbra is folyamatban van” – nyilatkozta Brown az F1 Német Nagydjíjának otthont adó Hockenheimben. „Nagyon sokat tanultunk idén Indianapolisban arról, hogy mit nem szabad csinálnunk. [Az Indy 500] durva ébresztő volt számunkra. Rengeteg hibát vétettem.”

>>>>> Első Indy-tesztje előtt a McLarennek még kormánykereke sem volt ….És ez még semmi

A szakember leszögezte, hogy a fiaskó ellenre továbbra is vissza szeretnének térni Indianapolisba.

„Én úgy vagyok vele, hogy ha hibázol, akkor abból tanulnod kell és növekedned. Könnyű lenne, ha nem pattannál vissza a lóra, az élet azonban nem ilyen. Le kell porolnod magad és újra felülni a nyeregbe. Mondanom sem kell, hogy [Indianapolisban] már mindent másként csinálnánk. Ha újra belevágunk, akkor inkább arra hajlanék, hogy teljes szezont menjünk, ne csak egyetlen versenyt célozzunk meg. Megpróbáltuk és hatalmas nagy feladat, legalábbis ha egyedül vágsz neki.”

A McLaren ez évi, indianapolisi projektjét övező, röhejesen abszurd hibák legfőbb forrása az volt, hogy egy zömében zéró Indy-tapasztalattal bíró gárdával kezdtek bele a munkába.

A Sports Business Journal értesülései szerint Brownék okultak ebből és újra nyitottak lettek arra, hogy ne önálló alakulatként, hanem egy már meglévő csapat partnereiként veselkedjenek neki az IndyCarnak. Belső forrásaira hivatkozva az SBJ úgy tudja, a McLaren az elmúlt hetekben már több alakulattal is tárgyalásokat folytatott.

66m.png

Ez az információ nem számít annyira újekeletűnek, hiszen már áprilisban is arról szóltak a hírek, hogy a McLaren 2018 végén a széria paddockjának szinte valamennyi csapatát megkereste egy esetleges partnerkapcsolat, sőt akár felvásárlás lehetőségét vizsgálva.

Az egyik potenciális jelöltnek már akkor az Arrow Schmidt Peterson Motorsportsot tartották, így nem meglepő, hogy most is ezen alakulat neve röppent fel elsőként a wokingiak kapcsán.

A Sam Schmidt és Ric Peterson tulajdonában lévő csapat névadó szponzora, az Arrow Electronics a Május Hónap során már a McLaren 66-os gépén is megjelent támogatóként. Ezen megállapodás létrejöttében nem más segített Brownéknak, mint maga Schmidt.

Az pedig már csak extra adalék, hogy az ASPM elnöke, Jon Flock korábban a Brown által alapított Just Marketingnél látott el vezető pozíciót, a két szakember közti jó kapcsolat pedig azóta is töretlennek számít.

Itt viszont mindenképp érdemes megjegyezni, hogy az ASPM a Honda erőforrásait használja. A gyártó amerikai leányvállalata örömmel látná ugyan a McLarent és Alonsót az IndyCarban, a japán anyacég azonban sajtóinformációk szerint hallani sem akar erről.

A McLarennel való közösködést firtató legújabb pletykák kapcsán a Motorsport.com amerikai kiadása mindenesetre megkereste Schmidtet, a csapatvezető azonban egyáltalán nem kívánt kommentárt fűzni a témához.

A tavalyi nyár végén annak a lehetősége is felmerült, hogy a McLaren az Andretti Autosport egyfajta szatellitcsapata lehet a 2019-es szezonban. Akkoriban ezt az Andrettiékkel technikai kapcsolatban álló Harding Racing beolvasztása által képzelték el. Ez a terv azonban dugába dőlt, miután Brownék lefújták a projektet,  George Steinbrenner IV pedig társtulajdonossá lépett elő, megőrzive ezzel a gárda önállóságát. 

m66.png

Hiába nyertek azonban a COTA-n Colton Herta révén idén futamot, a Harding Steinbrenner Racing júniusban komoly anyagi gondokkal szembesült, aminek révén még arra is reális esély mutatkozott, hogy nem tudják befejezni a szezont.

A csapat végül az utolsó pillanatban nyélbe ütött két szponzorácós szerződést, meg nem erősített hírek szerint azonban az egyik vállalat, a GESS nem igazán akarja betartani a kontraktusban foglalt kötelességeit, ismét nehéz helyzetbe állítva ezzel a HSR-t.

Azt pedig már tényleg csak zárójelben jegyezném meg, hogy az alapító-társtulajdonos Mike Harding jövője korántsem biztos a gárdánál.

Mindezek alapján még az sem lenne elképzelhetetlen, ha végül a McLaren érkezne kvázi nagy megmentőként a csapathoz.

A legnagyobb kérdés viszont, ami mindenkit foglalkoztat, hogy a wokingiak tervei között ott szerepel-e egy bizonyos Fernando Alonso.

Egyelőre nem tudni, hogy a spanyol mihez kezd a 2020-as idényben, korábban viszont már többször is lenyilatkozta, hogy nincs a tervei között a teljes szezonos IndyCar-szereplés.

Brown azonban ennek ellenére sem szeretné egyből kizárni Alonsót az amerikai tervekből.

„Örülnék, ha része lenne az IndyCar-programunknak, ha belevágnánk és persze ha ő is akarná. Még nem döntött arról, hogy mit csináljon jövőre. 17, vagy 18 éve ez az első olyan szezon, amelyben nincs előre tele a naptára versenyekkel már a jövő idényre. Szerintem a nyári szünetben helyre kell tennie magában, hogy mihez akar kezdeni. Ha belevágunk az IndyCarba és ő is szeretné csinálni, akkor természetesen a listánk élén szerepelne a neve.”

A McLaren IndyCar-projektje kapcsán felmerült, hogy talán jobban járnának, ha nem egy akkora kaliberű versenyzővel ejtenék meg a visszatérést, mint Alonso.

Brown azonban nem gondolja, hogy a spanyol miatt rájuk irányuló extra szempárok hátráltatnák őket.

„Fernando hatalmas figyelmet vonz, de a McLaren is, ezért nem gondolkodunk úgy, hogy „oké, szerezzünk egy olyan versenyzőt, akivel nem jár együtt annyi nyomás”. Ha belépünk az IndyCarba, akkor azt azért tesszük, hogy futamokat nyerjünk, történjen az Fernandóval, vagy más pilótával.”

 

  

További érdekességekért, információkért, naprakész hírekért az amerikai autóversenyzés világából kövesd az USAracing Facebook-oldalát:

 

képek: IndyCar