Úgy fest, végképp kútba esett az IndyCar 2020-as, ausztráliai visszatérése

Úgy fest, végképp kútba esett az IndyCar 2020-as, ausztráliai visszatérése

A legoptimálisabb esetben is csak 2021-ben valószínű a széria érkezése Surfers Paradise-ra.

Akcióban a CART mezőnye Surfers Paradise-on (1999) 

 

Az IndyCar anyacégének, a Hulman & Co.-nak vezérigazgatója Mark Miles hosszú évek óta, lázasan dolgozik azon, hogy nemzetközi helyszínekkel turbózza fel a bajnokság versenynaptárát.

Az egyik potenciális célállomásának az ausztrál Gold Coast számít, ahol utoljára 2008-ban feszült egymásnak az amerikai open-wheel szakág csúcsbajnokságának mezőnye.

Az IndyCar tavaly ősz óta folytatott aktív tárgyalások a queenslandi kormányzattal a visszatérés lehetőségét vizsgálva, a folyamat előrehaladásának kapcsán pedig Miles idén januárban úgy nyilatkozott, néhány hónapon belül eldől, hogy Surfers helyet kap-e a széria 2020-as menetrendjében.

Milesék az amerikai versenyszezont megelőző, februári dátumot szorgalmazták. Mostanra azonban világossá vált, hogy ez az időszak több szempontból is kihívásokkal teli. Az utcai pálya kialakításával kapcsolatos költségek, a területet ekkoriban sújtó viharos időjárás, valamint a Forma-1 Ausztrál Nagydíjának közelsége egyaránt hátráltató tényezőnek számít.

A Surfersen az IndyCart 2009-ben váltott Supercars is többször kifejezte reményét azt illetően, hogy a jövőben szívesen rendeznének közös futamhétvégét valamelyik másik nagy bajnoksággal is.

Ennek részeként felmerült egy esetleges NASCAR-futam ötlete is, aminek apropóján a tavaly októberi, Gold Coast 600 hétvégéjén a Team Penske egy Cup-autóját is pályára vitték.

A Supercars első embere, Sean Seamer az idei Indianapolis 500-on személyesen is tiszteletét tette Miles meghívására, az IndyCar ausztrál visszatérése kapcsán azonban nem zajlottak további tárgyalások.

„Nagyon hosszú és tartalmas utunk volt az Egyesült Államokban, bejártunk néhány helyet és eltöltöttünk egy kis időt azokkal a csapattulajdonosainkkal, akik ott is képviseltetik magukat, mint amilyen Michael Andretti és a Team Penske-sek” – mondta Seamer. „Jó volt abból a szempontból is, hogy információkat szerezzünk arról, hol tart a NASCAR és mit csinál az IndyCar. Személy szerint még soha nem voltam az Indy 500-on korábban, ezért ha meghívást kapok, akkor abból igyekszem előnyt kovácsolni, igazán különleges tapasztalatszerzés volt.”

Seamer a Speedcafénak adott interjújában elmondta, hogy most az első számú feladatuknak a Supercars 2020-as naptárának véglegesítését tekintik. A surfersi Gold Coast 600 a jeleleg érvényben lévő szerződésének utolsó évét tapossa, a jelek szerint viszont nagy valószínűséggel jövőre is meg tudják tartani a futam mára tradicionálisnak számító, októberi időpontját.

„Nincs róla tudomásom” – válaszolta Seamer arra a kérdésre, hogy van-e valamilyen előrelépés az IndyCar surfersi visszatérését illetően. „Most arra összpontosítunk Gold Coast kapcsán, hogy növeljük a rajongói élményt a mobilos jegyvásárlástól kezdve az állóhelyek mellé tervezett újításokig, továbbá próbáljuk a koncerteket a pálya belső területére vinni. Nagyon sok változás van tervben, amelyek elsődleges prioritást élveznek és további újításokhoz vezethetnek. Az IndyCar jövő évi jelenlétét illetően azonban nincs mit megerősíteni és további tárgyalások sem folynak.”

A Milesék által preferált februári dátum a Supercars számára sem megfelelő, lévén akkortájt Adelaide-ben lesz jelenésük.

„Szerintem ha bármi is lesz az Indyből – és hangsúlyozom, nem a queenslandi kormányzat, vagy az IndyCar nevében beszélek – az csak 2021 körül valószínű.”