Takuma Sato indulhat a pole-ból Texasban
IndyCar-karrierje kilencedik rajtelsőségét kaparintotta meg az RLL Racing veteránja.
Takuma Sato hibátlan, 220.250 mph-s (354.458 km/h) kétkörös átlagot produkált a 30-as számot viselő Dallara-Hondával, aminek köszönhetően ő kezdheti meg a rajtrács első helyéről a magyar idő szerint vasárnap hajnalban esedékes DXC Technology 600-at.
A 42 éves versenyző ezzel idei második pole-ját kaparintotta meg a még áprilisban, a Barber Motorsports Park roadján lebonyolított Grand Prix of Alabama után, amely versenyt ráadásul sikerült győzelemmel is zárnia.
A statisztikákat tovább böngészve Sato mostani kvalifikációs sikere nem csak eddigi IndyCar-pályafutásának kilencedik – ebből harmadik oválos -, de csapata, az RLL Racing harminckettedik rajtelsőségét is jelenti.
A japán pilóta minden kétséget kizáróan idén rendesen elkapta a fonalat, olyannyira, hogy eddigi amerikai karrierje talán legjobb szezonját teljesíti. Az elmúlt nyolc futamból hármat zárt a top 3-ban, beleértve az alabamai győzelmét és az Indy 500-on szerzett harmadik helyét, összetettben pedig jelenleg az ötödikként jegyzik.
Sato mellől a Texas Motor Speedway 1.5 mérföldes oválján már három győzelemmel is büszkélkedő ötszörös bajnok Scott Dixon indulhat.
A Chip Ganassi Racing szupersztárja 220.162 mph-s (354.316 km/h) átlagot hozott az alatta dolgozó #9 Dallara-Honda hathatós közreműködésével. Az új-zélandi babonásabb rajongói számára külön jelentőséggel is bírhat a verseny, hiszen eddig mindhárom évben (2008, 2015, 2018), amikor a TMS-en nyert, végül az összetettet is az élen zárta.
A Sato-Dixon páros mögül, a második sorból Sébastien Bourdais (Dale Coyne Racing és Ryan Hunter-Reay (Andretti Autosport) kezdheti meg a 248 körös viadalt.
A 2019-es IndyCar szezon eddigi egyetlen oválfutamát, a 103. Indianapolis 500-at behúzott Simon Pagenaud az ötödik legjobb kétkörös átlagot futotta. A Team Penske franciája egyébként a kvalifikáció legjobb Chevy-motoros eredményét is produkálta.
Pagenaud mellől az Ed Carpenter Racinget szolgáló, szintén a csokonyakkendős márka erőforrását használó Spencer Pigot startolhat.
Az idén már két győzelemnél járó, egyben a bajnoki tabellát vezető Josef Newgarden a negyedik sor belső ívéről vághat neki a távnak. A Team Penske amerikai tehetsége mellől James Hinchcliffe indul majd az Arrow Schmidt Peterson Motorsports #7 Dallara-Hondájával.
A kvalifikáció legjobb újonca a második, pénteki szabadedzést megnyert Colton Herta lett a tizedik helyen.
A hátsóbb régiót nézve kiemelkedik Will Power neve, akinek 217.899 mph-s (350.674 km/h) kétkörös átlaga csak a tizenötödik rajtpozícióra lett elég.
Szintén nem alakult jól a kvalifikáció Tony Kanaan-nak sem.
A mezőny korelnöke főkategóriás karrierje 369. rajtjára készül ezen a hétvégén, amivel az örökranglista második helyén beéri főnökét, AJ Foytot. A jeles alkalom azonban enyhén szólva sem indul jól, miután a 44 éves brazil az időmérőn koccolta a falat, ami miatt meg is szakította a körözést, így csak a legutolsó, 22. helyről várhatja a rajtot.
Kis híján hasonló sorsra jutott Marco Andretti is, aki szintén vészesen közel került ahhoz, hogy közelebbi kapcsolatot létesítsen a SAFER-fallal. Az Andretti Herta Autosport 98-as Dallara-Hondáját terelgető amerikai szerencsére el tudta kerülni az ütközést, a jó átlagtempóra azonban keresztet vethetett, így csak a 21. pozíciót tudta megszerezni.
A DXC Technology 600 magyar idő szerint vasárnap, 2:45 perckor kapja meg a zöld zászlót.
További érdekességekért, hírekért, információkért az amerikai autósport világából kövesd az USAracing Facebook-oldalát is:
kép: IndyCar
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough