Rossi nyert Road Americán, élesedik a harc a bajnoki címért
Alexander Rossi óriási dominanciát mutatva húzta be idei második győzelmét, aminek köszönhetően mindössze hét egységre zsugorodott hátránya az összetett pontversenyt vezető Josef Newgardennel szemben.
Az Andretti Autosport pilótája a Road Americát megelőző négy futamból hármat zárt a második helyen – beleértve az Indianapolis 500-at is –, ráadásul mindegyik alkalommal egy Team Penske autóval szemben maradt alul.
A tendencia láttán azon sem csodálkoztunk volna, ha innentől fogva Rossi keresztekkel és fokhagymákkal felvértezve közelíti meg a hamarosan Elnöki Szabadság-érdemrenddel kitüntetendő Roger Penske versenyzőit, hiszen náluk jobban még egy jól képzett vámpír sem lenne képes szívni emberünk vérét.
Road Americán azonban úgy fest, végre véget ért a Rossit sújtó „Penske-átok”.
A 28 esztendős kaliforniai már a rajtot követően maga mögé utasította a pole-ból indult Colton Hertát és innentől fogva nem is volt ellenfele.
Rossi az 55 körös futamból 54-et töltött az élen – azt az egyet a harmadik pitkiállása során engedte csak át ideiglenesen Graham Rahalnak – , a kockás zászló alatt pedig jelentős, 28.4391 másodperces előnnyel haladt át a másodikként zárt Will Power előtt.
„Valószínűleg ez volt a legjobb versenyautó, amit valaha vezettem” – lelkendezett az immár hétszeres IndyCar-futamgyőztes. „Nem akarok túlságosan panaszkodni a második helyek miatt, mivel azok is jó eredmények. Egyszerűen csak frusztráló volt, mert tudtuk, hogy azokon a futamokon is megvolt a sebességünk a győzelemre. Hatalmas köszönettel tartozom az autón dolgozó srácoknak, nélkülük nem sikerült volna.”
A második és harmadik helyeken Power és Newgarden révén egyaránt a Team Penske gépei zártak.
Előbbi ausztrál a mostani „ezüstérmes” pozíciójával idei legjobb befutóját könyvelhette el, lévén eddig csak két harmadik helyet tudott felmutatni St. Petersburgben, valamint a detroiti duplaforduló vasárnapi futamán.
Hiába állhatott fel a dobogóra, Newgarden mosolya azonban minden valószínűség szerint nem lehetett őszinte, hiszen Rossival szembeni előnye az össztettben 25 pontról 7-re csökkent.
A negyedikként Graham Rahalt érte a kockás zászló az RLL Racing #15 Dallara-Hondájának volánja mögött, míg az ötödik pozíciót Scott Dixon kaparintotta meg.
A Chip Ganassi Racing ötszörös bajnokának eredménye abban a tekintetben igazán meggyőző volt, hogy a mezőny végéről kellett felküzdenie magát, miután rögtön a futam elején összeakadt Ryan Hunter-Reay-jel, az emiatti kipördülése következtében pedig a tökutolsó helyen találta magát. Dixon dolgát ráadásul az sem könnyítette meg, hogy a viadal során egyszer sem kellett beküldeni a pace cart.
Ez utóbbi tény ráadásul azt is jelentette, hogy a Rev Group Grand Prix az első, sárga zászlós szakasz nélküli verseny lett a tavalyi, szintén Road Americán rendezett forduló óta.
A szombati kvalifikáción rekordot döntő, az IndyCar valaha volt legfiatalabb pole-osává avanzsált Colton Herta a hajrában késhegyre menő csatát vívott James Hinchcliffe-fel (ASPM) és Rahallal. A kanadain át is tudta hámozni magát, a viseltes abroncsai miatt azonban hamarosan már a pályán is alig tudta tartani a 88-as Dallara-Hondát, ami nagyban közrejátszott abban, hogy végül be kellett érnie a nyolcadik pozícióval.
A verseny legjobb újonca a hatodikként célba ért Felix Rosenqvist lett Ganassiék képviseletében.
A REV Group Grand Prix mindössze egyetlen kiesőt könyvelhetett el Marco Andretti személyében, aki elektronikai probléma miatt volt kénytelen idő előtt feladni a küzdelmet.
Az IndyCar mezőnyére legközelebb a naptár egyetlen USA-n kívüli helyszínén, a kanadai Toronto utcáin vár bevetés július 14-én.
További érdekességekért, információkért, naprakész hírekért az amerikai autóversenyzés világából kövesd az USAracing Facebook-oldalát:
USAracing
kép: IndyCar
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough