Indy 500 – 3. nap: A McLaren ezúttal már a pályára sem tudott kihajtani

Patricio O’Ward óriásit bukott, Fernando Alonso pedig már autóba se ült.

Patricio O’Wardnak nagy szerencséje volt 

Az érkező vihar miatt másfél órával hamarabb kapta meg kockás zászlaját a 103. Indianapolis 500 csütörtöki edzése.

A rövidre szabott gyakorlás legjobb átlagsebességét az Ed Carpenter Racing/Scuderia Corsa #63 Dallara-Chevyjét vezető Ed Jones produkálta 227. 843 mph-val. A brit-emirátusi emellett a szélárnyék nélküli tempók listáját is az élen zárta 224.957 mph-val.

A második pozícióban a 2017-es Indy 500 győztest, Takuma Sato landolt, aki leggyorsabb körében 226.699 mph-s átlaggal repesztett végig az IMS 2.5 mérföldes oválján.

Az RLL Racing japán veteránja mögött a harmadik helyen az Andretti Autosportot szolgáló Zach Veach végzett 226.07 mph-val, míg a negyedikként Sébastien Bourdais (225.996 mph) fejezte be a gyakorlást a Dale Coyne Racing #18 Dallara-Hondáját vezetve.

A legmagasabban zárt újonc Colton Herta lett. A Harding Steinbrenner Racing 19 éves pilótája 225.458 mph-t hozott, ami az ötödik helyre lett elég.

Az edzés legszorgalmasabb versenyzőjének a Dreyer & Reinbold Racinges Sage Karam bizonyult. Az amerikai összesen 86 kört tett meg, 225.401 mph-s egyéni csúcsának köszönhetően pedig végül a hatodik helyet csípte el, minimális, 0.009 mph-val túlszárnyalva a hetedik helyen landolt Kyle Kaisert

A két fontos támogatóját az edzések előtt elvesztett Juncos Racing utóbbi versenyzőjének jó eredménye rendkívül fontos, tekintve, hogy ez akár egy utolsó utáni pillanatban összehozott szponzori szerződésre is esélyt nyithat.

Legalábbis a tulajdonos Ricardo Juncos reményei szerint.

Sajnálatos módon a csütörtöki nap sem múlt el baleset nélkül.

A mostani áldozat Patricio O’Ward lett, aki másfél órával a zöld zászlót követően csapta a 2-es kanyar falához a Carlin #31 Dallara-Chevyjét, aminek során az autó a levegőbe is emelkedett

A nagy erejű bukást a mexikói szerencsére ép bőrrel megúszta, mindössze csak a kezét fájlalta egy kicsit. A kötelező orvosi vizsgálat után azonban zöld utat kapott a folytatásra.

A Carlin időközben megkezdte a tartalékautó felkészítését számára. Meg nem erősített hírek szerint ez Max Chilton roadra szánt gépét takarja, amit a csapat péntekre már át fog alakítani superspeedway-konfigurációsra.

A nap legnagyobb vesztese kétségkívül ismét a McLaren Racing lett.

A gárda eddigi indianapolisi programja katasztrofálisan alakul, a negatív sorozat pedig csütörtökre újabb fokozatra kapcsolt.

Mint ismeretes, a Bob Fernley vezette alakulat az áprilisi, kollektív tesztet, majd az Indy 500 hivatalos edzéssorozatának első, azaz keddi napját is műszaki hiba miatt volt kénytelen a tervezettnél rövidebbre zárni.

Szerdán már biztatóbb kezdést produkáltak. A 66-os Dallara-Chevyből Fernando Alonso egész meggyőző sebességet tudott kipréselni, a 46. körébe érve azonban az erős alulkormányzottság közepette elvesztette uralmát az autó felett és a falnak csapta.

A balesetben a spanyol nem sérült meg, az autó viszont csúnyán összetört. Ebből adódóan a nap hátralévő részében már nem is tudtak visszatérni a pályára, a gárda azonban abban reménykedett, hogy csütörtökön újult erővel vághat neki az edzésnek.

Nem így történt. 

Az autót beindították, de ez lett a maximum, amit csütörtökön a wokingiak mutatni tudtak

  

A McLaren Racing képtelen volt elkészülni a tartalékautóval, aminek következtében Alonso egyetlen kört sem tudott megtenni a pályán.

A csapat pótgépeként az a technikai partnerük, a Carlin floridai műhelyében – de a McLaren emberei által – összerakott Dallara-Chevy szolgál, amit a spanyol már az áprilisi, texasi privát tesztjén is vezetett.

A szerelőgárda szerdán éjszakába nyúlóan dolgozott az autón, Alonso pedig maga is szinte végig ott tartózkodott a garázsban.

A munka másnap is megfeszített tempóban folyt, de ez sem lett elegendő.

„Lassan haladunk” – nyilatkozta Zak Brown az AP-nek Indianapolisban. „Kölcsön kellett vennünk bizonyos elemeket a másik autóról, emellett további alkatrészeket voltunk kénytelenek egy külső helyszínről idehozatni. Motort is cserélünk. Ez rengeteg munka. Igyekszünk a lehető legjobban megcsinálni, hogy biztosak legyünk abban, készen állunk a pályára.”

Délutánra az autót a csapat be is indította ugyan és úgy tervezték, hogy az edzés utolsó órájában már pályán lehet. Az érkező eső miatt azonban erre végül esélyük sem nyílt.

A szerdán szintén balesetező, emiatt a tartalékautóba kényszerülő Felix Rosenqvist azonban Alonsóval ellentétben már folytatni tudta a körözést.

A Chip Ganassi Racing a közeli műhelyéből vitette ki az IMS-re a pótgépet, aminek felkészítésében még a csapat sportautós programjában érintett szerelők is segítséget nyújtottak.

Eközben a McLaren sorozatos fiaskóit látva egyre többen spekulálnak arról, hogy akár az is előfordulhat, hogy Alonso nem tudja kvalifikálni az autót a versenyre.

„Nagyon sok drámát láttam már itt korábban, én pedig nem akarok egy ilyet” – kommentálta Brown, aki továbbra is nagyon szeretné a McLarent hamarosan teljes szezonos csapatként látni az IndyCarban. „A sebesség szerdán jónak tűnt, Fernando is gyorsan fel fogja venni újra a tempót, egyáltalán nem látom őt idegesnek. Megpróbáljuk az autót úgy összerakni, hogy készen álljon és teljesítsen is.”

Alonso eddig összesen 96 kört tudott megtenni, míg a mezőny többsége már bőven 200 – sőt, van, aki 300 – felett jár.

Az edzéssorozat következő fázisát a pénteki Fast Friday képezi, amelyen az autók már a kvalifikációra felkészítve, megemelt turbónyomással hajtanak pályára.

 

res_3.png 

További érdekességekért, hírekért, információkért az amerikai autósport világából kövesd az USAracing Facebook-oldalát is:

kép: IndyCar

 

 

hirdetés

hirdetés

Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy