Bizonytalan a McLaren IndyCar-programjának jövője

Bizonytalan a McLaren IndyCar-programjának jövője

Az indianapolisi fiaskó következtében kizárttá vált, hogy a wokingiak már jövőre belépnek a bajnokságba. 

A McLaren Racing nagy reményekkel vágott neki a 103. Indy 500-nak, a siker helyett azonban végül a verseny történetének egyik legnagyobb bukását prezentálták.

Az önálló gárdaként, mindössze a Carlin technikai partnerségét maga mellett tudó McLaren már a Május Hónapot megelőző teszteken hibát hibára halmozott, a paródiába illő melléfogások sorozata pedig a verseny hivatalos edzéshetében csak tovább fokozódott, aminek eredményeként Fernando Alonso nem is tudta kvalifikálni a 66-os számmal jelölt Dallara-Chevyt a tradicionálisan 33 fős mezőnybe.

A világraszóló égés láttán rögtön kérdésessé vált a McLaren tervezett, teljes szezonos IndyCar-szereplése.

A csapat első embere, Zak Brown korábban többször is úgy nyilatkozott, nem az a kérdés, hogy beszállnak-e full idényre az amerikai open-wheelbe, hanem az, hogy mikor. Tavaly nyáron még reális opcióként jelölte meg a 2019-et – esetleges versenyzőként még Scott Dixon neve is felmerült -, de néhány hónappal később ezt elodázták, idén tavasszal pedig már arról szólt a fáma, hogy 2020-ban érkezhetnek meg a bajnokságba, méghozzá rögtön két autóval.

Az Indianapolis 500-on történtek azonban nem meglepetésre ezt a tervet alapjaiban írták át újfent.

„Nagyon valószínűtlen, hogy jövőre az IndyCarban leszünk a teljes szezonban” – mondta Brown a RACER-nek adott interjújában. „Lelkes vagyok a széria irányába, de figyelembe véve, hogy hol állunk jelenleg a Forma-1-ben és mi mindenen mentünk keresztül Indyben, következő lépésként azt szeretném, ha úgy térnénk vissza, hogy helyesen csináljuk, nem pedig csak totálisan beleugrunk. Ezért úgy gondolom, kizárt, hogy 2020-ban full idényt megyünk majd.”

>>> Első Indy-tesztje előtt a McLarennek még kormánykereke sem volt

Az elmúlt hetekben olyan pletykák is felmerültek, hogy a McLaren bevállalhat extra IndyCar-versenyeket, ami jó tapasztalatszerzés lenne a 104. Indy 500-ra készülve.

Brown ezzel kapcsolatban leszögezte, hogy az idei szezonban erre már nem fog sor kerülni, azt viszont nem tartja kizártnak, hogy ha neveznek a jövő évi 500-ra, akkor azt megelőzően elindulhatnak pár futamon.

„Hogy részt vennénk-e versenyeken a jövő évi Indyre való felkészülés céljából? Igen, beszélgettünk erről, a tervezés részét képezi.”

Brown külön felhívta a figyelmet arra, hogy a sorozatos hibák miatt idén teljes egészében lemaradtak olyan létfontosságú dolgokról is, mint pl a pitkiállások gyakorlása, ami hatalmas hátrány lett volna számukra, ha végül mégis bejutnak a mezőnybe.

„Részt kellett volna vennünk az [indianapolisi] road futamon. Még akkor is, ha ez a verseny nem sokat tanított volna nekünk a beállítások kapcsán, mégis egy jó gyakorlás lett volna. Tehát idén határozottan nem, de ha jövőre visszatérünk Indybe, akkor előtte jó lenne teljesíteni egy, vagy két futamot felkészülésként.”

Brown egyelőre nem tudja megmondani, hogy az esetleges 2020-as Indy 500-programjukat is Alonsóval léphetik-e meg. Azt viszont kijelentette, hogy az IndyCarral kapcsolatos terveik egyáltalán nem függenek a spanyol jelenlététől.

„Nem, mivel nem akarok senkivel sem packázni” – válaszolta Brown arra a kérdésre, hogy felvette-e már a kapcsolatot más versenyzőkkel is. „Ha mégsem érkeznénk meg az IndyCarba teljes szezonra, én pedig tárgyalásban állnék pilótákkal, akkor az azt jelentené, hogy félrevezettem őket. Nem akarom ezt tenni egy versenyzővel sem. Elég közel álltunk ahhoz, hogy már idén full szezonosak legyünk, ezért akkor folytattam is megbeszéléseket. Most viszont annak tudatában, hogy ennek a valószínűsége igen kicsi, nem szeretnék átverni senkit.”

 

 

További érdekességekért, hírekért, információkért az amerikai autósport világából kövesd az USAracing Facebook-oldalát is:

kép: IndyCar