Tettlegességig fajult Bourdais és Sato vitája Torontóban
A kék sarokban a Dale Coyne Racing franciája, a pirosban az RLL Racing japánja.
Egy ártatlan, tét nélküli előzés miatt kitört az IndyCar torontói pitjében a japán-francia háború.
Történt ugyanis, hogy a Honda Indy Toronto szombati, harmadik szabadedzésének végén Graham Rahal elvesztette uralmát az autója felett és az utcai pálya mentén felállított gumifalnak csapódott.
Az incidens miatt piros zászlós periódus lépett életbe, az IndyCar azonban úgy döntött, meghosszabbítja a gyakorlásra szánt időt annyival, hogy a mezőny valamennyi autója képes legyen megtenni még egy-egy gyors kört.
Az extra idő letelte után a helyszínen tartózkodók váratlanul arra lettek figyelmesek, hogy Takuma Sato dühösen, üvöltözve vágtat a Dale Coyne Racing with Vasser Sullivan #18 Dallara-Hondájának pitje felé.
Az RLL Racing veteránja nem teketóriázott és egy rövid szóváltás után tűzálló overáljának gallérjánál fogva megrángatta az autójából éppen kikászálódó Sébastien Bourdais-t.
A két versenyző ekkor dulakodni kezdett és csak a DCRVS PR-igazgatójának, Kevin Diamondnak közbelépésén múlt, hogy nem tört ki nagyobb verekedés.
Mint később kiderült, Sato azon húzta fel magát ennyire, hogy az edzés hosszabbításában Bourdais megelőzte.
„A kivezető körön előztem őt meg, ez pedig felbosszantotta” – mondta a kvalifikáció után Bourdais az NBC-nek. „Nem hiszem, hogy ez a megmozdulásom ilyen válaszreakciót érdemelt, de mindegy is. Ha valakinek, egyedül nekem lett volna okom arra, hogy mérges legyek. Sato tönkrevágta a versenyemet Texasban, miközben három kör hátrányban volt, az utolsó három etapomban is végig blokkolt. A rajt után Road Americán szintén ő jött nekem. Én soha nem vontam kérdőre. Mindannyian tudjuk, hogy keményen versenyez… Ezek a dolgai viszont lassan kezdenek szokásává válni és egy kicsit már kezdek belefáradni.”
A francia magyarázata szerint a mögötte haladó Spencer Pigot túlságosan is rátapadt, ezért döntött úgy, hogy inkább beletapos a gázba és elmegy Sato mellett.
„Azt kívánom, bárcsak [Sato] idejönne hozzám és bocsánatot kérne, ez lenne tőle a legkevesebb, de valami azt súgja, hogy erre nem fog sor kerülni. Én nem igazán szeretném őt megkeresni, mert valószínűleg nem lennék valami tapintatos.”
Bourdais megérzése pontosnak bizonyult, hiszen Satónak esze ágában sincs elnézést kérni tőle.
„Túlságosan lelkes volt, nem én voltam a hibás. Az előzése teljesen értelmetlen volt. Nevetséges az egész. Láttam, hogy Josef [Newgarden] melegíti az abroncsait előttem, ezért én is visszavettem egy kicsit. Nem lett volna értelme annak, hogy elmenjek mellette, mert nem nyerek vele az égvilágon semmit. Erre Bourdais bevágott mellém és kis híján a falnak passzírozott, majd nem sokon múlt, hogy Newgardent is eltalálja. Röhej. Mit akart ezzel bizonyítani? Ötletem sincs. [Az edzés után] odamentem hozzá és megkérdeztem, hogy mégis mire gondolt, mit próbált elérni? Ekkor Bourdais egyszerűen bekattant. Én mindig nyitott vagyok arra, hogy megbeszéljem a dolgokat, kérdés viszont, hogy ő is így gondolja-e. Úgy fest, ő egyszerűen csak lobbanékony és fogalmatlan. Szerintem elég profi ahhoz, hogy a [vasárnapi] versenyen keményen, ugyanakkor tisztességesen harcoljon. Ha nem így tesz, akkor nagyon csalódott leszek.”
A teljes eset videón (beleértve Bourdais előzését):
További érdekességekért, információkért, naprakész hírekért az amerikai autóversenyzés világából kövesd az USAracing Facebook-oldalát:
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough