HIVATALOS: Két versenyt is kihagy Patricio O’Ward

A Carlin megerősítette azt, amit már szűk egy hónapja tudni lehetett: az IndyCar Iowában és Gatewayen megrendezendő fordulói a mexikói versenyző nélkül rajtolnak el.
Fordulatokban gazdagon telik Patricio O’Ward idei szezonja.
A mexikói versenyző február végén, botrányos körülmények között távozott az őt eredetileg teljes idényre szerződtetett Harding-Steinbrenner Racingtől. A 20 éves újonc jövője ekkor még meglehetősen kérdőjeles volt, szerencséjére viszont néhány héten belül sikerült nyélbe ütnie egy kontraktust a Carlinnal, aminek köszönhetően már a szezon második, a COTA-n rendezett fordulóján csatlakozhatott az IndyCar mezőnyéhez.
A csapattal való megállapodás értelmében O’Ward tizenhárom versenyre kapott lehetőséget a 31-es számot viselő Dallara-Chevy volánja mögött, beleértve a 103. Indianapolis 500-at is. Ez utóbbi fordulóra való nevezését a 2018-as Indy Lights bajnoki címe biztosította be, köszönhetően a titulusért járó egymillió dolláros ösztöndíjának, amelyből három főkategóriás futamot fedezhetett (ebből az Indy 500 garantált, a további kettő pedig szabadon választott volt).
A Május Hónap azonban nem a várakozásainak megfelelően alakult, miután az egyik edzésén először összetörte az autóját, majd habként pedig azonban a bizonyos tortán magára a legendás versenyre sem tudta kvalifikálni magát.
Az Indy 500-at követő, detroiti duplafordulós hétvége pénteki napján O’Ward neve ismét bekerült az IndyCarral foglalkozó hírekbe, miután a Carlin hivatalosan bejelentette, hogy a mexikói a korábbi tervekkel ellentétben nem vesz részt a július 20-án, az Iowa Speedwayen esedékes Iowa 300-on, valamint az augusztus 24-ére kiírt, gatewayi Bommarito Automotive Group 500-on.
A hírt különös módon még az amerikai média szakavatottabb része is derült égből „breaking newsként” tálalta, noha már május közepe óta feketén, fehéren ott hevert mindenki előtt, csak épp nagyobb figyelmet kellett volna fordítani bizonyos sajtóanyagokra.
Május 9-én, tehát még napokkal az Indy 500 hivatalos programsorozata előtt jelentette be hivatalosan a Red Bull, hogy O’Ward felvételt nyert a gárda junior programjába. Ennek kapcsán pedig a mexikói előtt megnyílt a kapu arra, hogy beteljesítse nagy álmát és eljusson a Forma-1-be.
A Red Bull által ekkor kiadott közleményben többek között ismertették a mexikói idei IndyCar-programjának hátralévő versenyeit tartalmazó listát, amelyen Iowa és Gateway már egyáltalán nem szerepelt.
Ha pedig ez nem lenne elég, maga O’Ward is megerősítette ezt a saját szavaival.
„Nagyon izgatott vagyok, hogy az IndyCarban versenyezhetek a Carlinnal” – idézte az RB májusi közleménye a pilótát. „Az Indianapolis 500-at leszámítva a road pályákra helyezzük a hangsúlyt, tehát az egyetlen ovál, amin elindulok az Indy lesz.”
Ami az üresen maradt autót illeti; a Carlin tulajdonosa, Trevor Carlin elmondása szerint a szóban forgó futamokon is indítani fogják a második gépüket a teljes szezonos Max Chilton által vezetett 59-es mellett.
Hogy ki veszi át O’Ward helyét az egyelőre még a levegőben lóg. Az esélyesek között ott van a tavaly még valamennyi futamon elrajtolt, idén viszont szponzorációs okokból már csak részidőssé levedlett Charlie Kimball, az IndyCarban 2016-ban három futam erejéig a Dale Coyne Racinget szolgált RC Enerson, de felmerült még a sajtóban Conor Daly, Carlos Munoz és Gabby Chaves neve is.
További érdekességekért, hírekért, információkért az amerikai autósport világából kövesd az USAracing Facebook-oldalát is:
kép: IndyCar

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough