A Red Bull nem támogatja Patricio O’Ward IndyCar-karrierjét

A Red Bull nem támogatja Patricio O’Ward IndyCar-karrierjét

A mexikói versenyző jelenleg is keményen dolgozik azon, hogy szponzorokat szerezzen, máskülönben még az is megeshet, hogy nem tudja befejezni az idei részidős szezonját. 

O’Ward 2019-es évét a fent és lent pillanatok intenzív váltakozása jellemzi.

A 20 éves újonc alig egy hónappal az IndyCar-szezon kezdete előtt bontotta fel szerződését az őt eredetileg teljes szezonra szerződtetett Harding Stenibrenner Racinggel, miután a csapat előzetes ígéretével ellentétben mégsem tudta garantálni számára az idény összes futamán való részvételhez szükséges anyagi hátteret.

Az O’Wardnak szánt 8-as számú Dallara-Chevy Mike Hardinghoz volt köthető, az üzletember azonban végül nem csak szponzorokat nem tudott időben biztosítani az autónak, de még a kellő erőforrásokat sem volt képes lefixálni a Chevrolet-val.

Néhány hét bizonytalanság után Patricióra újra ráragyogott a Nap, méghozzá a Carlinnal való, tíz versenyre szóló szerződés képében.

A fiatal pilóta aztán májusban azt is bejelentette, hogy felvételt nyert a Red Bull junior programjába, amivel reményei szerint megnyílik előtte az út a Forma-1 felé.

A dolgok azonban az Indy 500 programjának kezdete után rossz irányt vettek.

O’Ward az egyik edzésen összetörte az autóját, majd utolsó tőrdöfésként végül kvalifkálni sem tudta az általa vezetett 31-es Dallara-Chevyt a tradicionálisan 33 fős mezőnybe.

A Carlin pár nappal a legendás versenyt követően hivatalosan megerősítette azt, ami már a Red Bull által május elején kiadott sajtóközleményben is olvasható volt: Patricio nem vesz részt azon a két oválfutamon – Iowában és Gatewayen -, amelyekre az előzetes tervek szerint még nevezték volna.

Ennek pontos okát máig nem hozták nyilvánosságra, meg nem erősített információk szerint azonban a Red Bull keze van a dologban, akik azt szeretnék, hogy protezsáltjuk a jövőbeli F1-es programra készülve már csak road/street pályákon méresse meg magát.

Ez azonban csak a történet kisebbik része. O’Ward ugyanis a RACER-nek megerősítette, hogy ha nem sikerül neki záros határidőn belül új szponzorokat találnia, akkor akár az is előfordulhat, hogy a maradék – Road Americán, Torontóban, Mid -Ohión és Portlandben esedékes – futamain sem tud elindulni.

>>>>> Carlin: Az IndyCar-versenyzők többsége tart az oválpályáktól

 

A fiatal pilóta elismerte, hogy a katasztrofális Indy 500 komoly érvágás volt számára. Az autótörés miatti anyagi kár nem vetett rá jó fényt, emellett pedig a 2018-as Indy Lights bajnoki címéért kapott egymillió dolláros ösztöndíj is az utolsó centig elfogyott.

„Az indianapolisi balesetem nyilvánvalóan nem segített, ráadásul azzal, hogy ilyen későn kezdtük meg a szezont még elég idő sem volt arra, hogy több pénzt szerezzek” – mondta Patricio, aki az 500-at követő detroiti duplafordulón is csak a Carlin kiemelt támogatójának, a Gallaghernek köszönhetően tudott részt venni. 

„Nincs B-tervünk, a kötségvetésünk nagyon szűkös. Muszáj további támogatókat találnunk, hogy folytathassam.”

A pénzügyekkel, biztosítással foglalkozó cég a csapatot tulajdonló konzorcium egyik vezetőjének, Grahame Chiltonnak birtokában van. Azt viszont nem tudni, hogy hajlandóak-e a továbbiakban is pénzt áldozni O’Wardra.

Egy azonban biztos, Patricio a Red Bulltól egy centre sem számíthat. Mexikói sajtóértesülések szerint ugyanis a cég egyáltalán nem kívánja anyagilag támogatni a versenyzőt az IndyCarban, mivel nem érdeklődnek az észak-amerikai piac iránt.

——————————————————————————————————————————————————–

Ami a Harding Steinbrenner Racinget illeti, a csapat szintén komoly financiális problémákkal volt kénytelen szembesülni az elmúlt időszakban, ami olyan mértékűnek bizonyult, hogy a pesszimistább jóslatok szerint a gárda jövőjét is veszélyeztette volna.

A csapat O’Ward februári távozása óta csak egyetlen autóval képviselteti magát a szériában. A 88-as, Colton Herta által vezetett gép kizárólag a gárda társtulajdonosához, George Steinbrenner IV-hoz köthető.

A 22 éves üzletember meg is oldotta a rendkívüli feladatot és a szezon derekán sikerült két, egyenként több millió dollár értékű szponzorációs szerződést nyélbe ütnie a Green Energy Sustainable Solutionsszel, valamint a Capstone Turbine-nal, így a csapat idei szezonja teljes egészében megmenekült.

 

 

 

További érdekességekért, hírekért, információkért az amerikai autósport világából kövesd az USAracing Facebook-oldalát is:

kép: IndyCar